י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

השר כץ משיב אש לאייכלר: "פוליטיקה קטנה"

לאחר שהואשם על ידי חבר הכנסת ישראל אייכלר, בכך שגרם למשבר השבת ולפיטוריו של השר יעקב ליצמן, שר התחבורה ישראל כץ מתייחס להאשמות והודף אותן: "חבל שגורמים שונים נגררים לפוליטיקה קטנה ומפיצים תזות הזויות במקום לעסוק ברצינות במציאת פתרון לסוגיית השבת"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לאחר שהואשם על ידי חבר הכנסת ישראל אייכלר, בכך שגרם למשבר השבת ולפיטוריו של השר יעקב ליצמן, שר התחבורה ישראל כץ מתייחס להאשמות והודף אותן, "בחדרי חרדים" עם תגובת השר כץ בפרסום ראשון.

מלשכתו נמסר כי "החוק הקיים אוסר על שר התחבורה להנחות את הנהלת רכבת ישראל בסוגיית שעות עבודה ומנוחה - וזאת על פי חוות דעת חד משמעית של היועץ המשפטי לממשלה, וגם ראש הממשלה הבהיר שאין לצפות משר התחבורה שיפעל בניגוד לקביעת היועץ".

עוד הוסיפו מלשכתו של שר התחבורה כי "חבל שגורמים שונים נגררים לפוליטיקה קטנה ומפיצים תזות הזויות במקום לעסוק ברצינות במציאת פתרון לסוגיית השבת, ברוח תיקון החקיקה שהציע שר התחבורה על דעת ראשי המפלגות החרדיות".

כץ התייחס להתפטרותו של ליצמן ואמר כי "אני מביע צר גדול על התפטרותו של ידידי הרב יעקב ליצמן, כשר הבריאות. תפקיד רב אחריות וחשיבות, בו הפליא לעשות למען כלל תושבי ישראל. הצעתי בשעתו לתקן את החוק, אשר יתן אפשרות חוקית ומעשית, לצמצם את העבודות בשבת למינימום ההכרחי של בטחון הציבור. מקווה שאכן כך ייעשה ובהקדם", אמר השר כץ.

קודם לכן היום, אמר ח"כ אייכלר ברדיו 103 כי "שני השרים, ישראל כ"ץ וחיים כץ, מפוצצים את מסילת הרכבת הקואליציונית והופכים את יום השבת ליום הפיתוח הלאומי כבר שנה שלמה. באירופה ישנם רכבות 24/7, מפתחים את הרכבות בכל העולם במהלך השבוע ולא צריך להשבית שום תחנה. השבת יוצאת מוקדם בגלל שעון החורף, יכלו לבצע את העבודות במוצאי שבת ולא בשבת בבוקר, לא אכפת להם מהשבת".

אייכלר הוסיף כי "יש סטטוס-קוו בין מפד"ל, אגודת ישראל ומפא"י כבר 70 שנה שקובע צביון דתי לשבת במתחם הציבורי בפרהסיה. זה דבר שמופר כיום ביד גסה, שכעושים עבודות פיתוח ומפיצים ידיעות על כך בתקשורת תוך העסקת המוני אנשים בסוף השבוע זהו חילול שבת בפרהסיה".

עוד הוסיף כי "במשך שנה שלמה הם יודעים כי הם מערערים את הקואליציה. אני עדיין מאמין שחברי מרכז הליכוד הם אנשים מסורתיים שרוצים את קדושת השבת".

"הרב ליצמן הוא אדם נערץ לא רק בציבור החרדי, משבחים אותו על היותו שר בריאות מצוין אך אין לזה קשר לעניין השבת", אמר אייכלר בהתייחסותו להתפטרותו של ליצמן.
ישראל כץ ישראל אייכלר משבר השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד