ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

נציג משרד ראש הממשלה: שוקדים על פתרון ל'כשרים'

אייכלר העלה לדיון את הבעייתיות של מחזיקי טלפונים כשרים, ללא מסרונים - שאינם יכולים לבצע פעולות טלפוניות במקרים בהם המערכת הממוחשבת משגרת סיסמת זיהוי במסרון. הבשורה: שוקדים על פתרון

צילום: נתי שוחט פלאש 90
צילום: נתי שוחט פלאש 90 צילום: נתי שוחט, פלאש 90



הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר קיימה דיון בפניות ציבור שהתלוננו על כך שבעלי הטלפונים הכשרים אינם יכולים לקבל את שירותי הממשלה באמצעות שירות 'ממשל זמין'. על פי התלונות, אין אפשרות לקבל שירותים שתלויים בקבלת קוד או סיסמא לטלפון הנייד הכשר על מנת לזהות את הפונה. לטענת הפונים מדובר בגופים רבים שמפלים את מחזיקי הטלפונים הכשרים שאינם תומכי קבלת מסרונים. בין השירותים אותם לא יכולים לקבל מחזיקי טלפון כשר: תשלום רישיון נהיגה, תשלום אגרות ממשלתיות, שינוי/עדכון כתובת ברשות האוכלוסין וההגירה, הגשת בקשת מידע לפי חוק חופש המידע, הגשת היתרי בניה בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבניה, החלפת כתובת ושירותי מנהל האוכלוסין.

יו"ר הוועדה ח"כ הרב ישראל אייכלר אמר בדיון כי "פרויקט 'ממשל זמין' שיפר את חווית השירות שמעניקות רשויות הממשלה לאזרחים, אך מצער מאוד לראות שציבור רחב איננו יכול מלכתחילה ליהנות משירות זה. שכן, לצורך שמירה על פרטיותם המשתמשים יש צורך בזיהוי ובסיסמא ראשוניים שנשלחים לטלפונים הניידים של מבקשי השירות. הלקוח נדרש להקיש סיסמא חד פעמית שנשלחת למשתמש באמצעות מסרון.

"בעלי מכשירים ניידים כשרים, אינם יכולים לקבל את המידע. לפיכך, ציבור גדול של לקוחות מודר ממידע חיוני וחשוב עבורו. לא ניתן לחייב גופים פרטיים להיות זמינים ולשלוח הודעות קוליות לבעלי טלפונים כשרים, ולמרות זאת בנקים וחברות ביטוח רבים כבר נותנים את השירות הזה. אך גופים ממלכתיים וגופים עסקיים, גם אם אינם מחויבים בחוק, רצוי מאוד שיתאימו את השירותים עבור ציבור יראי השם המתנזרים משימוש בטלפונים שנאסרו על גדולי ישראל."

יוגב שמני, נציג משרד ראש הממשלה לענייני סייבר ו'ממשל זמין' בישר ליו"ר הוועדה כי כבר החלו לשקוד על פתרון לבעלי הטלפונים הכשרים: "אנחנו נמצאים בהליך פיתוח, בכוונתנו שברבעון הראשון של 2018 גם בעלי טלפון כשר יוכלו לקבל את הסיסמא באמצעות הודעה קולית. חשוב לנו להנגיש את השירותים לכלל האוכלוסייה ואנחנו מתייחסים לזה בכל הרצינות"

יו"ר הוועדה ח"כ הרב אייכלר בירך את נציגי 'ממשל זמין 'על היענות המהירה והוסיף כי יש לבדוק את הפרטים הטכניים, כיצד בדיוק תפעל המערכת מבחינת אבטחת המידע. "כמו"כ, ראוי לבדוק פרטים נוספים כמו אפשרות להאזין פעם נוספת למסרון הקולי לנוחות המשתמשים"

כזכור, לפני מספר שבועות נענה בנק ישראל לפניית יו"ר הוועדה והודיע כי הוא מאשר כבר עתה לבנקים לבצע זיהוי באמצעות הודעה קולית כתחליף למסרונים, ובנוסף, עד סוף החורף יחויבו הבנקים לאפשר אופציה זו לבעלי הטלפונים הכשרים. יצוין כי בנק מרכנתיל הוא הראשון שנענה לפניה וכבר הכניס לשימוש סדיר את שירותי המסרונים הקוליים באמצעי זיהוי.
טלפונים כשרים פתרון לסמס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד