י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרחים ב-110 אלף שקל, יועצת דיאטות ב-10,000: ההוצאות של משרד רה"מ

משרד ראש הממשלה פירסם את ההתקשרויות שלו עם ספקים ב-2016 ובמחצית הראשונה של 2017 • הספק הגדול ביותר: הסוכנות היהודית, עם הזמנות של 42 מיליון שקל • כמה הוציאו במשרד על מאמן כדורסל, גינון ומסיבת פורים?

בנימין נתניהו עם זר פרחים. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
בנימין נתניהו עם זר פרחים. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



2017 כבר מתקרבת לסופה, ובסוף השבוע פירסמו במשרד ראש הממשלה את דו"ח ההתקשרויות של המשרד ל-2016 ולמחצית הראשונה של 2017. הדו"חות אינם כוללים את ההוצאות במעון הרשמי של ראש הממשלה בירושלים ובמעון הפרטי שלו בקיסריה, למעט הוצאות חשמל, מים וארנונה. ההתקשרויות פורסמו בעקבות תלונות שהגישה התנועה לחופש המידע.

הסוכנות היהודית היתה הספק הגדול ביותר של משרד רה"מ בתקופה הנסקרת בדו"ח, עם הזמנות בסך 17 מיליון שקל ב-2016 ו-25 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2017. השקעה בולטת נוספת של המשרד היא בגינון. ההזמנות מהספק משתלות פולק הסתכמו בחצי מיליון שקל בשנה וחצי האחרונות.

גם גינון פחות קבוע זכה להשקעה כספית מהמשרד: ההזמנות מחנות הפרחים גאריביאן גרשון הסתכמו ב-63 אלף שקל וההזמנות מהספק דוד אלחרר פרחים הסתכמו בתקופה זו ב-50 אלף שקלים.

הוצאה נוספת שעשויה לעניין את האזרחים שנהנים מהופעותיו הפומביות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היא ההוצאה על הנאומים. במשרד ראש הממשלה הזמינו במחצית הראשונה של 2017 בסכום של 150 אלף שקל מחגי חריף, כותב הנאומים של נתניהו.

נושא ההופעה החיצונית זכה גם הוא לככב בדו"ח ההתקשרויות. כך למשל, נעשתה הזמנה בהיקף של 10,000 שקל מחלי ממן, גורו הדיאטות. גלית ניניו, סטייליסטית ויועצת אישית שמתמחה ב"בניית תדמית, סגנון וסטייל עסקי", קיבלה הזמנה בסכום של 3,500 שקל בינואר 2016.

מעבר לנאומים וסטייל, במשרד ראש הממשלה השקיעו בגם ברבדים עמוקים יותר של תחום התקשורת. קווה שפרן, שמעביר סדנאות תקשורת, קיבל הזמנות בסך 225 אלף שקל, מתוכם 70 אלף שקל במחצית הראשונה של 2017. שפרן מתמחה בהופעות מול כלי תקשורת וקהל ועוסק בתחומי שפת גוף והעברת מסרים. הזמנה בהיקף 187 אלף שקל נעשתה מסאסי אהרוני יעוץ ואסטרטגיה, ומתוכה בוצעו 120 אלף שקל.

יניב זייד, מרצה בתחום "אמנות השכנוע" קיבל הזמנה ב-10,000 שקל. ממרכז הנחיית הקבוצות גישות נעשו הזמנות בהיקף 44 אלף שקל. גלית גרינבלט ליף, שמשווקת את עצמה תחת הסיסמה "צלצלי ובואי לפגוש את המנהיגה שבך", קיבלה הזמנות ב-14 אלף שקל. עפרה בן יוסף, ממרכז ליאה ארד, קיבלה הזמנות ב-40 אלף שקל. כך כותבת על עצמה בן יוסף באתר המרכז: "'להגיע הביתה' זו תחושה של הגשמה ומימוש במקום הכי מדויק לי".

הזמנה של 26 אלף שקל בוצעה מרותם און, פיתוח מנהיגות בשטח. הזמנה בהיקף 23 אלף שקל נעשתה מאהרון שמש עבור העברת סדנת ODT - ואריק זאבי קיבל 5,000 שקל תמורת הרצאה.

במשרד ראש הממשלה דואגים גם לכושר הגופני של העובדים. מינוי אלון מאיר, מאמן כדורסל, נעשה במסגרת הזמנה ב-30 אלף שקל. במקביל הוזמנו גם נעלי ספורט לקבוצת הכדורסל הייעודית של המשרד ב-6,000 שקל. גם בספורט הלבן השקיעו, עם הזמנה בהיקף 15 אלף שקל ממאמן הטניס, יאיר סבג.

גם לחגיגות נותר תקציב. עבור מסיבת פורים לעובדי המשרד ב-2017 נעשו הזמנות של 80 אלף שקל. הזמנה של 3,000 שקל בוצעה מחנות המשקאות מרדכי רוחם, חנויות יין ואלכוהול. יעקב פסגות קיבל הזמנה בהיקף של 5,000 שקל וטדי הפקות קיבלה הזמנה להופעה של זמרת בסכום של 17.5 אלף שקל.

עבור "כנס עיתונות יהודית השטיח המעופף" בוצעה הזמנה בסך 821 אלף שקל. עבור כנסים וכיבוד לרשות הסייבר בוצעו הזמנות ב-85 אלף שקל. מהמרכז למורשת המודיעין בוצעה הזמנה ב-50 אלף שקל וממיכל דיבון שירותי קריינות בוצעה הזמנה של 42 אלף שקל.

ממשרד רה"מ נמסר בתגובה כי "התשלום לחלי ממן נועד לפעילות רווחה לעובדי המשרד וסדנאותיו של קווה שפרן הם שירות ללשכת העיתונות הממשלתית. דו"ח זה לא מאפשר מתן מידע אמיתי כיוון שהוא מכיל עלויות גבוהות מהותית ביחס להוצאה בפועל, כי הוא כולל נתונים מצטברים משנים קודמות. נדגיש כי דוח" זה מציג הוצאות תפעול שוטפות של משרד רה"מ, המעסיק למעלה מ-1,000 עובדים.

"הדו"ח כולל גם הוצאות קשיחות של משרד ירושלים ומורשת, משרד התפוצות, המשרד לנושאים אסטרטגיים, וכן הוצאות של יחידת התקשוב הממשלתית, מנהלת תחליפי דלקים, מטה הסייבר הלאומי, הרשות הלאומית להגנת הסייבר, יישומים ביומטריים, ארכיון המדינה, לשכת העיתונות הממשלתית, מערך אבטחת המשרד, מועצות ציבוריות להנצחה לנשיאים וראשי ממשלה ויחידות נוספות".

עו"ד נירית בלייר, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, מסרה בתגובה: "מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא. משרד רה״מ מפרסם את התקשרויותיו ועמל להדביק את הקצב בשאר משרדי הממשלה בהיותו האחרון לפרסם את התקשרויות 2016 ומחצית 2017. שנתיים בלבד ומהלך יוצא דופן שחשף לביקורת ציבורית מאות מיליוני שקלים מתקציב המדינה סוגר מעגל.

"בתחילת הדרך משרד האוצר הוא זה שסירב לבקשת התנועה למסור לציבור את פרטי התקשרויות משרדי הממשלה עם ספקים חיצוניים בטענה שעיבוד המידע והנגשתו הוא פרוייקט שיקח 18 שנים לסיים. לאחר עתירת התנועה ולאחר שהיחידה לחופש המידע במשרד המשפטים יחד עם החשבת הכללית ניסחו נוהל ברור ומוסדר לכל משרדי הממשלה לפרסום דוחות התקשרויות רבעוניים, הציבור מקבל את הדיווח המגיע לו. היום אנו מברכים על הצטרפותו של משרד רה"מ למהלך פרסום ההתקשרויות ומקווים שמעתה ימשיך המשרד ויפרסם את הדוחות במועדם".
מעון ראש הממשלה חלי ממן הסוכנות היהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד