ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ממשיך בהסתה • לפיד על דברי גבאי ל'בחדרי': "זה המוסר של מפלגת העבודה?"

דבריו של יו"ר 'העבודה' אבי גבאי בראיון ל'בחדרי' מעוררים סערה. יו"ר 'יש עתיד' לפיד תקף את גבאי באמירה מסיתה: "האם עמדת מפלגת העבודה שזה מעשה מוסרי לזנוח את מערכת הבריאות באמצע משבר בשביל כפייה דתית נגד רוב אזרחי ישראל?" • צפו

יאיר לפיד. צילום: פלאש 90
יאיר לפיד. צילום: פלאש 90



דבריו של יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי בראיון ל"בחדרי חרדים" מעוררים סערה. כזכור, אמש התייחס גבאי להתפטרותו של יעקב ליצמן מהממשלה בעקבות משבר השבת ואמר ל"בחדרי חרדים": "אני מעריך אותו על הצעד המוסרי שהוא לוקח, לא צריך לרקוד על הדם, זה בן אדם, אני מאוד אוהב את ליצמן".

בישיבת סיעת 'יש עתיד', לשאלת 'בחדרי חרדים', תקף היום יו"ר הסיעה ח"כ יאיר לפיד את גבאי על דבריו ל'בחדרי' ואמר: "ראיתי את ההתבטאות. הביטוי שהוא אמר, שזה מעשה מוסרי, אני רוצה להבין משהו, האם עמדת מפלגת העבודה היא, שזה מעשה מוסרי לזנוח את מערכת הבריאות באמצע משבר לפני שביתת רופאים לתוך משבר עם קופות החולים, בשביל לאפשר צעדים של כפייה דתית נגד רוב אזרחי ישראל, זה המוסר החדש של מפלגת העבודה? אני לא מבין את האמירה הזו".



קודם לכן התייחס לפיד למשבר השבת עם החרדים ועם ההחלטה לחוקק חוק שליצמן יוכל לשוב להיות סגן שר, בניגוד להחלטת בג"ץ שדן בעתירת 'יש עתיד': "הדבר השני שקרה ביממה האחרונה, קומבינה עם החרדים, שכוללת את זה שליצמן יוכל לחזור להיות סגן שר שהוא כאילו שר. קודם כל זה ביזוי של בית המשפט. בית המשפט כבר אמר להם, אחרי עתירה של יש עתיד, שזה לא יכול להמשך".

לפיד הבהיר כי "אנחנו נוציא בימים הקרובים פניה דחופה ליועמ"ש, על בסיס הבג"ץ, שיעצור את הקומבינה. יש גבול לביזיון. ביום רביעי צפויה שביתת רופאים. אבל במקום שר במשרה מלאה, תהיה קומבינה".

בישיבת הסיעה של 'המחנה הציוני' התייחס גבאי למשבר השבת עם החרדים ואמר כי "עוד שבוע של "פייק" משבר קואליציוני שכל כולו חוסר ענייניות וחוסר ממלכתיות. גם ההודעה על סיום ה-"פייק" משבר קואליציוני הזה – היא לא הודעה על הישגים, אלא הודאה בכישלון. כישלון בלייצר איזשהו שינוי לציבור".

לדבריו, "הרי שיניתם את הסטטוס קוו אז תשנו גם לטובת עם ישראל. ממשלה אחראית לציבור הרחב, הייתה מנצלת את ההזדמנות לפתור את עניין התחבורה הציבורית בשבת ולא מזניחה נושא שנוגע במיליונים ובעיקר במשפחות העובדות".
יאיר לפי משבר השבת אבי גבאי שר הבריאות יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד