י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

קים מתגרה בדונלד: שוב שיגר טיל בליסטי

צפון קוריאה ירתה טיל בליסטי נוסף, כך מדווחים בדרום קוריאה. ארה"ב חוקרת את השיגור

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון צילום: באדיבות המצלם



צפון קוריאה ירתה טיל בליסטי נוסף, כך מדווחים בדרום קוריאה בשעה האחרונה, דרום קוריאה וארה"ב חוקרים יחד את השיגור.

צפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי היום בבוקר, (20.30 שעון ישראל) כך מדווחים הדרום קוריאנים, מהבית הלבן נמסר כי הנשיא טראמפ קיבל עדכון על השיגור, כשהטיל היה עדיין באוויר.

הניסוי אירע היום (שלישי) והוא הניסוי הראשון מאז שצפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי שעבר מעל שמי יפן ב -15 בספטמבר.

מקור בממשלה היפאנית אמר מוקדם יותר ביום שלישי כי טוקיו זיהתה אותות רדיו שהראו כי צפון קוריאה נערכת לשיגור טיל בליסטי נוסף, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס, עוד דווח שהטיל נפל ככל הנראה למים הטריטוראליים של יפן.

השיגור של הרודן קים מסלים עוד יותר את המתיחות עם ארה"ב והקהילה הבינלאומית, לאחר סדרה של פרובוקציות דומות שמגיעים מהאומה המבודדת, וזה מגיע שבועיים לאחר שובו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מ 12 יום בביקור באסיה.

טראמפ עצמו צייץ בטוויטר ב-12 לנובמבר ציוץ לוחמני נגד הרודן קים וכתב "למה קים ג'ונג מעליב אותי כשהוא קורא לי זקן, כאשר אני אף פעם לא קראתי לו נמוך ושמן? נו טוב, אני משתדל מאוד להיות חבר שלו - ואולי יום אחד זה יקרה".

כזכור בנאום שנשא בפני העצרת הכללית של האו"ם בספטמבר התייחס טראמפ לקים כ"איש הטילים" ואמר כי הוא נמצא במשימה התאבדות בעצמו ולמשטרו, ואם טראמפ ייאלץ להגן על עצמו או על בעלי בריתו, לא תהיה ברירה אלא להרוס לגמרי את צפון קוריאה, אמר טראמפ.
צפון קוריאה דולנד טראמפ טילים מתיחות קים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד