י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לאור הפרסומים בימים האחרונים אודות כוונת טראמפ להכריז על העברת השגרירות - האמריקאים מכחישים: "התעלמו מכל השמועות"

יממה לאחר שנשמעו דברים אופטימיים מפיו של סגן הנשיא מייק פנס, ובישראל פירשו את הדבר כעניין של כמה ימים עד שטראמפ יכריז רשמית על הכרתו בירושלים כבירתה ועל העברת השגרירות אליה, מגיעה ההכחשה: "שום החלטה לא התקבלה"

נתניהו וטראמפ. צילום: פלאש 90
נתניהו וטראמפ. צילום: פלאש 90



האמריקאים מכחישים: השגרירות לא בתכנון לעבור לירושלים.

לאחר פרסומים שונים בתקשורת בארה"ב על כך שהנשיא טראמפ מתכנן להעביר את השגרירות לתל אביב בזמן הקרוב, כעת מגיעה ההכחשה.

כזכור, סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, אמר כי הנשיא טראמפ, שוקל באופן רציני "מתי ואיך" להעביר את שגרירות ארה"ב בישראל - מתל אביב לירושלים.

פנס אמר את הדברים ביום שלישי האחרון, לרגל הגעת משלחת מישראל לאו"ם, באירוע לציון 70 שנה להצבעה באו"ם שקראה להקמת מדינה יהודית.

כזכור, טראמפ הבטיח לאורך מסע הבחירות שלו לנשיאות, כי בכוונתו להעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים, נושא השגרירות היה אחד הדברים עליהם הוא לא הפסיק לדבר, בנוסף טראמפ הבטיח לשנות את היחס של הממשל אותו החליף - ממשל אובמה, שכזכור היה לא ידידותי לישראל, כשהנשיא אובמה וראש הממשלה נתניהו לא הגיעו להסכמה בשלל נושאים, טראמפ עצמו חתם בחודש יוני האחרון על כך שהשגרירות תישאר בתל אביב, כפי שנהגו קודמיו בתפקיד, הסיבה לכך מחשש למהומות שיפרצו במזרח התיכון ובישראל.

טראמפ עצמו אמר לאחר שהאריך את הצו שמורה שהשגרירות תישאר בתל אביב, "אנחנו עדיין לא מעבירים, כדי לתת צ'אנס להסכם בין ישראל לפלסטינים".

עכשיו מגיעה ההכחשה מהבית הלבן, העיתונאי החרדי ג'ק טורקס שמסקר עבור המגזין החרדי AMI, את הבית הלבן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "הבית הלבן הודיע באופן רשמי למגזין 'אמי', כי שום החלטה לא התקבלה בנוגע לסטטוס של השגרירות, ולא הוחלט אם השגרירות עוברת, אתם יכולים להתעלם מכל השמועות בנושא שקבלתם עד עכשיו".

אמש דיווחה הכתבת המדינית דנה וייס ב'חדשות', כי בירושלים מאמינים כי יש סבירות גבוהה שנשיא ארה"ב יכריז כבר בימים הקרובים על כך שהוא מכיר באופן רשמי בירושלים כבירתה של ישראל.

עוד דיווחה וייס, כי לדעת הגורמים בירושלים, משמעות הדבר היא כי טראמפ יודיע שהוא הנחה את הצוות שלו להיערך להעברת השגרירות לבירה.
העברת השגרירות דונלד טראמפ הבית הלבן הכחשה ג'ק טורקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד