י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עליבאבא תגייס 40 עובדים למרכז הפיתוח החדש שלה בישראל - המבוסס על הסטארט-אפ ויזואליד

עליבאבא נמצאת בשלבים אחרונים של עסקה לרכישה וויזואליד תמורת 15 מיליון דולר. לסטארט-אפ הישראלי ולעליבאבא יחסים קרובים עוד מ-2013, כאשר הוא יצר עבור המוכרים העצמאיים בעליבאבא פתרון למניעת זיוף מוצרים

משרדי עליבאבא בהאנגג'ואו סין. צילום: רויטרס
משרדי עליבאבא בהאנגג'ואו סין. צילום: רויטרס



ענקית הקמעונות הסינית עליבאבא בשלבי סגירה מתקדמים של עסקה לרכישת ויז'ואליד (Visualead) הישראלית. ויז'ואליד תהפוך להיות מרכז הפיתוח הישראלי של החברה בתחום הראייה הממוחשבת. סכום העסקה הוא כ-15 מיליון דולר.

לעליבאבא ויז'ואליד יחסים ארוכי שנים, ולמעשה ויז'ואליד היתה החברה הישראלית הראשונה שיצרה קשר עם הענקית הסינית עוד ב-2013. כשנתיים לאחר מכן עליבאבא השקיעה בויז'ואליד סכום המוערך ב-7 מיליון דולר. ויז'ואליד פיתחה פלטפורמה ליצירת קודי QR מעוצבים המבוססת על אלגוריתמיקה בתחום הראייה הממוחשבת, המאפשרת הטמעה של קודי QR בתמונות, סרטוני אנימציה, ווידיאו.

השימוש בקודים פופולרי במיוחד בסין ובמדינות אסייתיות אחרות, שבהן הקודים הם חלק מפעילות הרשתות החברתיות וסריקתם משמשת להוספת חברים חדשים. ויז'ואליד ועליבאבא הרחיבו את השימוש בקודים גם לפתרון מניעת זיוף מוצרים שהוצע לבעלי החנויות העצמאיים בעליבאבא.

בשנתיים האחרונות ויז'ואליד החלה בפיתוח פלטפורמה המאפשרת סריקה תלת ממדית של אובייקטים פיזיים באמצעות מכשירים חכמים רגילים. הפתרון הזה ישמש את המוכרים בעליבאבא כדי לייצר תוכן אינטראקטיבי בצורה זולה, ללא חומרה מיוחדת או צילומי וידיאו. בהמשך הפלטפורמה תאפשר חוויה של קנייה בסביבה ווירטואלית על בסיס מציאות מדומה (VR).

ויז'ואליד הוקמה על ידי נבו עלוה, המנכ"ל; איתמר פרידמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות ואוריאל פלד שכבר אינו בחברה. היא מעסיקה כ-20 עובדים בהרצליה. החברה צפויה לגייס כ-40 עובדים נוספים בשנה הקרובה למרכז הפיתוח החדש וכבר פירסמה משרות עבור מפתחי ראייה ממוחשבת ומערכות לומדות.
עליבאבא ויז'ואליד מרכז פיתוח סטארט-אפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד