ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

עלילת הדם חוזרת: "יהודים רצחו את הצאר"

נציג משרד המשפטים הרוסי חזר על טענת אנשי הכנסייה לפיו יהודים רצחו את הצאר האחרון ל"מטרות פולחן"

מוסקבה. צילום: פלאש90
מוסקבה. צילום: פלאש90



עלילת הדם חוזרת: נציג משרד המשפטים הרוסי חזר על טענתם של הבישוף המקומי כי יהודים רצחו את הצאר האחרון למטרות פולחן דתיות, היהודים ברוסיה מזועזעים מהאשמות הללו.

מרינה מולודטסובה, חוקרת בכירה בוועדת שרים מיוחדת שחוקרת את הריגתו של ניקולאי השני מרוסיה ב-1917, אמרה אתמול (ב') בוועידה במוסקבה כי הוועדה שלה תבצע "בדיקה פסיכו-היסטורית" כדי לברר אם ההוצאה להורג של משפחת המלוכה היתה רצח למטרת פולחן דתי, כך דיווח העיתון הרוסי, נובוסטי.

האב טיחון שבקונוב, בישוף הכנסייה הרוסית האורתודוקסית, אמר "כי על פי חלק משמעותי של ועדת הכנסייה אין ספק שהרצח הזה היה פולחני".

ארגון הפדרציה של הקהילות היהודיות של רוסיה, שבה חברים יותר מ -100 קהילות ברחבי רוסיה, הצהירה, כי "זו הבעה מזעזעת של מיתוס אנטישמי".

"כולנו חושבים על זה כעל בלתי מתקבל על הדעת", אמר דובר הפדרציה, ברוך גורין, "יש זעזוע בראש ובראשונה על האבסורדיות המוחלטת של ההאשמות".

גם הקונגרס היהודי האירו-אסייתי גינה את הדברים.

הטענות כי הצאר ניקולאי נרצח על ידי יהודים למטרות פולחן מגיעים מאנטישמיים ומקדמי תיאוריות קונספירציה.

בין הלאומנות הגוברת והנוסטלגיה לתקופות הצאר ברוסיה תחת הנשיא ולדימיר פוטין, בית משפט הרוסי הורה ב-2010 לתובעים לפתוח מחדש בחקירה של מותו של הצאר, למרות שהאנשים שאחראים לכך כבר מתו לפני שנים רבות.
רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד