כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לייבל'ה: מנהל המקהלה שנדחף לקבל שום

והשבוע בלייבל'ה: היועץ הרפואי שסעד במסעדת V.I.P בחוץ לארץ • המקובל שעורך קניות במאפיית 'נחמה' • ומדוע שולחים שן שום מחוץ לארץ לישראל?

לייבל'ה: מנהל המקהלה שנדחף לקבל שום
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



לקיים בנו

שבוע די רציני עבר על לייבל'ה, שבוע שגם הוא כמו כולם לא עזב את ספר התהילים מאז יום רביעי האחרון עת התבשר העולם היהודי כולו על החמרה משמעותית במצבו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, לייבל'ה עבד שעות נוספות ונשאר במשרדי המערכת, להרגיע את עורכי השבועונים שנלחצו מהחמרה, רק ביום שישי עם החלה הטבה במצבו התפנה לייבל'ה לכתוב את המתרחש כמידי שבוע מעל גבי המדור.

תחילה לייבל'ה נפנה לבית החולים, שם כידוע לכל אירע 'הנייעס' הרציני. לייבל'ה ראה את האיש החזק בזירה - סגן ראש העיר ויו"ר המחלקה המונציפאלית בדגל התורה, מנחם שפירא. יחד עם הרל"ש אליהו ארנד שעזבו את כל קבלות הקהל שתוכננו והגיעו לשהות לצד ראש הישיבה, שפירא הסביר בטוב טעם ובנינוחות את המצב בסדרת ראיונות לכל כלי התקשורת הנה אחד מהם.








אמנם בית החולים 'מעייני הישועה' הפך למעין כנסת בזעיר אנפין, אך בכל זאת לייבל'ה לא זנח השבוע את כנסת ישראל, כמיטב המסורת לאחר דיון מעמיק על מחדל התחבורה בקווי האוטובוסים של חברת 'קווים' בעיר, שנערך בוועדת פניות הציבור של אייכלר, יחד עם ראש העיר גוטרמן.

לייבל'ה שמע לפתע במסדרונות הכנסת את הח"כ השלישי בדגל התורה, הלא הוא יעקב אשר. קורא ליעקב גוטרמן והשניים הסתודדו מאחורי עמוד, לייבל'ה מיהר לצלם את הרגע הגדול בו כל 'דגל התורה' רודפים אחרי אשר, החל מהיו"ר גפני, אשר שראה את לייבל'ה מצלם היה המום, מאיפה הוא צץ בסופו של יום? גוטרמן מחוזר אחרי כולם.








ואמנם לא ממש ממסדרונות בית המחוקקים, אך עדיין קשור לכך בקשר הדוק, תמונה נפלאה שמצא לייבל'ה השבוע צדה את עיניו היה זה בדינר של חסידות 'זוועהיל' שנערך במוצ"ש האחרון. לייבל'ה ראה את השר שצפוי להודיע מחר על התפטרות, יעקב ליצמן. כשהוא מתברך מהרבי. בשעת הברכה עמד סגן השר מאיר פרוש מאחוריו כשהוא מתבונן בסוג של ערגה, האם פרוש ימשיך כסגן? אין לדעת. לייבל'ה כמובן ערוך לכל תרחיש.





ועדיין מירושלים הקרירה, לייבל'ה מדווח מהעירייה של בירתנו על פינדרוס שהמריא היישר לניו יורק, המטרה: להשתתף בוועידה של אגודת ישראל בקונטיקט, שם אף נשא דברים בשפה האנגלית בה הוא שולט היטב. לייבל'ה כמובן שולח עותק לשר בנט שידע כי גם אצלנו יש כאלו השולטים בשפה.






מפורסמים בארץ ניכר

רגע לפני שפרש כנפיים בספרא, הגיע חבר מועצת עיריית לורנס בניו יורק לפגוש את פינדרוס בלשכה בקומה החמישית בספרא, שם נעמדו להצטלם על אף שמיהרו מאד, כמובן לבקשת לייבל'ה. שכן אין מי שיכול להגיד ללייבל'ה לא.





לייבל'ה שירך רגליו בקלילות אל ישיבת העירייה, שם ראה את ראוכברגר עם אברמי קרויזר. כאשר זה האחרון מודה ללייזר על התמיכה בו. כוונתו הייתה להארכת חוזה העירייה עימו כיועצו של ראש העיר. לייבל'ה מאחל הצלחות ושפע רב.





בירושלים ראה לייבל'ה את מנכ"ל משרד הדתות נפגש עם יו"ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי רגע לפני דו"ח הביקורת נגדו.





והשבוע לייבל'ה ערבב את חוצה לארץ עם עיר הבירה שלנו. ובכן לייבל'ה השבוע יצא למסעות גם בניו יורק וגם בעולם. כך למשל בבורו פארק הוא פגש את בנימין הרשלר סגן ראש עיריית ביתר ומנכ"ל חסידות 'באיאן' כשהוא נערך לדינר של החסידות.





לייבל'ה ידוע כאיש בעל לב יהודי חם. (אל תצקצקו בלשונכם בבקשה, זה אכן נכון). ובמוצאי שבת לייבל'ה הגיע לסגולה הגדולה ביותר, חלוקת השום של הרבי מווערצקי לאחר שהוקמו במקום מחסומים כבדים למען לא ידחפו, לייבל'ה הבחין במאן דהוא שכן הצליח להשתחל ולהגיע הכי קרוב. לייבל'ה אימץ עיניו והבחין בזמר ומנהל מקהלת 'שירה' הרשי וינברגר שקיבל שום ושלח אותו לישראל לאחיו ר' יהושע שישים אותו בטשולנט כסגולה.





עוד ברחובות בורו פארק לייבל'ה ראה את הבן של הרבי מויז'ניץ הבכור, יחד עם הגבאי שלוקח את 'הרעבישע איינקל' הקטן לתלמוד תורה. לייבל'ה נזכר כמובן במקורותינו 'זה הקטן גדול יהיה'.





ועדיין בבורו פארק בצל מצבו של הרבי הישיש מויז'ניץ ממונסי, ראה לייבל'ה מפגש בין שני יועצי רפואה אחד בארה"ב ואחד בישראל. בנו של הרבי הרב אליעזר וולף הגר, נפגש עם היועץ הרפואי מישראל הרב שמעון ברוין. השניים ייעצו אחד לשני, לייבל'ה כמובן נושא עימם תפילה ומקווה שהכל יסתיים בצורה בריאה לאורך ימים טובים והעיקר שיהיה בריאות.





על זה נאמר 'לך אכול בשמחה לחמך, כי כבר רצה ה' את מעשיך' מלמל לייבל'ה לעצמו עת ראה בהמשך את ברוין ובנו חזקי סועדים את ליבם במסעדת Vip בשדרה ה – 13.





ובקפיצת הדרך לישראל לייבל'ה הגיע לקרויזר וראה את חבר המועצה בירושלים פיני עזרא, אבי הבן הטרי מגיע לסעוד את ליבו במסעדה של קרויזר יחד עם שלום וגשל מ'המנגנים'.





לייבל'ה המשיך לנשום את אווירת הרחוב הירושלמי ובהמשך ראה את המקובל רבי נחום כהן, רוכש במאפיית 'נחמה' לחמניות לכבוד שבת קודש. כמו שנאמר, מצווה בו יותר מבשלוחו.





ליל שלישי, רגעים של סגירת המערכות ולייבל'ה קולט מבעד לדלתות השקופות של מערכת 'משפחה' פנים מוכרות. רגעים של מצמוץ קל ואז הארה, לייבלה נזכר ברכש החדש של העיתון - ישראל (אלטר, כמו שקוראים הידידים) גרובייס. מבעד לדלתות הסגורות קשה אמנם לאחל בהצלחה, אבל כיבוש כתבת השער מיד בשבוע הראשון בהחלט מלמדת על 'סיפתח' מוצלח.





ושעות ערב של יום רביעי הגיע לייבל'ה ביחד עם עוד עשרות רבנים עו"ד ואנשי ציבור למשרדו החדש של העו"ד הבכיר משה יצחק אוסדיטשר בבית נועה. לייבל'ה אך ורק בשביל הספורט עלה ברגל עד קומה עשירית. לייבל'ה עקב אחר כל הסושי שהתחסל בכל החדרים ונהנה לראות את הממשיך רועי שכבר החל בלימודי המשפט וכבר בקרוב יעבוד לצד אביו. כמו שנאמר במקורותינו 'בנו ממשיך דרכו'.





בין לבין הוא תפס את המתמחה ואיש היח"צ חיים חרל"פ, כשהוא דואג לתמונת מזכרת עם מנכ"ל רדיו קול ברמה אריאל דרעי, והזמר ישי לפידות. המדור מאחל לעו"ד אוסדיטשר ולאישתו ולכל עובדי המשרד, המון הצלחה במשכן החדש ושהברכה תשרה במעשה ידיהם.





וביום חמישי בבוקר בשמחת הברית לבן העסקן מיילך פישר גבאי השטיבל החסידי לצעירים בירושלים, ראה לייבל'ה את האיש ויחסי הציבור שרגא ניימן מתברך מהסנדק רבי גמליאל רבינוביץ, ניימן הבורח מאור הזרקורים השיל לאחרונה ממשקלו אי אלו קילוגרמים. לייבל'ה מאחל 'רד והצלח'.





ואפרופו שמחות, השבוע נערכה חתונתו של סימן טוב דניאל, העורך של עמי מימון שגם היה התקליטן והעביר אירוע מרגש. בתחילת החתונה הגיע אלי ישי לאחל מזל טוב ונעלם במהירות, בחתונה נראו רבים מאנשי קול ברמה. רונן גרוס, משה גלסנר, והריזל שלייבל'ה לא זיהה האם הוא מ'קול חי' או מ'קול ברמה' נראה לצידם איש היח"צ נתי בדש. כולם הגיעו לחגוג עם העורך המסור. לייבל'ה מאחל מזל טוב.








ושדרן 'קו הסקופים' נתן משי, נצפה השבוע בין דיווח לדיווח על מצב הגראי"ל, כשהוא מתקן את האייפון בחנות 'My cell סלולר' בז'בוטינסקי בבני ברק. שכן להיות במצב כזה ללא דיווחים ישירים, שקול הדבר לסגירת המערכת.





והצלם נפתלי לרר קיבל את הבשורה על ההחמרה במצבו של הגראי"ל בעודו שוהה בגרמניה לשם נסע לחופשה השנתית והשתתף במספר תערוכות לכלי רכב ואופנועים.





לייבל'ה מברך את המעבד יהושע פריד על המיתוג החדש לתזמורתו. לייבל'ה מציג את הלוגו ומאחל הצלחה מכל הלב.





ולייבלה אף תיעד את גדול המלחינים יוסי גרין משתתף באירוע הגדול של קוממיות מדור לדור עם תזמורת ענק בניצוחו של יהושע פריד ומקהלת ''נרננה'' והאורח מחו"ל, הזמר שלום למר.





ואם כבר מקהלת "נרננה", חברי המקהלה נצפו ברחובות לונדון לשבת בר מצווה גדולה בהפקתו של מיכאל כפלין.





ואפרופו מקהלות, מקהלת האחים 'ברודערס' לבית שפריי נצפו השבוע בהרכב מלא משמחים ומשוררים בחתונת בן הרב יוסף בורד מנכ"ל הכנסת אורחים בישטנא של נדבורנה. את השמחה שנערכה באולמי 'קונקורד' הנעימו גם הבעל מנגן יואלי קליין, עם הקלידן מוישי מנדלסון, בליווי שימי ויצלנדר ואברימי קלצקין.



בימים האחרונים פורסם כי ח"כ לשעבר שרון גל התארס עם בחירת ליבו, נטלי קרני. לייבל'ה חושף כי השניים שהכירו אך לפני מספר שבועות, והתארסו בשבוע שעבר, יינשאו כבר ביום שלישי הקרוב בתל אביב. הח"כ לשעבר שחזר לאחרונה לתקשורת ומשדר את תכנית הבוקר ב'גלי ישראל', החליט שלא לעורר דיון סביב נישואיו בפעם השלישית והחתונה תתקיים במתכונת מצומצמת בחיק המשפחה והחברים. מזל טוב.

פינת המזל טוב

לייבל'ה מצטרף לעשרים ותשעה חברי מועצות מקומיות מטעם שלומי אמונים שבירכו ביום שישי בעיתון 'המבשר' את סגן שר החינוך מאיר פרוש, לרגל נישואי בנו מחר (ראשון) באולמי 'נאות ירושלים' בבני ברק. לייבל'ה חושף את קופסת השטריימל של החתן שצולמה במחתרת ברכבו של סגן השר.





שמחה בצאנז מזל טוב להרב אברהם דייטש משב"ק ואיש אמונו של האדמו"ר מצאנז לרגל שמחת נישואי נכדתו.

ברכת מזל טוב למשב"ק האדמו"ר מנדבורנה ר' אברהם ישעיה קלפנר לרגל הולדת הנכדה, בת לחתנו מאיר גרליץ מביתר, הקידושא רבא בשבת בבוקר בבית המדרש הגדול בקרית נדבורנה בב"ב.

ברכת מזל טוב לישראל משה פרידמן חבר הנהלת העיר ב"ב, ונציג חסידות בעלזא בעירייה, לרגל שמחת נישואי נכדו, שהתקיימה אתמול באנטוורפן.

ברכת מזל טוב למרצה ר' מאיר שוורץ, לרגל אירוסי בנו שמואל אהרן מבכירי ישיבת 'טשכנוב'.

ברכת מזל טוב לחתן שלום יוסף פערל 'ההויז בוחר' של האדמו"ר מסאטמאר לרגל נישואיו, השבוע בקרית יואל מונרו.

ברכת מזל טוב לבחור החשוב משה ברגר, 'ההויז בוחר' של האדמו"ר מסאדיגורה, לרגל אירוסיו בשעה טובה.





ברכת מזל טוב לזמר שוכי גולדשטיין, לרגל הולדת הבן הבכור, השלום זכר נערך בליל שבת בבית המדרש 'דושינסקיא' ברח' שמואל הנביא בירושלים.

ברכת מזל טוב לאמרגן והמפיק אביגדור מאיר לרגל הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לשלמה הנדלר, מראשי 'קו ברסלב' לרגל הולדת הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לגיטריסט שלוימי ברנשטיין מתלמידי כולל 'עמלים בתורה' לרגל אירוסיו.
לייבלה רכילות חרדית יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד