י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

המירוץ מתחמם: מועמד חדש לראשות העיר ירושלים

מועמד חדש מבקש לרשת את כס המלכות בבירה. יוסי חביליו, לשעבר היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, הודיע היום רשמית כי יתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר ירושלים

יוסי חביליו
יוסי חביליו צילום: ישראל כהן



פחות משנה לבחירות: בעוד ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שומר על דממה, מועמד חדש מבקש לרשת את כס המלכות בבירה. יוסי חביליו, לשעבר היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, הודיע היום רשמית כי יתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר ירושלים.

השבוע עלה מטה הבחירות של חביליו בקמפיין שילוט חוצות בסיסמא "חביליו. מצילים את ירושלים". בהודעה שיצאה מטעם חביליו נכתב כי "הקמפיין מתייחס לתחלואים השונים מהם סובלת ירושלים - העדר מנהיגות, נטישת תושבים, לכלוך, מחסור בתעסוקה, שיתוק, שחיתות, יוקר דיור, הכנסת מוסדות חינוך חרדיים לשכונות חילוניות ודחיקת הציבור הפלורליסטי מהן ועוד".

חביליו נולד בירושלים למשפחה שחיה בעיר ברציפות מאות שנים, מאז גירוש ספרד. מאז פרישתו מתפקיד היועץ המשפטי לעירייה, והודעה שפורסמה נכתב כי הוא "הקדיש חביליו חלק ניכר מזמנו לירושלים ולתושביה, במיוחד במסגרת עמותת "צחור – צדק, חופש, חינוך ורווחה בירושלים" שהקים".

חביליו אמר כי "במהלך תשע שנות ברקת ברקוביץ', ירושלים הלכה אחורה כמעט בכל תחום אפשרי. שכונות רבות עברו תהליך מואץ של התחרדות ושל דחיקתו מהן של הציבור החילוני, המסורתי והדתי לאומי, הלכה וגברה עזיבת העיר על ידי צעירים ומבוגרים שלא מוצאים בה את עתידם, אין מספיק מקומות עבודה ומוסדות ציבוריים דוגמת תאגיד השידור הישראלי ואחרים ממשיכים לנטוש את העיר. הדיור יקר, הרחובות מלוכלכים והבעיה הכי קשה היא העדר מנהיגות,.

הוא תקף את ראש העיר הנוכחי ואמר כי "ראש העיר ברקת מאפשר לעצמו להיות מובל על ידי גורמים קיצוניים, והתעוררות כמו חברי הקואליציה האחרים, הסתפקו במהלך תשע השנים האחרונות בעיקר בפוסטים בפייסבוק, מבלי שבאמת ניסו לעצור את ההתדרדרות של העיר".

"אני מאמין שחשוב שתהיה בירושלים תנועה שלא תפחד להיאבק על מה שחשוב לבוחרים שלה. לחרדים יש נציגים שמאיימים ולוחצים, לציבור הפלורליסטי בעיר, אין כאלו נציגים. ניר ברקת נבחר בקולות הציבור החילוני, המסורתי והדתי לאומי, אבל בגד בו משיקולים פוליטיים. התעוררות ואחרים דיברו הרבה אבל עשו מעט מאוד, משה לאון ומאיר תורג'מן לא ספרו את הציבור הזה מלכתחילה. ירושלים זקוקה לאלטרנטיבה, ירושלים זקוקה למנהיגות שתציל אותה מתחלואי תקופת ברקת ברקוביץ'", אמר לסיום.
יוסי חביליו עיריית ירושלים ניר ברקת הבחירות המוניציפליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד