י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הסתיים משבר השבת: הסטטוס קוו יישמר

לאחר מפגש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי המפלגות החרדיות הוסכם על חזרתו של ליצמן ושמירת הסטטוס קוו בעניין המרכולים, הרכבת והכדורגל • יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי ל'בחדרי': "ידעתי שהמשבר עם החרדים יסתיים" • כל הפרטים

רכבת ישראל, צילום: פלאש 90
רכבת ישראל, צילום: פלאש 90



לאחר שעות רבות של דרמה, הוכרז על סיום משבר השבת בין 'הליכוד' למפלגות החרדיות. על פי המתווה שהושג בפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני יחוקק חוק שישמר את הסטטוס קוו בכל הארץ והמרכולים בתל אביב לא ייסגרו. 

העובדה שהחרדים ויתרו על המרכולים בתל אביב אומרת שהצעת החוק של גפני המבקשת לתקן את החוק רטרואקטיבית משנת 2014 ובכך לעקוף את החלטת בג"ץ להתיר פתיחת מרכולים בת"א - לא תקודם בקרוב למרות הוראתו המפורשת של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

עוד מהמתווה שגובש: תנועת הרכבות בימי חול לא תיפגע. תאומץ הצעת שר התחבורה לאפשר לשר העבודה והרווחה להתחשב בשורה של שיקולים ובהם שיקולי בטיחות, מסורת ישראל, רווחת העובד, מידת הפגיעה במרחב הציבורי וכו׳. ויישמר הסטטוס קוו במשחקי הכדורגל, כלומר מציאות חילול השבת - תמשך

כמו כן, יחוקק חוק המאפשר לסגן שר לקבל סמכויות ניהוליות של משרד ממשלתי, בכדי ששר הבריאות היוצא יעקב ליצמן יוכל לחזור לממשלה.

בתגובה לכך הבהיר שר הבריאות היוצא ליצמן כי "לא אסכים לדון בשום חוק בנושא סגן שר, כל עוד לא יאושרו חוקי השבת: המרכולים ושעות עבודה ומנוחה, כפי דרישת ראשי הסיעות החרדיות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "הממשלה בראשות הליכוד היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל. הקואליציה חזקה ויציבה. נמשיך לעבוד יחד למען אזרחי ישראל".

יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי אומר ל'בחדרי חרדים' בתגובה ראשונה לסיום המשבר עם המפלגות החרדיות: "ידעתי שהמשבר עם החרדים יסתיים, אני מביט על תרבות, לממשלה הזו יש תרבות מושחתת כי היא לא עניניית בשום דבר, ושום דבר הוא לא ממלכתי. ושזה כך, כל אחד מנסה למשוך אליו כמה שיותר והנה ליצמן מושך אליו ואחרים מושכים אליהם".

לדבריו של גבאי, "אני אומר דברים כללים כי אני מאמין שהכל מתחיל בזה, בתרבות, אם התרבות היתה ענינית - לא היו מגיעים למצב הזה".

הראיון המלא יתפרסם הערב.

יאיר לפיד הגיב להסכמות במסגרתם יחוקק חוק עוקף בג"ץ: "שוב דילים, שוב קומיבינות. בג״ץ כבר קבע שאין דבר כזה סגן שר על תקן של שר, אבל מרוב פאניקה ופחד מהמפלגות החרדיות נתניהו ממשיך לעקם את החוק. בית המשפט קבע כי ראש הממשלה לא יכול בין שלל עיסוקיו לנהל גם את מערכת הבריאות. צריך שר במשרה מלאה. זו לא הייתה פסיקה נגד החרדים זה הייתה פסיקה למען האזרחים. לאזרחי ישראל מגיע את שירותי הבריאות הטובים ביותר. זה עניינים של חיים ומוות, מדובר במערכת מורכבת שדורשת שר במשרה מלאה ולא איזה קומבינה פוליטית.ועכשיו באה הממשלה ובגלל כל מיני עניינים פוליטיים מנסה לעשות קומבינה על הקומבינה. ככה לא מנהלים מדינה".

כזכור, הסערה פרצה לאחר שכאן ב'בחדרי' הבאנו לראשונה תיעודי וידאו שצילם נכרי, ובו נראים עובדי הרכבת בשבת כשהם מבצעים עבודות תחזוקה.

לאחר הודעתו של שר הרווחה חיים כץ, ביום חמישי האחרון, כי יבוצעו השבת עבודות תחזוקה ברכבת - בפרהסיה, הודיע ליצמן כי אם יבוצעו עבודות בשבת הוא יגיש לאלתר את מכתב התפטרותו מהכנסת - מה שכאמור קרה הבוקר.
עבודות בשבת רכבת מרכולים המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד