א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

השר ליצמן בביתר: "לפיד מצטער שמינה אותי"

ליצמן הגיע הבוקר, עדיין כשר הבריאות, לביתר עילית, שם התייחס להתפטרותו שתכנס מחר לתוקף, וכן לסקרים הלא מחמיאים לש"ס

ליצמן. צילום: דוברות משרד הבריאות
ליצמן. צילום: דוברות משרד הבריאות



יממה לאחר התפטרותו מתפקיד שר הבריאות בממשלת ישראל, חבר הכנסת יעקב ליצמן, התייחס הבוקר לנושא, במהלך חנוכת סניף 'טרם' בביתר עילית, לצד ראש העיר מאיר רובינשטיין ונציגי כל קופות החולים.

ראש העיר פתח את נאומו בחנוכת הסניף ואמר: "ברוכים הבאים לשר הבריאות עד מחר ושר השבת ממחר, הרב ליצמן, שפינה עיסוקיו והגיע לאירוע שהבטיח מראש".

תחילה פתח שר הבריאות ליצמן ואמר כי "מוקדי רפואה בפריפריה הם הפתרון להקלת העומסים מבתי החולים".

לאחר מכן, עבר והתייחס לסערת התפטרותו, עקב חילול השבת שנמשך על ידי רכבת ישראל בחתימת ידה של הממשלה:

ליצמן המשיך ואמר לנוכחים: "התפטרותי נכנסת לתוקף מחר וזה סופית. אף אחד, שלא ישכנע אותי שצריך להשבית רכבת בחול בגלל עבודות דווקא בשבת. זה להכעיס ולא פיקוח נפש. אסור לקחת אחריות על זה ולא רציתי להיות שר מלכתחילה. לפיד מצטער על שמינה אותי לשר למרות שהתפטרתי. השנתיים האחרונות שהצלחתי בתפקידי זו תאונת עבודה שלו".

לגבי הפרשנויות והספקולציות בכלי התקשורת אמר השר: "לא שאלתי שאלות ולא ניסיתי לשכנע. קיבלתי הוראה והתפטרתי. עזבתי ולא על מנת להחזיר".

על ההסכם שגובש אמש בפגישה עם נתניהו, אמר: "אכן יש לי כמה הסתייגויות מההסכם אמש. לא היתה שום תכנית לחזרה כסגן שר ולא נדון בכך עד שיעברו חוקי השבת".

במהלך דבריו התייחס גם כן, לסקר שפורסם אמש (ראשון) ב'ערוץ עשר' ואמר: "אל תאמינו לסקרים. לש"ס יש יותר מ-4. אני בטוח שש"ס תהיה חזקה ואנחנו נתחזק. ללא ש"ס חזקה יהדות התורה לא חזקה".

לסיום אמר השר: "תזכרו כמה אנשים אמרו ליצמן לא יתפטר בסוף והכל שטויות, שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבוא. אם נשמור שבת כראוי תהיה רפואה קרובה".
יעקב ליצמן סקר התפטרות ליצמן מהממשלה ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד