י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צה"ל תקף שוב יעדים בעזה • הפצמרי"ם - 'נקמה' על פיצוץ המנהרה

צה"ל תקף בשעות האחרונות שוב ברצועת עזה, על רקע שיגור כ-12 הפצמרי"ם מוקדם יותר היום • בצה"ל מעריכים כי שיגור הפצמרי"ם הגיע כנקמה על פיצוץ מנהרת הטרור בחודש שעבר • דובר צה"ל: הפיגוע הוא נגד המרחב הצבאי ולא האזרחי

תקיפות ברצועה
תקיפות ברצועה



חודש בדיוק לאחר פיצוץ מנהרת הטרור שחדרה לשטח ישראל מאזור חאן יונס - הג'יהאד האיסלאמי שיגר בין 10 ל-12 פצצות מרגמה לעבר כוחות צה"ל וכוחות משרד הביטחון שעבדו על המכשול הקרקעי.

בתגובה לירי הפצמ"רים, צה"ל תקף באמצעות טנקים וכלי טיס של חיל האוויר ארבע מטרות טרור, 2 של חמאס ו-2 של הג'יהאד האיסלאמי. שעות ספורות לאחר מכן, בוצעו תקיפות נוספות לעבר שני מוצבים נוספים במרכז רצועת עזה, "בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע מוקדם יותר היום לעבר מוצב צבאי בצפון רצועת עזה".

בעקבות השיגורים הופעלו מערכות ההתרעה צבע אדום בישובי עוטף עזה ותנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות הופסקה למשך כשעה.


דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר כי הג'יהאד האסלאמי אחראי לשיגור. "ליד המוצב יש מפעל בטון על הגדר, הנפילות היו באזור המוצב והפיגוע הוא נגד המרחב הצבאי ולא היה אזרח שנמצא בסכנה. בעקבות האירוע עצרנו את העבודות וביצענו תגובה ראשונית באמצעות כלי טיס של חיל האוויר וטנק לעבר ארבע מטרות. שתי עמדות ביטחון שוטף של חמאס ושתי עמדות של הג'יהאד האסלאמי. זו הייתה תגובה ראשונית לאירוע ואנחנו יודעים באופן אישי מי ביצע את השיגורים".

יחד עם זאת, בהודעת צה"ל הרשמית נכתב כי "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי למתרחש ברצועת עזה". בצה"ל מעריכים כי מדובר ב'נקמה' על פיצוץ המנהרה לפני חודש בי' חשון, במהלכה נהרג בין היתר מפקד חטיבה של הג׳האד האיסלאמי וסגנו.

מדובר בפעם הראשונה בה נחשפה מנהרה על פי נקודת צויין מדוייקת, וזאת באמצעות הטכנולוגיה החדשה שנמצאת בשימוש צה"ל. טכנולוגיה זו, אמורה להשלים את המכשול התת קרקעי שמוקם בתקופה זו בגבול רצועת עזה על מנת למנוע מנהרות מרצועת עזה לישראל.
רצועת עזה תקיפות מנהרת טרור פצמרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד