י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

החוסכים, הבזבזנים, העשירים והעניים: כך מתפלגות הערים הגדולות בישראל

החוסכים, הבזבזנים, העשירים והעניים: כך מתפלגות הערים הגדולות בישראל • בני ברק מובילה בהכנסות כספיות ברוטו שמקורן מקצבאות ותמיכות - פי שניים יותר מהממוצע הארצי • תל אביב היא העיר עם ההכנסה הכספית נטו לנפש הגבוהה ביותר

בני ברק. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
בני ברק. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90



ראשון לציון ובת ים הן שתי ערים ישראליות הגובלות זו בזו. אבל סקר חדש של הלמ"ס שבחן את ההכנסות וההוצאות של תושבי ישראל המתגוררים ב-14 הערים הגדולות ביותר, העלה שהפער בגבול הכלכלי בין שתי הערים הוא גבוה.

לפי הסקר, ראשון לציון היא העיר הישראלית הגדולה שבה ההכנסה הכספית נטו למשק בית היא הגבוהה ביותר – ומסתכמת ב-19,182 שקל. בת ים היא העיר שבה ההכנסה הכספית למשק בית היא הנמוכה ביותר ומסתכמת ב-11,486 שקל.

תל אביב יפו היא העיר הישראלית הגדולה שבה ההכנסה הכספית נטו לנפש היא הגבוהה ביותר – 7,631 שקל לנפש. בהתאם, תושבי תל אביב מבזבזים הכי הרבה, עם הוצאה ממוצעת לנפש של 6,337 שקל. גם בבחינת הנתונים למשק בית ניתן לראות שבתל אביב יפו ההוצאה הכספית לתצרוכת היא הגבוהה ביותר – 14,184 שקל למשק בית.

תושבי ראשון לציון הם החוסכים הגדולים ביותר: הפער הגדול ביותר בין ההכנסה הכספית נטו להוצאה הכספית לתצרוכת נמצא בראשון לציון - 6,365 שקל. מנגד, האשקלונים חוסכים הכי פחות: הפער בין הכנסה להוצאה בעיר זו הוא 948 שקל.

עוד עולה מהסקר כי בעוד שבערים אשדוד ורמת גן 80% ומעלה מההכנסה הכספית ברוטו מקורה בעבודה, ההרכב החריג של אוכלוסיית בני ברק מביא לכך שכרבע מההכנסה הכספית ברוטו בעיר זו מקורה בקצבאות ובתמיכות - יותר מפי שניים מהממוצע הארצי.

יוקר הדיור בתל אביב מביא לכך שזו העיר עם שיעור ההוצאה הגבוה ביותר על סעיף זה - 30.9%, ואילו שיעור ההוצאה הנמוך ביותר על דיור נמצא בחיפה - 21.1%. המשפחות הגדולות שמתגוררות בירושלים ובבאר שבע מביאות לכך ששיעורי ההוצאה הגבוהים ביותר על סעיף המזון נמצאים אצלן - כ-18.5%.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד