י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המתנדב שהציל 300 איש ב-4 שנים עם אופניים

הוא מתנדב כאיש 'איחוד הצלה' על אופניים, כבר 4 שנים. בטקס שנערך לכבודו במהלכו הוענקו לו אופניים חשמליים מתקדמים, הוא עודכן בנתונים שלא היה מודע להם, כמו 2,500 קריאות אליהן הגיע במהלך ארבעת השנים האחרונות

פרקש על ופניו החדשים. צילום: איחוד הצלה
פרקש על ופניו החדשים. צילום: איחוד הצלה



גיבור על אופניים: בתוך 4 שנים, הציל חיי 300 איש וסייע ל-2,500 מקרי חירום.

מאיר פרקש, תלמיד בישיבת ההסדר ברמת השרון בן 25 - הוא שיאן ההצלה של העיר. בארבע השנים האחרונות הוזנק פרקש ל-2,500 מקרי חירום רפואיים, מתוכם למעלה מ-300 מקרים של הצלת חיים ממש - וכל זה על זוג אופניו הפרטיות. בטקס מרגש שנערך בסוף השבוע בעיר הוענקו לפרקש זוג אופניים חשמליות שנתרמו לו על ידי מספר תושבים בעיר כאות הערכה לפעילותו עד עתה וכסיוע לפעילותו העתידית.

כאשר החל פרקש את התנדבותו לפני 4 שנים, בכל רמת השרון - בה מתגוררים כ-50,000 תושבים - לא פעלו כונני הצלה מטעם ארגוני ההצלה והחירום השונים. לצד זה, פעל בעיר רק אמבולנס אחד. מאז שלקח על עצמו את המשימה נוסף לרמת השרון עוד אמבולנס והחלו לפעול בעיר כונני הצלה נוספים - חלקם חבריו מישיבת ההסדר ברמת השרון. בטקס שנערך אתמול הוענק אף אופנוע לכונן נוסף שהצטרף למאיר במשימות ההצלה בעיר.

את הנתון המדהים על מספר ההזנקות שלו ובכללן הצלות החיים סיפק ארגון 'איחוד הצלה' בו מתנדב פרקש ועד לפני מספר ימים פרקש עצמו כלל לא היה מודע לו. עם קבלת הנתון על מספר האנשים שהציל את חייהם אמר פרקש: "זה מעניין, אף פעם לא חשבתי על זה. עכשיו שאומרים לי את זה - זה עושה הרגשה טובה. אבל גם מקרה שאין בו הצלת חיים של ממש - מעורר בי סיפוק רב, כי עדיין אתה פוגש אדם שנמצא במצב של חוסר אונים, מסייע לו ומרגיע אותו".

פרקש מספר כי הפך אט אט לדמות מוכרת בעיר כאשר המראה שלו מדווש במהירות ברחביה מעורר תגובות מצד תושבים שונים. "יש כיום הרבה אנשים שעושים לי שלום כשאני נוסע או שאני עושה להם - כי יצא לנו להכיר דרך הפעילות הזאת". את ההשראה להיכנס לפעילות ההצלה קיבל משני אחיו הגדולים - האחד מתנדב במד"א והשני ב'איחוד הצלה'.

יום לפני קבלת זוג האופניים הממונע מאת תושבי העיר, הספיק מאיר להציל את חייו של תושב נוסף. התושב, עו"ד מוכר בעיר, איבד את הכרתו בתוך רכבו לצד בני משפחתו. מאיר, שהגיע תוך דקות למקום עם אופניו, ביצע בו החייאה טיפל בו יחד עם צוות של נט"ן וסייע בפינויו לבית חולים. התושב עצמו הספיק כבר להשתחרר מבית החולים ולשוב לביתו. סיפור מרגש נוסף אירע במהלך יום כיפור האחרון כאשר באמצע תפילת 'נעילה' בישיבת ההסדר ברמת השרון, הוזנק פרקש לקריאת חירום, ביצע החייאה והציל חיי אדם נוסף.

נורית אבנר, חברת מועצת העיר רמת השרון ודמות מוכרת בעיר, סיפרה בטקס המרגש בו הוענקו למאיר האופניים כיצד לאחרונה בעלה שחש לא בטוב באמצע הלילה נעזר באחד מחבריו של מאיר לישיבה, שהתנדב בעקבותיו ומשמש ככונן בעיר.

הרב ראובן ששון, ראש ישיבת ההסדר ברמת השרון, בה לומד פרקש, ציין באירוע כי ״מאיר היקר הוא דוגמה ומופת לשאר תלמידי הישיבה. כשהוא מקבל קריאה, ויוצא בריצה מהישיבה, בכל מצב ובכל שעות היממה, הוא מראה לכולנו מהי התמסרות אמיתית לזולת, ואיך מיישמים בחיים את האור של התורה״.
מאיר פרקש מתנדב איחוד הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד