י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

משבר השבת • דרעי התייעץ עם נשיא המועצת: האם להתפטר מהממשלה

אחרי ששר הבריאות יעקב ליצמן הודיע על התפטרותו מהממשלה, שר הפנים אריה דרעי עלה הערב להתייעץ עם נשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן כיצד לנהוג • האם דרעי צפוי להצטרף ולפרוש גם כן מהממשלה בתגובה לחילולי השבת? • כל הפרטים

משבר השבת • דרעי התייעץ עם נשיא המועצת: האם להתפטר מהממשלה



האם דרעי ילך בעקבותיו של ליצמן ויתפטר מהממשלה בעקבות חילול השבת? יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי יצא לפני שעה קלה משיחה ארוכה וממושכת אצל נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, בנושא חילול השבת על ידי רכבת ישראל באישור ממשלתי.

לשיחה עם נשיא המועצת הצטרף יו"ר הסיעה בכנסת ח"כ יואב בן צור. דרעי פרס בפני חכם שלום את השתלשלות הדברים בפרשת השבת וקיבל הנחיות כיצד לפעול בהמשך הדרך. ראש הישיבה חכם שלום הכהן ביקש מח"כ בן צור ללכת ולעדכן את כל חברי המועצת בהנחיות שנתן.

כזכור, בהוראת האדמו"ר מגור, שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן צפוי להגיש את התפטרותו מחר (ראשון) בבוקר, זאת לאחר שרכבת ישראל ביצעה השבת עבודות תשתית ותחזוקה באישור משרד העבודה והרווחה.

אתר 'דה מרקר', פרסם תיעוד מעבודות שהתקיימו היום בקו הרכבת המהיר לירושלים שייפתח בשנה הבאה. על פי התיעוד, נעשו עבודות תחזוקה ותשתית על ידי רכבת ישראל.

מחר, צפויה לעלות בועדת השרים הצעת החוק של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני המבקשת לתקן את חוק שעות עבודה ומנוחה ולהוסיף בנוסח הקיים שהשר הממונה יתחשב במסורת ישראל בעת שהוא מעניק היתרי עבודה בשבת.

ביום שישי הודיע שר הבריאות ליצמן לראש הממשלה בנימין נתניהו כי בכוונתו להתפטר מהממשלה ביום ראשון אם יתקיימו עבודות כלשהן בשבת. מבחינת ליצמן כל עבודה בשבת בין היא מוגדרת כ"פיקוח נפש" ובין אם לא - תביא להתפטרותו.

קודם לכן, שר העבודה והרווחה חיים כץ פרסם כי "לאחר בדיקה מעמיקה שערכתי, אישרתי לביצוע רק עבודות חיוניות לשמירה על בטיחות תנועת הרכבות ושאי ביצוען יכול להוביל לפיקוח נפש".

על פי כץ, "החלטה זו משקפת התחשבות מלאה ברגשות הציבור הדתי מחד ושמירה על שגרת הנסיעה של משתמשי הרכבת ביום ראשון מאידך".

מפלגת 'הליכוד' התייחסה ביום שישי לאיומיו של ליצמן ומסרה כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו מעריך מאוד את השר יעקב ליצמן ומקווה שלא יפרוש מהממשלה".

בהודעה נמסר גם כי "ראשי הסיעות הבהירו שאין בכוונתם לפרוש מן הקואליציה, מה שיאפשר לגבש פתרון מיטבי, ששומר גם על השבת וגם על צרכי הציבור לתחבורה בטוחה ורצופה.

"הממשלה הלאומית בראשות נתניהו, בהרכבה הנוכחי, היא הממשלה הטובה ביותר לעם ישראל בכל התחומים. ראש הממשלה פועל למציאת שביל הזהב שיאפשר את המשך כהונתה כממשלה חזקה ויציבה", נמסר לסיום.
אריה דרעי חכם שלום משבר השבת עבודות הרכבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד