כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרב מאוסטרליה מכחיש: "לא אמרתי שאני מרגיש לא בטוח".

דברים שאמר רב יהודי מקנברה באוסטרליה לניו יורק טיימס עוררו עניין באוסטרליה - אולם הוא מכחיש את הציטוט הזה בשמו. אך עדיין מתברר כי ישנה עלייה באנטישמיות ביבשת החלומית

הרב פלדמן. צילום: Chabad act
הרב פלדמן. צילום: Chabad act



הרב שמואלי פלדמן, רב בקנברה אוסטרליה, מכחיש את הציטוט בשמו בניו יורק טיימס, על כך שהוא לא מרגיש בטוח באוסטרליה.

מדובר בציטוטים שפורסמו בניו יורק טיימס, בעקבות פרסום דו"ח אתמול, על עלייה של 9% במספר האירועים האנטישמיים בשנה האחרונה באוסטרליה. הדו"ח השנתי מצא גם עלייה של כמעט 20 אחוזים באירועים בשנתיים האחרונות.

הרב פלדמן חסיד חב"ד, בראיון לאתר- JTA, הפריך את הדיווח ב"ניו יורק טיימס", שם נכתב כי אמר "כי הוא חושש מהתקפה נוספת על ביתו על ידי קבוצה של אוסטרלים לבנים צעירים. אני מרגיש עכשיו הרבה פחות בטוח בבית שלנו בפעם הראשונה אי פעם".

הדו"ח על האנטישמיות באוסטרליה פורסם על ידי המועצה המנהלת של יהדות אוסטרליה. הדו"ח דיווח על 230 אירועים באוסטרליה עד ה -30 בספטמבר בשנה האחרונה.

אחד המקרים שדווח בטיימס היה בסוכות השנה, כשהרב פלדמן, אשתו וחמשת ילדיו ישבו בסוכה בשעות אחר הצהריים, כשלפתע נוסעים במכונית שעצרה מול ביתם צעקו קריאות אנטישמיות. יושבי הרכב נעלמו הרבה לפני הגעת המשטרה, אבל מצלמת אבטחה שהותקנה על ידי הרב צילמה את מספר לוחית הרישוי.

"השוטרים מצאו את הנהג שאמר שהנוסעים שלו צעקו את קריאות האנטישמיות, אבל הוא סירב להיענות לבקשת המשטרה למסור את השמות שלהם", אמר הרב פלדמן.

הרב הוסיף ואמר "חוקים חייבים להיות קשוחים יותר, המשטרה היתה צריכה לקבל את המידע מהנהג. אמרו לי במשטרה שהם עשו הכל".

הרב סיפר ל- JTA כי "סלעים וביצים מושלכים באופן קבוע בבית ובבית חב"ד בסידני, זה לא בטוח עבור הילדים שלנו לשחק בגינה שלנו, אנחנו חווים תקריות אנטישמיות בביתנו או באזור כל כמה שבועות".

הרב פלדמן מספר שבטיול בקניון קנברה בעיר סידני עם בתו בת החמש, שני גברים צעקו עליה בערבית, שהרב מבין: "זו יהודייה מטונפת".

עם זאת, הרב מכחיש שהוא לא מרגיש בטוח באוסטרליה, והדיווח הזה בשמו בניו יורק טיימס כאמור אינו נכון.
אוסטרליה הרב שמואל פלדמן אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד