כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הפגנת 'הפלג' בירושלים: 36 עצורים

בעקבות המשך מעצרם של המשתמטים הפרקליטותיים שקיבלו עונשי מאסר ממושכים, עשרות ממפגיני הפלג חוסמים את הכביש בכניסה לירושלים • 36 נעצרו

הפגנת 'הפלג' בירושלים: 36 עצורים
פלאש 90





עשרות עצורים בהפגנת הפלג בצומת הרחובות שרי ישראל ויפו בבירה; צירי התנועה חסומים.

תיעוד: עוברת אורח נפגעה מזרם מי בואש של מכת"זית משטרה. צילום: דוד פרלמוטר

בעקבות המשך מעצרם של המשתמטים הפרקליטותיים שקיבלו עונשי מאסר ממושכים, הודיעו בפלג מראש על קיום הפגנה בבירה.

בהודעת פעילי הפלג המכנים את עצמם "הוועדה להצלת עולם התורה", נכתב אמש (מוצ"ש), כי הם יוצאים להפגנה "למחות על כבוד התורה שהושפל עד עפר במאסרם של 12 אסירי עולם התורה לתקופות ממושכות".

סמוך לשעה 15:20 הגיעו עשרות ממפגיני הפלג והחלו לחסום את הכביש בצומת הרחובות יפו שרי ישראל, החלו לקרוא פרקי תהילים וירדו את הכביש תוך כדי חסימתו.

צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

מאות מפגינים חוסמים בשעה זו את הכביש, מה שגרם לחסימת הכביש לתנועת כלי רכב והרכבת הקלה. 35 מפירי סדר שחסמו את צומת הרחובות יפו-שרי ישראל ואת תוואי הרכבת הקלה, לא נענו להוראות החוזרות ונשנות של השוטרים נעצרו על ידי המשטרה.

בצידי ההפגנה, התארגנו מספר נערים חילונים והחלו לרקוד לצלילי מוזיקה שהפעילו באמצעות מערכת קריוקי.



בשל חסימת מסילות הרכבת הקלה, פועלות הרכבות בשלב זה בין התחנה המרכזית לתחנת הר הרצל ובין תחנת חיל האוויר (פסגת זאב) לתחנת שער שכם. נכון לעכשיו אין שירות רכבות בין התחנה המרכזית לתחנת שער שכם. עם פינוי המסילות וקבלת אישור המשטרה תשוב הרכבת הקלה לפעול כסדרה.

"המשטרה שבה ומדגישה שתפעל ביד קשה כלפי אותם מפירי סדר שנוהגים באלימות תוך הפרה בוטה של הסדר הציבורי ופגיעה בשלומם, ביטחונם ושגרת חיי התושבים" נמסר מהמשטרה.

מוקדם יותר היום הודיעו בפלג הירושלמי כי עיתון הפלס המממן צלמים אזרחיים שיתעדו את האלימות המשטרתית, מגיש בימים אלו תלונות נגד מספר גדול של "שוטרים שהתנפלו בכוונה תחילה נגד אזרחים ניטרליים שתיעדו את ההפגנות ושלא נטלו חלק פעיל בהפגנות". לטענתם, חלק מהמצלמות הוחרמו ונעלמו, חלקם נשברו במקום, וכשהצלמים בחלקם נזקקו לטיפול רפואי.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת שוחח עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי וביקש ממנו לפעול ביתר תקיפות כלפי מחאות הלא חוקיות בבירה. ברקת: "הגיע הזמן לשים סוף לשיבוש החיים של תושבי ירושלים. זכות ההפגנה היא זכות מקודשת, כשהיא נעשית עפ"י החוק. כל מי שפורע חוק מכל סיבה צריך להיות מטופל ביד קשה ועל המשטרה להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותה לפזר הפגנות לא חוקיות. אני קורא למשטרה לאפשר את שגרת החיים בעיר, לצד מתן זכות המחאה כל עוד היא נעשית באופן חוקי. כמו כן בכוונתי לפנות לממשלה שתוביל את החרפת ענישה ומתן כלים יעילים למשטרה למנוע ממפגינים לפגוע בציבור".
הפלג הירושלמי הפגנות ירושלים אסירים פרקליטותיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד