כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הקשר של ראש המוסד יוסי כהן לסכסוך הגדול בין יבואני הרכב

בשנים האחרונות מתנהל סכסוך משפטי בין יבואני הרכב מיכאל לוי ורמי אונגר. לוי טוען שאונגר חתר תחתיו כדי לקבל את זיכיון קיה; אונגר מצדו טוען כי לוי ריגל אחריו - בתיווכו של ראש המוסד

ראש המוסד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ראש המוסד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



האם ראש המוסד, יוסי כהן, נטל חלק פעיל במאבק הגדול בענף יבוא הרכב? זו לפחות הטענה שהשמיע אתמול לראשונה אחד הצדדים לסכסוך.

בשנים האחרונות מתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב סכסוך עסקי בענף הרכב הייצרי והתחרותי בין יבואני הרכב רמי אונגר (טלקאר) ומיכאל לוי (סמל"ת). לוי היה הבעלים של יבואנית מכוניות קיה לישראל עד שלהי 2007. אחר כך הועבר הזיכיון לטלקאר של אונגר. לוי האשים את אונגר כי שיתף פעולה עם קיה כדי להכשיל את הפעילות העסקית שלו, ולאפשר את העברת הזיכיון. אחרי תביעה שהגיש לוי נגד אונגר ב-2008, בטענה כי אונגר חתר תחתיו כדי לקבל את זיכיון היבוא של קיה, תבע אונגר ב-2013, יחד עם אנשי עסקים קוריאנים, את לוי בטענה כי עמד מאחורי החדרת רוגלות (סוסים טרויאניים) למחשבי החברה כדי לגנוב מידע.

לשם כך, לפי כתב התביעה, הלוי ושותפו, גידי ברקת, התחזו לאנשי עסקים המבקשים לבחון שיתוף פעולה אפשרי עם חברת דא-ווי, ואף נפגשו עם נציגיה בסיאול, קוריאה. אותן רוגלות יכולות לתעד אפילו את הקלדות המשתמש, כולל סיסמאות, והן העבירו מידע עסקי מסווג, לכאורה. לפי התביעה, הסוסים הטרויאניים הוחדרו למחשבים בידי אבירם הלוי, איש סיירת מטכ"ל בעבר. המידע שנגנב, כך נטען, נועד לשמש את לוי בתביעה נגד משפחת אונגר, ונלקח ממשרדי טלקאר ומהחברה הקוריאנית דא-ווי.

בשנים האחרונות התקיימו ישיבות הוכחות רבות בבית משפט בסכסוך. אתמול נשמעה עדותו של הלוי, ובה הושמעה לראשונה העובדה כי ראש המוסד דהיום, יוסי כהן, קישר ב-2013, לפני הגשת התביעה ובעת ששימש סגן ראש המוסד, בין הלוי לעורך דין דורי קלגסבלד, המייצג את אונגר.

בעדותו אתמול (ד') אמר הלוי כי הוא לא בטוח שכהן הבין את השלכות מעורבותו של כהן בעניין. כהן עצמו לא העיד במשפט, אך ציין במכתב לעורכי הדין של לוי כי הוא לא היה מעורב בהפעלת כל מסכת לחצים, וכי רק עזר לקשר בין הצדדים.
יובאנים רכב ראש המוסד יוסי כהן סכסוך עסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד