כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

המאבק על השבת: משאל טלפוני חריג ואישור משחקי הכדורגל בשבת

באופן חריג, ועדת השרים לעניני חקיקה מאשרת בשעה זו במשאל טלפוני את הצעת החוק הפרטית של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני המבקשת לתקן את חוק שעות עבודה ומנוחה כי השר הממונה יהיה רשאי להתחשב במסורת ישראל בעת שהוא מעניק היתרי עבודה בשבת

המאבק על השבת: משאל טלפוני חריג ואישור משחקי הכדורגל בשבת
פלאש 90



באופן חריג, ועדת השרים לעניני חקיקה מאשרת בשעה זו במשאל טלפוני את הצעת החוק הפרטית של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני המבקשת לתקן את חוק שעות עבודה ומנוחה כי השר הממונה יהיה רשאי להתחשב במסורת ישראל בעת שהוא מעניק היתרי עבודה בשבת.

כזכור, בנוסף להצעת החוק הפרטית של גפני קיימת הצעת חוק ממשלתית זהה שבהמשך תתמזג עם הפרטית. מטרת ההצעה להעניק לראשונה סמכות לשר העבודה והרווחה שלא לאשר עבודות בשבת אם הדבר פוגע במסורת ישראל.

תיקון החוק הקיים שלא כלל את מסורת ישראל ברשימת הסיבות שהשר רשאי להתחשב בעת שהוא מעניק היתרי עבודה בשבת - נולד בעקבות טענות השר חיים כץ כי אין בסמכותו שלא לאשר עבודות בשבת, בתגובה אמרו המפלגות החרדיות: נתקן החוקה ונעניק לך סמכויות.

אמש פורסם בערוץ 2, כי בעקבות כך השר חיים כץ מבקש להעביר את הסמכויות בנושא לשר אחר בממשלה. כץ חושש ממתקפה תקשורתית במידה והוא לא יאשר עבודות בשבת בגלל שהתחשב במסורת ישראל.

מנגד, מחר צפויה להתכנס ועדת השרים לעניני היתרי עבודה בשבת במטרה לאשר באופן חוקתי את המשחקים בשבת בענף הספורט וזאת בעקבות קביעת בג"ץ שעל המדינה לאכוף את העדר החוקיות במשחקי הספורט ובעקבות כך שהמפלגות החרדיות הרימו ידים בנושא וכפי שהוסכם במתווה הפשרה בסיום משבר השבת.





מאבק השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד