ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לחץ על נתניהו: מתנגדים לחוק המרכולים

משבר השבת בעיצומו: 58 ראשי רשויות שיגרו מכתב חריף לנתניהו בו הם מביעים את התנגדותם לחוק המרכולים • "מדובר בפגיעה חמורה בתושבי מדינת ישראל" • האם ראש הממשלה ייכנע?

נתניהו ודרעי, צילום: פלאש 90
נתניהו ודרעי, צילום: פלאש 90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



לחץ מאסיבי על ראש הממשלה נגד ההסכם עם המפלגות החרדיות: חמישים ושמונה ראשי רשויות ועיריות מרחבי הארץ, ביניהם חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין ויו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית ת"א רון חולדאי, שיגרו מכתב חתום לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים אריה דרעי ושרת המשפטים איילת שקד, בו הם מביעים את התנגדותם הנחרצת מהצעת חוק לתיקון פקודת העיריות חובת אישור חוקי עזר שעניינם ימי המנוחה על ידי שר הפנים שצפויה לעלות ביום ראשון בוועדת השרים.

במכתב טוענים החתומים כי השלטון המקומי מתנגד נחרצות להצעת החוק המבקשת לשנות את מערך היחסים הקיים בין השלטון המרכזי לבין השלטון המקומי. בכל הנוגע להתקנתם של חוקי עזר, בפרט בימי המנוחה, "שכן המדובר בפגיעה חמורה בתושבי מדינת ישראל, באמצעות פגיעה בסמכויות נבחריהם בשלטון המקומי ובשינוי דרסטי של הסטטוס קוו הקיים לגבי פעילות עסקים בשבת ברשויות המקומיות ברחבי הארץ".

כזכור, במתווה שהוסכם בין ראש הממשלה נתניהו לראשי המפלגות החרדות בעקבות משבר השבת והתפטרות שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן – הוסכם כי הצעת החוק של משרד הפנים תקודם, על פיה, חוקי עזר עירונים מסוימים – יפורסמו ברשומות רק לאחר אישורו של שר הפנים. המטרה: למנוע פתיחת מרכולים נוספים בשבת.

במכתב כתבו לראש הממשלה: "הצעת החוק שבנדון מהווה שינוי מהותי של הסטטוס-קוו החוקי בנושא פתיחת וסגירת עסקים, הקיים בתחום זה עוד מלפני קום המדינה. אין כמעט נושא בעל אופי יותר מקומי מאשר שעות פעילות העסקים, ולכן הוא נמסר לאורך השנים לסמכותם הבלעדית של חברי מועצת הרשות המקומית וראש הרשות שנבחרו על ידי ציבור התושבים לעסוק בכך".

לטענתם: "יתרה מכך, מדובר בשינוי דרמטי של הסטטוס-קוו הקיים בפועל לגבי פעילות עסקים בשבת ברשויות המקומיות ברחבי הארץ. כבר שנים רבות פועלים במדינת ישראל אלפי עסקים בשבת, לרבות קיוסקים וחנויות נוחות בלב הערים ומרכזי קניות וקניונים גדולים במועצות אזוריות או בשולי יישובים".

"הצעת החוק שוללת כמעט לחלוטין את היכולת לחוקק חוק עזר לפתיחת עסקים בימי המנוחה – ולכן תוביל בפועל לסגירת כלל העסקים הפועלים כיום ונותנים כבר שנים שירות למיליוני אנשים", הוסיפו.











מרכולים חיים ביבס בנימין נתניהו שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד