כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בהוראת הגר"ח: רב-מפגין פוטר מגבאות ומסירת שיעור

לא משתלם להפגין. מגיד שיעור שהשתתף בהפגנות 'הפלג' הודח מכל תפקידיו, לאחר שיצא פעמיים אל הכבישים להפגין יחד עמם, למרות שהוזהר אחרי הפעם הראשונה ובהוראת הגר"ח אף נשללה ממנו המשכורת • הסיפור המלא בפרסום ראשון

הפגנות 'הפלג'. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90 (למצולמים אין קשר לכתבה)
הפגנות 'הפלג'. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90 (למצולמים אין קשר לכתבה)



מגיד שיעור שהשתתף בהפגנות 'הפלג הירושלמי' הודח מכל תפקידיו.

מגיד שיעור המוסר שיעור מדי יום בדף היומי, בבית כנסת הראשונים ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, קיבל הודעה שלא ימשיך להגיש את השיעור, אותו הוא נוהג למסור שנים רבות מידי בוקר, מאחר ומשתתפי השיעור הודיעו לו שהוא לא רצוי אצלם יותר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ההדחה נעשתה בהדרגה, זאת לאחר שהגר"ח קנייבסקי פסק שלא לשלם לו פרוטה אחת ולא להגיע לשיעורו. במקביל, אותו אדם, הודח השבת גם מתפקידו הנוסף - כגבאי בבית הכנסת 'היכל משה יצחק' של הרב שיינין המשמש כאב"ד בתל אביב.

הסיפור החל לפני כמה חודשים, באחת מהפגנות 'הפלג הירושלמי' שהתקיימו ברחוב השומר בבני ברק, השתתף גם מגיד השיעור המדובר. מספר משתתפים בשיעור שנתקעו זמן רב עקב ההפגנה ראו את מוסר השיעור מפגין עם שאר המפגינים.

ברגשות מעורבים עלה אחד ממשתתפי השיעור לגר"ח קנייבסקי, ושאל כדת מה לעשות, הגר"ח הורה שלא לתת לו פרוטה ואסור מעתה לשמוע את שיעוריו, בעקבות כך, התנצל מגיד השיעור והבטיח לא להשתתף בהפגנות יותר, השואל חזר שוב לרבי חיים קנייבסקי וסיפר על החרטה של מוסר השיעור, "אם הוא עשה תשובה אז אין בעיה שימשיך למסור שיעור". השיב הגר"ח.

לאחר הוראת הגר"ח, חזר מגיד השיעור למסור אותו והכל התנהל כהלכה. אלא שביום שני האחרון התקיימה הפגנה סוערת ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק, שם חסמו מפגיני 'הפלג הירושלמי' את הכביש, אחד ממתפללי בית הכנסת הראשונים שנתקע במקום למעלה משעתיים, ראה שוב את מגיד השיעור ששמו שמור במערכת, עומד יחד עם המפגינים במקום.

אותו משתתף קבוע בשיעור דף היומי מדי בוקר שלח שוב לשאול את הגר"ח, מה לעשות עם הרב ששוב חזר להפגין, הגר"ח השיב ואמר "לא להגיע לשיעורו ולא לתת לו פרוטה". מגיד השיעור הבטיח שיחתום על התחייבות שלא להשתתף בהפגנות יותר, אך כמה ממשתתפי השיעור הודיעו לו "לא יעלה על הדעת שאתה תמסור לנו שיעור בבוקר, ובערב אתה תחסום אותנו, ותתקע אותנו שעתיים בכביש".

למרות ההודעה על הפסקת התשלום והוראת הגר"ח קנייבסקי, בשבוע שעבר המשיך למסור את השיעור על אף שרוב משתתפי השיעור הפסיקו להגיע לשיעורו, מלבד שלושה ישישים.

כאמור, השבת גם הודח מתפקידו כגבאי בית הכנסת 'היכל משה יצחק'.
רב מפגין הפלג הירושלמי רבי חיים קנייבסקי מגיד שיעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד