י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרסום ראשון: אין בנות עצורות; המפגינים לא מאמינים

סביב לשכת הגיוס ברחוב רש"י בירושלים נערכות הפגנות של אנשי העדה, לאחר שלדבריהם עצרו שם צעירות חרדיות. למרות שאין שום מידע בקשר לצעירה חרדית כלשהי שנעצרה, המפגינים מתקהלים במקום ומעמתים עם השוטרים • בין המוחים, גם רבנים ספרדים שהגיעו לראשונה להפגנות

פרסום ראשון: אין בנות עצורות; המפגינים לא מאמינים
חיים גולדברג קנייטש



סביב לשכת הגיוס ברחוב רש"י בירושלים נערכות הפגנות של אנשי העדה, לאחר שלדבריהם עצרו שם צעירות חרדיות. למרות שאין שום מידע בקשר לצעירה חרדית כלשהי שנעצרה, המפגינים מתקהלים במקום ומעמתים עם השוטרים.

מחוץ ללשכת הגיוס ישנה משמרת קבועה של אנשים הפועלים נגד הגיוס שמתצפתים ועוקבים אחר הנכנסים והיוצאים, ובמידה ועולה חשד כי אדם חרדי נכנס - ולא יצא, מזעיקים באמצעות וואטסאפ פון קולי עשרות מפגינים. אתמול (שני) אנשי המשמרת דיווחו כי שתי נערות דתיות נכנס ללשכת הגיוס אך אלה לא הבחינו ביציאתן.

ההפגנה היום. צילום: דוד פרלמוטר

בעקבות כך, אתמול בשעות הצהרים נערכה הפגנה במקום, אשר נמשכת עד לשעה זו. אתמול עצרה המשטרה שני מפגינים ומאז שעות הבוקר ההפגנה במקום נמשכת. בשעות האחרונות ההפגנה הסלימה ולטענת המשטרה המפגינים יידו אבנים, השליכו ביצים וחפצים שונים לעבר השוטרים, חסמו את הכביש וניסו למנוע מכלי רכב לנסוע בציר.

בעקבות כך נעצרו עד כה 12 מפגינים נוספים החשודים בהפרת הסדר הציבורי. בצה"ל אומרים ל'בחדרי חרדים' כי אין שום נערות או נשים המעוכבות במקום מאז אתמול, אך המפגינים לא מקבלים את הגרסה וממשיכים להפגין במקום.

בין המוחים הגיעו גם רבנים ספרדים. לראשונה נראו בין המוחים גם הגאון רבי יהודה כהן ראש ישיבת ומוסדות 'יקירי ירושלים' שהגיע יחד עם אברכי הכולל, הגאון רבי יצחק ברכה ראש ישיבת 'עטרת יצחק', והמקובל רבי יעקב עדס. לפי דיווחים, הגר"י כהן עזב את ההפגנה לאחר זמן מה, כששמע כי הפרטים שהובאו לידיעתו אינם נכונים.

המוחים זעקו ומהומות נרשמו במקום. המשטרה השליטה סדר במקום ופינתה את המפגינים ומתוכם עצרה 12 מפגינים.

בעניין עצורי ההפגנות שהועברו בתחילת השבוע לידי המשטרה הצבאית, הוארך מעצרם של שלושה.
אחד המשתמטים נשפט ל- 10 ימי מחבוש, ושניים נשפטו ל-20 יום כך נודע ל'בחדרי'. ההחלטה בעניינו של הרביעי תינתן בהמשך.

כמו כן, ישנם שלושה משתמטים נוספים שבידי הצבא המיוצגים ע"י עורך הדין מנחם שטאובר, ומצבם סבוך יותר, שכן הם מוגדרים משתמטים פרקליטותיים - שלא התייצבו בלשכות הגיוס למעלה מ-18 חודשים - מעצרם הוארך עד תום ההליכים והדיון בעניינם טרם התקיים.

צילום: חיים גולדברג































לשכת גיוס הרב יהודה כהן הרב יצחק ברכה מחאה הרב יעקב עדס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד