כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

דואר ישראל חוזרת להפסיד עקב ירידה בהכנסות וגידול בהשקעות

על פי נתוני החברה, הכנסותיה קטנו ב-6% ברבעון ל-445 מיליון שקל. ההוצאות, לעומת זאת, גדלו

צילוםף משה שי, פלאש 90
צילוםף משה שי, פלאש 90



דואר ישראל פירסמה היום (ה') את תוצאותיה הכספיות, שלא במסגרת הדו"ח המבוקר, והן מראות כי החברה שבה להפסיד: ברבעון השלישי רשמה החברה הפסד של 3.3 מיליון שקל מול רווח של 40 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מאז תחילת השנה הפסידה החברה 6.5 מיליון שקל מול רווח של 59 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2016.

על פי נתוני החברה, הכנסותיה קטנו ב-6% ברבעון ל-445 מיליון שקל. נכון ל-2017, נרשם קיטון מתון יותר בהכנסות, של 2% - ל-1.375 מיליארד שקל (ינואר עד ספטמבר). החברה מסבירה כי השחיקה בתחום הדואר המסורתי נמשכת: "הקיטון בהכנסות נובע מירידה של 7.2% בתחום הדואר המסורתי בתשעת החודשים של השנה, שקוזז בחלקן בעלייה של 15% בהכנסות מסחר מקוון בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. זאת, בנוסף לשחיקה מתמשכת בשערי החליפין, שהשפיעה על ההכנסות מסחר מקוון בתשעת החודשים בסך של כ-14 מיליון שקל, וכן על ההכנסות ממט"ח ב-5 מיליון שקל. ההכנסות הושפעו גם מעיתוי חגי תשרי ברבעון הרביעי של 2016 לעומת הרבעון השלישי של 2017, היות שבתקופת החגים יחידות הדואר אינן פעילות".

מול הירידה בהכנסות, הוצאות החברה דווקא עלו: "בתשעת החודשים הראשונים של 2017 השקיעה חברת דואר ישראל השקעות רבות בצמיחה ושיפור השירות, שבאו לידי ביטוי בפתיחת מרכז הסחר המקוון הארצי במודיעין, מרכזי דוורים אזוריים ומרכזי מסירת חבילות, וכן בהוצאות בגין פיתוח טכנולוגיות לייעול החברה וטיוב מערך השירות", נאמר בהודעת החברה לעיתונות.

הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) של החברה, שעמד על 73 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2016, נחתך משמעותית ל-30 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה. החברה מדווחת על המשך גידול בדואר החבילות: "בתשעת החודשים הראשונים של 2017 הוזמנו מחו"ל כ-41 מיליון חבילות מול 34.5 מיליון חבילות בתקופה המקבילה אשתקד".

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: "החברה ממשיכה ביישום האסטרטגיה העסקית, הכוללת שיפור ופיתוח שירותים חדשים בתחום הסחר המקוון ושירותים פיננסיים חדשים בבנק הדואר, לצד המשך שיפור השירות בתחום העברת הדואר וזמן ההמתנה ביחידות הדואר. בחודשים הקרובים אנו מתכננים שינויים משמעותיים אשר יביאו לייעול נוסף בעבודת החברה, לצד שיפור בשירות ללקוחות".

דני גולדשטיין, מנכ"ל החברה, אמר: "עד סוף השנה נבצע מהלכי התייעלות נוספים הכוללים המשך צמצום כוח האדם בהתאם לתוכנית ההבראה, לצד צמצום ומכירת נכסי נדל"ן אשר אינם נדרשים נוכח ההתייעלות התפעולית".
דואר ישראל הפסדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד