כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סערה בדיון: "ההלכה לא מכתיבה לי את החוק" • צפו

חברת הכנסת נורית קורן, קראה בדיון על ההיעלמות ילדי תימן: "ההלכה לא מכתיבה לי את החוק. אני מתחילה להצטער שנתתי בכלל להלכה דריסת רגל"

ועדה, אילוסטרציה
ועדה, אילוסטרציה



סערה אתמול בוועדה המיוחדת לפרשת היעלמות ילדי תימן. יושבת ראש הוועדה חברת הכנסת נורית קורן התבאטה בחריפות כנגד ההלכה ואמרה כי "היא מצטערת שניתנה מלכתחילה דריסת רגל להלכה בחוק המאפשר את פתיחת קברי ילדי תימן".

בעקבות ההערות שהעלו נציג המשרד לשירותי הדת ונציג חברא קדישא במהלך הדיון כשתהו למה הוועדה לא מקבלת את חוות הדעת ההלכתית במלואה, למרות שקורן עצמה ביקשה, השיבה קורן בחריפות כי היא "מצטערת שנתנה להלכה להיכנס מלכתחילה".


קורן: "ההלכה לא מכתיבה לי את החוק. אני מתחילה להצטער שנתתי בכלל להלכה דריסת רגל".

נציג המשרד: "אם פניתם לשמוע את דעתם - תקבלו את דעתם או שלפחות תקשיבו להם".

קורן התייחסה לאופן פתיחת הקברים של המשטרה וטענה כי "כשהמשטרה רוצה לפתוח, היא לא מבקשת שום פסק הלכה מאף גורם. היא באה ופותחת".

והוסיפה כלפי הנציגים: "אם אתם רוצים שאני אבוא ואכריז שכל הסיפור הזה פשע, ויעבור דרך המשטרה - זה מה שאני אעשה", אמרה באיום והוסיפה, "אתם מקשים עלי".

ח"כ אורי מקלב הגיב על דברי ח"כ קורן ואמר: "צר לי על ההתבטאות הפוגעניות. לא יהיה חיטוטי קברים, פתיחת קברים הוצאת חלקי גופות וניסיון או חשש לפגיע בקברים סמוכים ללא ליווי של הרבנות הראשית, החקיקה תהיה חייבת לעבור רק על דעת כל המפלגות הקואליציוניות".
נורית קורן ילדי תימן הלכה חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד