י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ח"כ ישראל אייכלר במתקפת ראיונות לכלי התקשורת: "השרים כ"ץ הורידו את הרכבת הקואליציונית מן הפסים"

בעקבות הסערה הפוליטית בגין התפטרותו של ליצמן ממשרד הבריאות, ועל רקע חילולי השבת ברכבת ישראל, קיים ח"כ ישראל אייכלר מסע הסברה בכלי התקשורת השונים: "השרים כץ הופכים את יום השבת ליום הפיתוח הלאומי כבר שנה שלמה"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



בעקבות הסערה הפוליטית בגין התפטרותו של ליצמן ממשרד הבריאות, ועל רקע חילולי השבת ברכבת ישראל, קיים ח"כ ישראל אייכלר מסע הסברה בכלי התקשורת השונים. בדבריו תקף אייכלר את שרי התחבורה והעבודה ישראל כץ וחיים כץ: "הם הופכים את יום השבת ליום הפיתוח הלאומי כבר שנה שלמה" אמר.

"זו הדרך שלהם לפרק את הממשלה ולפוצץ את מסילת הרכבת הקואליציונית. אין הסבר שדווקא ממשלת הליכוד תרחיב את העבודות בשבת, חוץ מניסיון של שרי התחבורה והרווחה להפיל את הממשלה. מיליון מצביעי הליכוד המסורתיים לא יסלחו להם על הפלת נתניהו".

על הטענות של רכבת ישראל כביכול אין ברירה אלא לקיים את העבודות בשבת, אמר ח"כ אייכלר: "השבת יצאה קצת אחרי השעה חמש בערב. אם כנים הם יכלו לבצע את העבודות במוצאי שבת עד השעה שש בבוקר וכך לחסוך גם את חילולי השבת וגם את העומסים של יום ראשון בבוקר, אבל לא עשו זאת. זה מוכיח שלא אכפת להם כלל מהשבת אלא בתופסת שכר השבת".

"יש סטטוס קוו בין המפלגות הדתיות לבין המדינה כבר שבעים שנה. על פי הסטטוס קוו, ישמר הצביון הדתי בפהרסיה ותישמר קדושת השבת. זו הייתה הדרך לאפשר לדתיים לחיות בצל המשטר החילוני בארץ הקודש. היום הם מפירים את כל מה שהוסכם במשך עשרות שנים והופכים את השבת ליום הפיתוח הלאומי. זהו מדרון חלקלק. בעוד עשר שנים מי שירצה לעבוד במגזר העסקי והציבורי יהיה חייב לעבוד בשבת כמו באמריקה בשנים עברו. הפכו את עם ישראל לעבדים. חברי מרכז הליכוד הם אנשים מסורתיים שרוצים לכבד את השבת ולכל הפחות לא לעבודה בה".

ח"כ אייכלר הביע את תמיכת הציבור החרדי בהתפטרותו של ליצמן: "הרב ליצמן הוא אדם נערץ לא רק בציבור החרדי, משבחים אותו על היותו של בריאות מצוין. ובכל זאת בחרה הממשלה לוותר על פעילותו במשרד הבריאות רק בשביל שיוכלו להמשיך לחלל את השבת. אנחנו כרגע נשארים בקואליציה כדי לנסות ולתקן את מה שהממשלה קלקלה ובהמשך נבחן את ההישגים ונשאל את דעתם של גדולי ישראל. ראש הממשלה יודע כי אם ימשכו חילולי השבת, וההתעלמות מצרכי הציבור החרדי בתחום הדיור והגיוס תימשך – הממשלה תגיע לסוף דרכה".
ישראל אייכלר משבר השבת ישראל כץ חיים כץ התפטרות ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד