י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כמו ביום כיפור • שביתה בנתב"ג בשבת: לא יהיו המראות ונחיתות

ועד עובדי רשות שדות התעופה הכריז על עיצומים בפעילות בנתב"ג בשבת. העובדים יפעלו במתכונת יום הכיפורים עם כניסת השבת ועד צאתה • בתשובה לשאלה האם יפנו להוציא צווי מניעה כנגד השביתה מסרה ההנהלה: "אין החלטה בנושא"

צילום אילוסטרציה: פלאש 90 (למצולמים אין קשר לכתבה)
צילום אילוסטרציה: פלאש 90 (למצולמים אין קשר לכתבה)



ועד עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) הכריז היום (ג') על עיצומים בפעילות בנתב"ג בשבת. העובדים יפעלו במתכונת יום הכיפורים עם כניסת השבת ועד צאתה, כך שלא יהיו המראות ונחיתות. זאת לאחר ששר הפנים אריה דרעי הקים ועדה בה שותפים ראשי יישובים באזור השפלה במטרה לבדוק מהלך שיביא לגביית כספים מרשות שדות התעופה.

הוועד הכריז על סכסוך עבודה בנושא לפני שבועיים, מה שמאפשר לו להכריז על צעדים ארגוניים כאלה ואחרים. אף שהנהלת רש"ת הגישה עתירה בנושא לבג"ץ, טוענים העובדים כי הוועדה מאיצה את פעולתה כדי להקדים את ההליך המשפטי.

הוועדה עוד לא קיבלה כל החלטה, אך העובדים כבר מורידים את השלטר על נתב"ג, שלא על דעת ההנהלה, ומוכיחים שוב מי בעצם מנהל את המקום. עם זאת, ייתכן כי הם מבצעים את עבודת ההנהלה, שמשתמשת בהם ככלי להוכיח עמדתה.

לדברי העובדים, בעבר ניסו ראשי רשויות בשפלה לקחת כספים מרשות שדות התעופה, אולם ראש הממשלה התחייב בכתב כי לא ייגבו כספים מהרשות. במיוחד לאור העובדה שהרשות איננה סמוכה לשולחן משרד האוצר או תקציב המדינה, היא לא מקבלת שום שירות מאף יישוב באזור ומתפעלת הכל באופן עצמאי ועל חשבונה. הרשות לא מקבלת שירות מוניציפאלי מאף אחד מהישובים הסמוכים, משלמת מסים למדינה בשווי חצי מיליארד שקל בשנה ומבצעת פרויקטים לאומיים שאמורים להיות ממומנים, או לפחות מסובסדים, על ידי המדינה, אך הרשות מממנת אותם מהכנסותיה.

יו"ר ועד העובדים, פנחס עידן: "זהו ניסיון חמור לקבוע עובדות בשטח ולבצע מחטף פוליטי בשנת בחירות ברשויות המקומיות שמטרתו גיוס כספים מרשות שדות התעופה כדי לפתור בעיות לוקאליות של הרשויות והכל עוד בטרם הדיון המשפטי בנושא. אנו קוראים לשר הפנים ולוועדה מטעם שהוקמה להמתין לדיון המשפטי ולא לנסות לקבוע עובדות בשטח. אם יוזמה זו תצא אל הפועל, הראשונים שישלמו את המחיר, אלה הם אלפי העובדים שעלולים לאבד את פרנסתם ומיליוני נוסעים שייפגעו בשירות ובבטיחות. ראשי הרשויות אולי שכחו אבל עובדים רבים ברשות ובחברות הנסמכות עליה הם תושבי האיזור".

מהנהלת רש"ת נמסר: "אנחנו פועלים על פי חוק לכן פנינו לבית המשפט העליון ומחכים להחלטת בית המשפט, שככל הנראה תגיע במהלך השבוע".

בתשובה לשאלה האם יפנו להוציא צווי מניעה כנגד השביתה מסרה ההנהלה: "אין החלטה בנושא".
ועד עובדים המראות ונחיתות רשות שדות התעופה משרד הפנים נתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד