כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

כעת זה רשמי - השר ליצמן: "אני מתפטר מתפקידי בראש מורם"

לאחר שהבהיר לראש הממשלה נתניהו כי במידה ויתקיימו עבודות בשבת על ידי רכבת ישראל - הוא יתפטר מהממשלה, הבוקר ליצמן מוכיח כי הוא גם עושה ולא רק מדבר • הגיש את ההתפטרות ואמר: "כרגע אני מצביע עם הממשלה" • פרסום ראשון

כעת זה רשמי - השר ליצמן: "אני מתפטר מתפקידי בראש מורם"
אמיל סלמן, פלאש 90





שר הבריאות יעקב ליצמן הגיש לפני דקות ספורות (ראשון) למזכיר הממשלה צחי ברוורמן את מכתב ההתפטרות שלו מהממשלה, זאת בעקבות חילול השבת המתמשך שנעשה באישור משרדי הממשלה על ידי רכבת ישראל.



במקומו של ליצמן ייכנס לתפקיד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמשמש בנוסף כשר החוץ. נתניהו מבקש לשמור לליצמן את התפקיד אם וכאשר הוא יבקש לחזור אליו, בקרוב.

ליצמן יישאר בתפקידו בכנסת ובשלב זה אין לו כל כוונה להפיל את הממשלה ולגרור אותה לבחירות מוקדמות.

ומנגד, בש"ס וב'דגל התורה' ממתינים לראות האם הקואליציה תאפשר לקדם את חוקי השבת שיביאו פתרון לחילול השבת ולסוגיית המרכולים, באם 'הליכוד' ימנע את קידומם הרי שהסיכוי להחרפת המשבר – גדול.

שר הבריאות יעקב ליצמן פרסם הבוקר הצהרה לציבור כדלהלן:

אזרחי ישראל

לאורך כל הדורות ידע עם ישראל לשמור על יום השבת כערך עליון. שבת קודש הוא יום המנוחה הלאומי ואנו חונכנו לשמור למניעת חילול השבת.

לצערי ונוכח הכאב הגדול, בעקבות עבודות ממשלתיות שבוצעו בשבתות בפרהסיה בידי רכבת ישראל מזה תקופה ארוכה – החלטתי להתפטר מתפקידי כשר הבריאות.

כשר בישראל איני יכול לשאת באחריות המיניסטריאלית לחילולי שבת ממלכתיים שנעשו בפרהסיה, בניגוד לערכים המקודשים לעם היהודי, לסטטוס קוו ולהסכם הקואליציוני.

אני שמח על הזכות שנפלה בחלקי לקדם ולייעל את מערכת הבריאות בישראל. פעלתי בכל דרך לטובת ציבור החולים, ללא הבדל בין כלל האוכלוסיות והמגזרים.

הגענו להישגים רבים וברוך השם זכיתי לעסוק בהצלת חיים ובסיוע לרבבות אנשים בתחומי הבריאות.

אני מתפטר מתפקידי בראש מורם, בתחושת שליחות ערכית ויהודית.

שבת קודש אינה יכולה להיות למרמס במדינה יהודית. פגיעה בערך קדושת השבת מהווה בעיניי קו אדום.

אמשיך לעשות ככל יכולתי למען עם ישראל בכל מקום ובכל דרך.

לאחר מכן, הגיש את מכתב ההתפטרות:



בס"ד

ח' בכסלו, התשע"ח
26 נובמבר 2017

לכבוד
מכובדי הנעלה
מר בנימין נתניהו
ראש ממשלת ישראל

שלום רב,

הנידון: התפטרותי מהממשלה

הנני להודיעך כי בהמשך להודעתי אליך, הריני מתפטר מן הממשלה בה כיהנתי בתפקיד שר הבריאות. החלטה זו באה בעקבות ביצוע עבודות בשבת בפרהסיה בידי רכבת ישראל.

לאורך כל הדורות שמר עם ישראל את יום השבת כערך עליון, כפי הנאמר בתורתנו הקדושה: "ושמרו בני ישראל את השבת לדורותם ברית עולם. ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם" (שמות לא,טז). גם במדינת ישראל ידענו לשמור על יום המנוחה כאות של קדושה ומנוחה. משכך, איני יכול לקחת אחריות על חילולי שבת הפוגעים בערכי מסורת ישראל, מנוגדים לסטטוס קוו ומהווים קו אדום מבחינתי.

כידוע לך, ניסיתי למנוע את חילולי השבת ברכבת ישראל בכל דרך, אך משלא הצלחתי, לא אוכל עוד לשאת באחריות מיניסטריאלית לפגיעה קשה באחד מערכי הנצח של העם היהודי, שהוא יום השבת.

אני מתפטר מתפקידי בראש מורם ובתחושת שליחות יהודית. אני שמח על הזכות שהיתה לי לשפר ולקדם את מערכת הבריאות בישראל, במהלכים ורפורמות חשובות לטובת אזרחי ישראל מכלל האוכלוסיות והמגזרים. אמשיך לפעול למען הציבור בכל דרך ובכל מקום.

בכבוד רב,

הרב יעקב ליצמן, ח"כ
שר הבריאות.

לאחר התפטרותו אמר השר ליצמן כי "הגשתי הבוקר מכתב התפטרות לראש הממשלה ולמזכיר הממשלה, בעקבות עבודות בשבת וחילולי שבת ברכבת ישראל, אתמול וגם בתקופה האחרונה. בכל הדורות ידעו שאם שומרים על השבת - היא שומרת עלינו, ידענו שזה היסוד לברית בין עם ישראל לקדוש ברוך הוא".

ליצמן הוסיף כי "לצערי, רכבת ישראל עשתה לאחרונה את יום השבת ליום השיפוץ הלאומי, הם עושים בשבת עבודות שלא לצורך. בכל המדינות בעולם עובדים בימי חול וכאן עובדים בשבת, זה נראה לי דווקא להכעיס. זה בניגוד להסכם הקואליציוני והסטטוס קוו. אני בטוח שבעזרת ה', הרפורמות שהצלחתי לעשות במשרד הבריאות - ימשיכו להיות".

לשאלת כתבים, האם יש סיכוי שנתניהו יגרום לו לחזור בו בהתפטרותו – השיב ליצמן: "אני לא חוזר בי לפני 48 שעות".

כמו"כ, הוא נשאל, מדוע דרעי וגפני לא מתפטרים בעקבותיו, ליצמן השיב: "שבת יקרה לכולם, אני שליח של גדולי התורה, לא של פוליטיקאים ולא של אף אחד. עשיתי את ההוראות שקיבלתי ומה שחשבתי לנכון לעשות", לסיום הבהיר כי למרות התפטרותו - מחר הוא יצביע עם הקואליציה, "כרגע, אני מחר אצביע עם הממשלה, בהמשך נראה".

ראש הממשלה התייחס להתפטרותו של ליצמן בישיבת שרי 'הליכוד' והבהיר כי כרגע הוא ישאיר את תיק הבריאות אצלו.

משרד הבריאות יעקב ליצמן שבת חילול השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד