י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נחשף: בדיקה משטרתית נגד יו"ר הקואליציה נמצאת בשלב מתקדם

עדויות חדשות: ביטן, ראש העיר ועסקת הנדל"ן. מהתכתבויות פנימיות עולה כי יו"ר הקואליציה ולשעבר סגן ראש עיריית ראשל"צ, דוד ביטן, פעל לטובת העסקה עם יזם פרטי, למרות אזהרות של גורמי מקצוע • צפו בכתבה

יו"ר הקואליציה ביטן. צילום: פלאש 90
יו"ר הקואליציה ביטן. צילום: פלאש 90



הבדיקה המשטרתית נגד יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, ובכירים בעיריית ראשון לציון, נמצאת בשלב מתקדם. כך חשף אמש (שלישי) הכתב רועי ינובסקי ב"חדשות הערב" ב'כאן 11'. גם ראש עיריית ראשל"צ דב צור, צפוי להיחקר.



צפו בכתבה. באדיבות 'כאן11'

התכתבויות פניומיות שפורסמו אמש ב'חדשות הערב', מראות כי ביטן וצור פעלו לאשר עסקה בעייתית עם היזם ארז מוסצ'ו, על אף התנגדותם של גורמי מקצוע, שהתריעו על מחיר נמוך מדי. עוד נחשף במהדורה, כי למרות שצור הדיר עצמו מעיסוק בנושא בשל קשרי חברות עם מוסצ'ו, הוא פעל ומשך בחוטים מאחורי הקלעים.

באחת מההתכתבויות נוזף ביטן בגורם המקצועי, בכיר בעירייה, שהתנגד למכירת השטח. ביטן כתב לו כי התנהגותו מבישה וכי נראה לו שזה עניין אישי. הגורם ענה: "אין פה עניין אישי, אלא מקצועי גרידא. למכור בפחות ממיליון שקל בדונם ליד האגם זה מגוחך".

היזם ארז מוסצ'ו מסר בתגובה ל'כאן11': "אין קשר ביני ובין ראש העיר מזה כשלוש שנים, ובטח ובטח לפני התקופה המדוברת. מעבר לכך, מדובר בטענות ממוחזרות חסרות שחר .חברתנו פועלת על פי חוק ועל פי כל דין".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה ל'כאן11': "בשנת 2014, עם קבלת חוות הדעת של השמאי, ביקש ראש העירייה לברר את הסוגיה והעביר את הטיפול בה לסגנו, דוד ביטן, תוך הנחייה חד משמעית - לגבות מהיזם את הערך המלא של הקרקע. בסופו של התהליך, היזם שילם מחיר מלא המשקף את ערכה האמיתי של הקרקע. מעורבותו של ראש העירייה הסתכמה בעריכת הבירור והעברת ההנחיה לפתוח את ההסכם עם היזם ולחייב אותו בתוספת המחיר, וזאת למרות שלפי חוות דעת משפטית הוא אינו מנוע מלעסוק בענייניו של היזם".
דוד ביטן דב צור עיריית ראשון לציון חקירה יו''ר הקואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד