י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

האיש שהסעיר את העולם המוסלמי ל'בחדרי': "לא העלתי בדעתי שהתמונות שלי יביאו פרסום כזה"

בן ציון שהפך למפורסם בזכות העולם המוסלמי, מכנה את עצמו 'יהודי חם' ומספר בראיון ל'בחדרי' על סיבת נסיעותיו למדינות המסוכנות הללו, על הקווים האדומים אותם לא יחצה, מי מממן לו את הטיסות, איך הוא מתמודד עם אוכל כשר, וגם; "אני רוצה להתחתן, אני לא נהיה יותר צעיר"

האיש שהסעיר את העולם המוסלמי ל'בחדרי': "לא העלתי בדעתי שהתמונות שלי יביאו פרסום כזה"
באדיבותו



"אני נכנס למסגדים ויודעים שאני יהודי".

בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' מספר בן ציון, האיש שהצליח לקומם את העולם המוסלמי, על המסעות שלו ברחבי מדינות מוסלמיות שלא נמצאות בקשרים דיפלומטיים עם ישראל, וכמה מהן אף מוגדרות מדינות אויב.

הסיפור הגדול עם בן ציון החל לפני מספר שבועות. בן ציון שמגדיר את עצמו "יהודי חם" פירסם פוסט בחשבון האינסטגרם ובחשבון הפייסבוק הפרטיים שלו, ובו כתב על כך שביקר בסעודיה ובמדינות מוסלמיות נוספות, אבל מה שתפס את רוב תשומת הלב, היו תמונה וסרטון בהם נראה בן ציון עם נרתיק הטלית והתפילין שלו, כשהשם היהודי שלו רקום באותיות יהודיות על הנרתיק, בן ציון הצטלם עם הכיתוב העברי כשהוא לובש לבוש מוסלמי מסורתי מלא, כולל כפיה וגלימה מוסלמית אותנטית.



בעקבות פרסום התמונה, אלפי גולשים מוסלמים זעמו וכתבו בתגובות "זה בזיון לאיסלם", בן ציון מספר "היו לי אלפי תגובות זועמות, בשלב מסוים אינסטגרם סגרו לי את החשבון, לאחר שהתקבלו אלפי תלונות ממוסלמים נגד החשבון, בהמשך החשבון חזר לפעול, ועכשיו הכל בסדר עם החשבון".

בן ציון מגלה בראיון ל'בחדרי חרדים' את הסיבה, בגללה הוא נוסע למדינות הללו; "אני נוסע לבקר חברים מוסלמים ממדינות שונות שלמדו איתי במכללה לעסקים בארה"ב כשהייתי סטודנט, הם מזמינים אותי מדי פעם לביקור אצלם במדינה, אני אוהב לטייל, הם לוקחים אותי למקומות מעניינים אצלם במדינה".

עם זאת, בן ציון ממציין כי הוא לא נכנס למקומות שבהם אסור ליהודים להכנס על פי ההלכה המוסלמית; "לא נסעתי למכה, אני לא נכנס למקומות בהם אסור לי להכנס, במכה זה לא פשוט להכנס, גם מוסלמים שמגיעים לשם עוברים תהליך של בדיקה מדוקדקת, אי אפשר להכנס לשם ללא הרשמה מראש, כך שאני לא אגיע לשם אף פעם".

לאור הפרסומים בתקשורת העולמית על כך שבן ציון הוא עיתונאי ישראלי, אומר בן ציון ל'בחדרי חרדים': "אני לא עיתונאי, אני נוסע למדינות הללו כאדם פרטי, פעם בכמה שבועות אני מעלה פוסט על עצמי באתר "דה טייימס אוף ישראל" בהם אני מספר על חוויות שעברתי ועל מקומות בהם ביקרתי, אבל אני בכלל לא עיתונאי".

לאחר שפורסם ב'בחדרי חרדים' על המסע של בן ציון למדינות מוסלמיות, גולשים רבים הסתקרנו ורצו לדעת כיצד הוא מסתדר עם אוכל כשר, הרי במדינות הללו אין יהודים ובוודאי אין אוכל כשר בחנויות, על כך אומר בן ציון, "יש הרבה דברי מאכל שאפשר לאכול ללא חשש, לדוגמא פירות וירקות, לשתות כמובן גם אין בעיה, נכון שאין את ההיצע שיש בבית, אבל מסתדרים".

שאלה מסקרנת שכל ישראלי אוהב לשאול שאלנו את בן ציון, "הנסיעות הללו עולות בטח הון רב, מי מממן אותם?".

על כך עונה לנו בן ציון: "אני עובד בעסק משפחתי בנדל"ן, אני היחיד מהמשפחה שגר בארץ, אני גר בירושלים, המשפחה שלי מתגוררת במקומות שונים בעולם, אנחנו עושים עסקים מחוץ לישראל, ומחפשים גם להשקיע בישראל, אבל כרגע העסקים הם רק בחו"ל, ומאחר ואני רווק, יש לי זמן לנסוע למקומות שונים בעולם, ולטייל במדינות שישראלי סטנדרטי לא יכול להכנס".

בן ציון מספר שהוא בן 31, הוא מכנה את עצמו "יהודי חם ולבבי" והוא גם מחפש שידוך; "אני מחפש בחורה עם לב רחב וזהב, אני רוצה להתחתן, אני לא נהיה יותר צעיר".

לדברי בן ציון לא עשו לו בעיות במדינות הללו, "אני נכנס עם דרכון זר, אף אחד לא שואל אותי שאלות מיותרות, אני מתלבש כמו התושבים המקומיים, החברים שלי לא מתעניינים בפוליטיקה, והם אומרים לי שאני יעביר מסר של שלום ופיוס לישראלים, הם אומרים לי שהגיע הזמן להפסיק את האיבה בין הדתות".

בן ציון ביקר במדינות רבות; המדינות הכי מעניינות אותו הן המדינות המוסלמיות, "הייתי בלבנון, באיראן, בבחריין, סעודיה, אני מתכנן לנסוע לעוד מדינות מוסלמיות, אבל אני לא רוצה לפרסם את השמות שלהן, רק אחרי הביקור שלי שם, כדי שלא יעשו לי בעיות עם הכניסה אליהן, הייתי צריך להוריד תמונות שונות מחשבון האינסטגרם שלי, כי חברים מקומיים שלי שהיו מצולמים איתי בתמונות, קיבלו נאצות על כך, אז מחשש לשלומם, הורדתי את התמונות".

לדברי בן ציון, הוא מסתובב כבר תקופה ארוכה במדינות מוסלמיות ומעלה תמונות מהביקורים הללו לחשבון שלו באינסטגרם, אך רק לאחרונה הביקורים שלו יצרו מהומה; "לאחרונה עקב השמועות על יחסים שהתחממו בין ישראל לסעודיה, ועל פי פרסומים זרים ביקר בישראל נסיך סעודי מבית המלוכה, יחד עם ראיון של הרמטכ"ל גבי אייזנקוט לעיתון סעודי, שזה ראיון ראשון אי פעם מרמטכ"ל ישראלי לעיתון סעודי, כנראה זה מה שהדליק את הגולשים המוסלמים בעולם, ועם נוסיף את התמונה שלי עם אותיות עבריות בתוך מסגד, זה מסביר את ההיסטריה שהתמונות גרמו". אומר בן ציון ל'בחדרי חרדים'.

כזכור, הפרסום של בן ציון מצולם במסגד עורר ענין גדול מאד בעולם, כשכלי תקשורת גדולים בעולם סיקרו את הביקור שלו, על כך אומר בן ציון, "לא העלתי בדעתי שזה יביא פרסום כזה גדול, כי אני מעלה כל הזמן תמונות בחשבונות שלי מהמקומות הללו, אבל אולי זה טוב, כי יכול להיות שזה יצא ככה מאת השם, שאנשים ידעו שיהודים ומוסלמים יכולים לחיות ביחד בשלום, ואולי זה יביא לדו קיום אמיתי" מסכם בן ציון.

התמונות ששלח בן ציון ל'בחדרי' מביקוריו



















בן ציון מסגד תפילין סעודיה מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד