י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לפיד הסית: "אתם מייצרים שנאה". גפני: "כל מה שנעשה תהיה נגד"

הכנסת אישרה בטרומית את הצעת החוק של ח"כ גפני המבקשת לצמצם את חילול השבת המתבצע בעיקר ע"י הרכבת • לפיד הסית נגד הרצון להגן על צביון השבת וגפני השיב לו: "אתה אומר שמסורת ישראל היא של כולם - מדוע אתה נגד החוק"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל פלאש 90



הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ משה גפני המבקשת לצמצם את חילול השבת המתבצע בעיקר על ידי רכבת ישראל באישור משרדי הממשלה, זאת כחלק מהסיכום שהושג בין המפלגות החרדיות לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו במשבר השבת שאיים להפיל את הקואליציה.

43 ח"כים הצביעו בעד ו-32 נגד. הצעת החוק מבקשת לתקן את חוק שעות עבודה ומנוחה ולהוסיף בסופו כי ו"כן יתחשב השר ככל הניתן במסורת ישראל". המטרה: שר העבודה והרווחה חיים כץ יהיה רשאי מעתה להתחשב במסורת ישראל בעת שהוא ידרש להעניק היתרי עבודה בשבת לרכבת ישראל.

באופן חריג, הצעת החוק אושרה אמש במשאל טלפוני בין חברי ועדת השרים לעניני חקיקה וזאת במטרה להביאה לקריאה טרומית כבר היום. יודגש כי הח"כים החתומים על החוק התחייבו שלא לקדם את ההצעה עד למיזוגה עם הצעת חוק ממשלתית דומה.

לאחר שח"כ גפני נשא דברים והאריך להסביר מדוע הצעת החוק לא עוסקת בכפייה אלא אדרבה מעניקה לשר העבודה והרווחה את היכולת להתחשב במסורת ישראל - עלה ח"כ יאיר לפיד לדוכן ותקף את הח"כים החרדים.



"מתי תלמדו שכל חוקי הכפייה הדתית האלו מייצרים ההיפך? אני אוהב ומכבד את השבת, יש לי שולחן שבת, בצורה אחרת. הבאת גפני שמור את יום השבת' אני מזכיר לך שיש התחלה 'ששת ימים תעבוד'. מסור ישראל זה דבר חשוב, אני בעד המסורת. מסורת ישראל הסתדרה אלפי שנים בלי הצעות חוק שמטרתם לתקוע אצבע בעין לאנשים אחרים".

השר זאב אלקין הגיב ללפיד ואמר לו: "אם אתה בעד מסורת ישראל - אדרבה. מדוע אתה לא תומך בחוק"?

גפני עלה שוב והשיב על דברי לפיד: "אני הייתי בטוח שאם יאיר לפיד אומר שמסורת ישראל היא לא רק שלנו אלא של כולם - הוא היה צריך להצביע בעד הרי לא מחייבים שום דבר. כנראה שלא יעזור כלום כל מה שנגיד, את הטוב ביותר, את הרצון של אהבת ישראל של כולם - יאיר לפיד יהיה נגד".

שר העבודה והרווחה חיים כץ השיב בשם הממשלה והודיע שהיא תומכת בהצעה אבל הוסיף: "אני בשיקולים שלי לקחתי את השבת כמסורת ישראל והתייחסתי גם לחוקי העבודה. אבל מה? יש שם אנשים בכלל לא ישראלים ולא יהודים של חברות זרות שזכו במכרזים", בנוסף השר סיפר כי הוא נוהג לנסוע בשבת לים.

מסורת ישראל משה גפני מאבק השבת קריאה טרומית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד