י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ליברמן ממשיך להתנגד: "הסדר פסול, יהדות דוחה"

יממה לאחר שהתבטא קשות נגד הפשרה וההסדר שסוכם בין נתניהו לחרדים בפגישתו עמם בראשון בערב בנושא השבת, יו"ר ישראל ביתנו השר ליברמן ממשיך לתקוף ואומר: "אם המפלגות החרדיות רוצות להביא לפירוק הקואליציה ולבחירות מוקדמות, האחריות עליהן"

ליברמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ליברמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



משבר השבת: שר הביטחון אביגדור ליברמן ממשיך גם הבוקר להתנגד להסדר שהוסכם בתום משבר השבת עם המפלגות החרדיות, ליברמן מתנגד להצעת חוק המרכולים שתעביר את סמכות העזר לשר הפנים אריה דרעי.

"ההסדר הזה פסול, אסור להתערב בתוך החיים, בתוך המרקם העדין בתוך ערים שונות", הבהיר ליברמן באולפן ynet, "אין שום סיבה שהשלטון המרכזי יתערב באותם חוקים שנקראים 'חוקי עזר', שזה נטו באחריות השלטון המקומי, כל עיר ועיר, כל מקום ומקום. אין שום סיבה לפתוח מרכולים בבני ברק ואין שום סיבה לסגור מרכולים באשקלון. כל עיר והצביון שלה".

ליברמן חזר על דברים שאמר אתמול: "כמי שמאוד מכבד את הערכים היהודיים והמסורת היהודית, כפיה דתית זה לא חלק מהמסורת היהודית. להפך, במקום להיות יהדות מחבקת אנחנו פה יוצרים סוג חדש של יהדות שהיא קשוחה, היא לא ידידותית, היא דוחה, ולדעתי זו טעות אסטרטגית".

"אין שום סיבה להתערב באותם מרכולים שפתוחים בחיפה, באשדוד, באשקלון ובבאר שבע. אין לחוקים האלה שום קשר ליהדות. זו פוליטיקה נטו. אי אפשר להפריד בישראל בין דת למדינה, אבל חייבים להפריד בין דת לפוליטיקה", הוסיף.

שר הביטחון נשאל: באם חוק המרכולים יעבור, - האם הוא תישאר בממשלה?

"אנחנו קודם כל רוצים שהממשלה הזאת תמשיך לתפקד, היום ללכת לבחירות במצב הביטחוני המורכב זה חוסר אחריות, אם המפלגות החרדיות רוצות להביא לפירוק הקואליציה ולבחירות מוקדמות, האחריות עליהן".

על השאלה; האם חוק כזה יכול לגלגל אותנו לבחירות?, השיב שר הביטחון באולפן ynet, כי "לא יודע לאיזה כיוון חוק כזה יכול לגלגל אותנו, אבל במצב של כל האיומים שאנחנו מתמודדים איתם - איראן, רצועת עזה, לבנון וסיני - להתעסק בחוק המרכולים ועל זה לפרק ממשלה?".
משבר השבת אביגדור ליברמן ישראל ביתנו בחירות קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד