י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הקשר בין אסקייפ רום לבין פיתוח מנהלים

שני מרכיבים חיוניים בפיתוח המנהל הם היכולת שלו לעבוד בצוות וההשתתפות הפעילה שלו בתהליכי סיעור מוחות. שני אלה משתקפים בצורה מדהימה בחדר בריחה. כדי לצאת מהחדר ולפתור את התעלומה אנחנו צריכים למצוא את הדרך הפשוטה והנכונה לעבוד יחד, בשיתוף פעולה. הנה הסיבות מדוע חדר בריחה יעשה טוב לצוות שלכם

הקשר בין אסקייפ רום לבין פיתוח מנהלים
לא לגעת



בעלי ארגונים ומנהלי משאבי אנוש מבינים היום היטב שגם המנהל הטוב ביותר זקוק מפעם לפעם לחיזוקים. סדנאות פיתוח מנהלים הן לא דבר חדש, והן מיועדות למנהלים שרוצים להמשיך ולשפר את היכולות שלהם כדי שיוכלו להנהיג את העובדים ולקדם אותם לעבר המטרה הגדולה מכל, שהיא כמובן הצלחת הארגון. אלא שלצד הסדנאות הקלאסיות נכנסו בשנים האחרונות גם חדרי בריחה, דרך חווייתית ושונה לרכוש סט שלם של כישורים ויכולות. זה אולי לא יפתיע אתכם, אבל חדר בריחה הוא הזדמנות מעולה ללמוד איך לעבוד טוב יותר בצוות, לזהות את החולשות ולהכיר בחוזקות שלנו כאנשים, כעובדים וכמובן – כמנהלים.

עבודת צוות וסיעור מוחות

שני מרכיבים חיוניים בפיתוח המנהל הם היכולת שלו לעבוד בצוות וההשתתפות הפעילה שלו בתהליכי סיעור מוחות. שני אלה משתקפים בצורה מדהימה בחדר בריחה. כדי לצאת מהחדר ולפתור את התעלומה אנחנו צריכים למצוא את הדרך הפשוטה והנכונה לעבוד יחד, בשיתוף פעולה. אנחנו צריכים לדעת להניע אלה את אלה, להקשיב לאחרים ולתת להם פתרונות ורעיונות יצירתיים. בחדר הבריחה הצורך הזה בא לידי ביטוי היטב, שכן אין דרך טובה להגיע לפתרון אם כל אחד שומר לעצמו את הרמזים שמצא. רק שיתוף פעולה פורה ונכונות לחלוק מידע הם שיעזרו לנו להשיג את התוצאה המיוחלת ולפתור את החידה. זוהי גם המהות של סיעור מוחות.

חדר בריחה כחוויה לימודית מהנה

אז נכון, חדר בריחה הוא קודם כל חוויה מהנה. אלא שזה לא מבטל את החשיבות הרבה שלו ואת היכולת שלו לתרום למרכיבים שונים ביכולות הניהוליות שלנו. חדרי בריחה הם פשוט חוויה נפלאה שמאפשרת לעובדים ולמנהלים ללמוד ולזהות את האופן שבו הם מתנהלים בקבוצה. כדי להבטיח את התוצאה הזו אפשר ואף רצוי להשלים את הביקור בחדר הבריחה בשיחה על הפעילות עצמה. כך יוכלו המנהלים לנתח בעצמם מה עבד טוב יותר, איפה הם צריכים ללטש את ההתנהלות שלהם ובמה הם היו חזקים במיוחד. זו גם ההזדמנות של המנהלים הבכירים ושל מנהלי משאבי האנוש להציע דרכי פעולה ולהסיק מסקנות מתוך ההתנסות בחדר בריחה. כפי שאתם מבינים, זהו משחק מרתק ומסקרן שמושך אליו ישראלים רבים שרוצים ליהנות מהחוויה, אבל היא יכולה להשתלב באופן מדויק להפליא גם בתוך מטרות הארגון ובניסיונות שלנו לבנות צוות איכותי שמנוהל בצורה הטובה ביותר.
חדר בריחה אסקייפ רום פיתוח מנהלים עבודת צוות כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד