י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

עיר חדשה בשומרון: "דרעי ראוי לכל שבח"

וועדה שמינה מנכ"ל משרד הפנים ופעלה בחצי שנה האחרונה המליצה היום על הקמת עיר חדשה במערב השומרון • יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בירכו על המהלך ושיבחו את שר הפנים: "כל עיר נוספת ביו"ש היא תוספת כוח חשובה. השר אריה דרעי ראוי לכל שבח על הצעד החשוב"

בניה בשומרון. צילום: פלאש 90
בניה בשומרון. צילום: פלאש 90 צילום: Sebi Berens/Flash90



וועדה שמינה מנכ"ל משרד הפנים ופעלה בחצי שנה האחרונה המליצה היום על הקמת עיר חדשה במערב השומרון. העיר תורכב מהישובים עץ אפרים, שערי תקווה אורנית ואלקנה, ותאפשר לראשונה בנייה בשטחים הכלואים ביניהם שעד היום לא ניתן היה לבנות בהם.

הוועדה פרסמה היום את המלצותיה והעבירה אותן לראשי הרשויות. על פי דוח הועדה: "הוועדה שקלה בכובד ראש את המלצתה והחליטה להמליץ פה אחד לפעול לאיחוד הרשויות אורנית, אלקנה,שערי תקווה ועץ אפרים".

על פי הערכות משרד האוצר צפוי להשקיע במהלך למעלה מ 100 מליון ש"ח זאת בכדי לאפשר לעיר החדשה לצמוח במהירות.

הוועדה מציינת בדוח כי המהלך צפוי לחסוך כסף רב לקופת המדינה שכן 4 הרשויות בהם מתגוררים היום סה"כ כ-22,000 בני אדם, נאלצות להחזיק 4 מערכות שונות של שירותים לתושבים בזמן שניתן לצמצם אותם למערכת אחת. לדברי הוועדה: "לאור העובדה כי חוסנן הכלכלי של הרשויות המדוברות אינו גדול וכדי לנהל את ענייניהן הן נדרשות למקורות מתקציב המדינה, נראה לחברי הוועדה, כי צמצום ואיחוד תפקידים יביא למיצוי טוב יותר של התקציב הממשלתי בנקודה זו".

מדובר באירוע שהוא לא פחות מהיסטורי מכיוון שמזה 20 שנה לא הוקמה עיר בשומרון. העיר האחרונה והיחידה שהוקמה היא העיר אריאל. שהיום נחשבת אולי לעיר החזקה ביותר ביו"ש ובה אוניברסיטה, היכל תרבות קניון ובימים אלו נבנית בה פקולטה לרפואה. הקמת העיר תאפשר לקדם תכנון בכל האזור. והוועדה מציינת כי היא: "תאפשר את פעילות התכנון והפיתוח באזור שער השומרון בצורה יעילה ומהירה יותר. העיר החדשה צפויה להיות משמעותית וחשובה קרובה מאוד לקו הירוק ורק 5 דקות נסיעה מכביש 6".

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין הגיב על הבשורה ואמר: "אני מברך על המלצות הוועדה להקמת עיר בשומרון, לב מדינת ישראל. עיר שממוקמת במרכז הארץ ותהווה פתרון לזוגות צעירים ומשפרי דיור. המיקום שלה בשומרון הופך את המהלך לבעל חשיבות עליונה, שכן הוא מחזק את אחיזתנו במקום. זה 20 שנה שלא הוכרזה עיר ביהודה ושומרון ואני מבקש לברך על כך".

"בהכירותי את שר הפנים אריה דרעי, כנבחר ציבור שמחויב הן לנושא ארץ ישראל והן לפתרון בעיות חברתיות, בטוחני שיתן אור ירוק למהלך, דבר שייטיב עם תושבי האזור והמדינה כולה", אמר יו"ר הכנסת.

סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי הגיבה על הבשורה ואמרה: איחוד 4 הישובים בשומרון והפיכתם לעיר הוא צעד נכון ומתבקש, והוא אמירה משמעותית וברורה לעולם: ההתיישבות מתחזקת ומתעצמת. יש פה השקעה תקציבית עצומה של משרד האוצר בשומרון במהלך, ובאותה מידה זהו צעד שיחסוך כסף למדינה מחד ומאידך יחזק את יהודה ושומרון. כל עיר נוספת ביו"ש היא תוספת כוח חשובה. השר אריה דרעי ראוי לכל שבח על הצעד החשוב".
שומרון עיר חדשה אריה דרעי יולי אדלשטיין ציפי חוטובלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד