י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בתי החולים והמרפאות ברחבי הארץ ישבתו היום כשעתיים

לאחר שהוסכם כי משרד הבריאות ישהה את החוזר המגביל מעבר רופאים בין קופות חולים, קוצרה השביתה מיממה לשעתיים. שירותי בריאות דחופים ופעולות רפואיות שלא ניתן לדחות יוחרגו מהשביתה

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay



בתי החולים והמרפאות ברחבי הארץ ישבתו הבוקר (רביעי) כשעתיים. השביתה תכלול את בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים בכל הארץ, שיפתחו את שעריהם שעתיים מאוחר יותר מן המועד הקבוע. השביתה תכלול גם את מרפאות החוץ של בתי החולים ואת מרפאות הקהילה של קופות החולים.

השביתה הוכרזה על ידי ההסתדרות הרפואית, על רקע מהלכים שמקדם משרד הבריאות לריסון התחרות בין הקופות והגבלת מעבר רופאים, על מבוטחיהם, לקופה מתחרה. במסגרת זו נחשפו לאחרונה מקרים קיצוניים שבהם שילמו קופות החולים מאות אלפי שקלים מכספי הציבור עבור מעברו של רופא כדי להגדיל את מספר המבוטחים באזור מסוים. תחילה תוכננה השביתה להימשך כיממה, אולם היא קוצרה לאחר שהוסכם כי משרד הבריאות ישהה את החוזר המורה על הגבלת מעבר רופאים והצדדים קבעו להמשיך בהידברות.

שירותי הרפואה הדחופה ימשיכו לפעול ויוחרגו מהשביתה. בין השירותים שיתקיימו ללא הפרעה — שירותי דיאליזה דחופים, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים. כמו כן יוחרגו מהשביתה מרפאות הקהילה, בהן מכוני גסטרו עבור פעולות שלא ניתן לדחות, טיפולי יום, אונקולוגיה, סקירות מערכות מאוחרות לנשים בהריון וטיפולי IVF.

לאחרונה קודמה הצעת החוק של ח"כ דוד אמסלם (הליכוד), שעברה בקריאה טרומית, שבה נקבע כי רופאים לא יוכלו לעבור מקופה לקופה אלא אם ירחיקו 30 ק"מ לפחות. במקביל בוחנים במשרד הבריאות חלופה של הגבלת השכר, שתקבע תקרת שכר עבור תשלום קופה לרופאים עצמאיים.
מרפאה בית חולים שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד