י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חיים כץ מסבך שוב את הממשלה עם השבת

איך שגלגל מסתובב לו: רק לפני יממה התבשרנו מלשכת ראש הממשלה ש"משבר השבת הסתיים", והנה עוד לא עברו 24 שעות והשר חיים כץ שוב תוקע מקלות בגלגלים בעקבות הסיכום על תיקון חקיקה • השר אריאל מציע: אני אקח את הסמכות

חיים כץ. צילום: פלאש 90
חיים כץ. צילום: פלאש 90

,

משבר השבת: שר העבודה והרווחה חיים כץ מבקש להעביר את הסמכות להעניק היתרי עבודה בשבת לשר אחר בממשלה, כך פורסם הערב בערוץ 2. כץ לא רוצה את האחריות בידיו וזאת לאור המתווה שהושג עם החרדים, על פיו, החקיקה תתוקן וכי השר יהיה רשאי להתחשב במסורת ישראל.

בעקבות הפרסום, אמר הערב השר אורי אריאל כי "בשל משבר עבודות הרכבת בשבת ולאור בקשתו של שר העבודה והרווחה חיים כץ להעברת הסמכות לאישור העבודות בשבת לשר אחר, אני מוכן לקחת על עצמי את התפקיד למתן היתרי העבודה בשבת"

השר אריאל הוסיף כי "מדינת ישראל הנה מדינה יהודית ועליה לשמור על השבת הציבורית ולא לאפשר עבודות שאינן הכרחיות בשבת".

כזכור, אמש לאחר שעות ארוכות הסתיימה הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי המפלגות החרדיות והוסכם מתווה המבקש לשמור על הסטטוס קוו ואשר כולל ויתורים מצד החרדים בסוגיית הכדורגל ובדרישה לחקיקת חוק מרכולים רטרואקטיבי שיעקוף את החלטת בג"ץ המרכולים.

בין הסעיפים במתווה: תאומץ הצעת שר התחבורה לאפשר לשר העבודה והרווחה להתחשב בשורה של שיקולים ובהם שיקולי בטיחות, מסורת ישראל, רווחת העובד, מידת הפגיעה במרחב הציבורי וכו'.

השר חיים כץ נחשב בעיני הנציגים החרדים למי שייצר בעיות רבות ותקע מקלות בגלגלים כשהתעקש להמשיך ולתת היתרי עבודה בשבת לרכבת. תיקון החקיקה להוספת סעיף התחשבות במסורת ישראל בעת מתן היתר עבודה נועד לחשק אותו קואליציונית למחויבות. אולם נראה שגם חקיקה זו, עליה דובר שבועות רבים - ועל מהותה התעורר הפרק האחרון במשבר השבת, לא תפתור את הבעיה, וחיים כץ נוהג כפי שעשה השר לשעבר סילבן שלום, שסירב לאכוף או להתיר את חוקי העזר בתל אביב, וכך הביא לזה שבג"צ הכריע בעניין כידוע.

בליכוד, יש מי שמסבירים את הצעד הנוכחי של כץ, כמי שחושש להיפגע בפריימריס בליכוד, במידה ואכן יאלץ להתחשב במסורת ישראל וממילא יימנע עבודות ברכבת בשבת, עובדי הרכבת יטענו כי חובה עליהם להשבית את הרכבות בימי ראשון, מה שיביא למהומה על ההפרעה לחיילים בהגעה לבסיסים בראשון בבוקר.,
משבר השבת סמכות השר מסורת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד