ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שבוע של חגיגת חסידות בבנייני האומה בירושלים

כל מתחם בנייני האומה בירושלים יהפוך מיום ראשון למוקד של אירועים חסידיים, לרגל חג הגאולה י"ט כסלו • עשרות אלפי צעירים ומבוגרים, מכל האוכלוסיות והמגזרים, יבואו לטעום ממעיינות החסידות, עם גדולי המשפיעים, ובהם הרב יואל כהן והרב יוסף יצחק ג'ייקובסון מניו יורק • אברהם פריד יופיע בשירה חסידית לפני אולמות מלאים שלוש פעמים ביום • יריד ספרים ענק שבו מוצעים 800 כותרי חסידות במחירים חד פעמיים

ההתוועדות בשנה שעברה
ההתוועדות בשנה שעברה



בנייני האומה, מרכז הקונגרסים שהוקם לצורכי ועידות וכינוסים רשמיים, ישנה בשבוע הבא את פניו למשך שבוא שלם, והמתחם כולו יהפוך למוקד של אירועים חסידיים: התוועדויות חסידיות סוחפות, הרצאות עומק במחשבה החסידית, שירה חסידית, תערוכות חסידיות, ויריד ענק שבו נמכרים כשמונה-מאות כותרים מעולמה של תורת החסידות לגווניה במחירים חד פעמיים.

בשנים האחרונות נהפכו אירועי 'צמאה' למסורת: עשרות אלפי צעירים ומבוגרים, מכל האוכלוסיות והמגזרים, באים לשתות מבארותיה של תורת החסידות, בשבוע שבה שוחרר רבי שניאור זלמן מלאדי, בעל התניא, ממאסרו בפטרבורג לפני 219 שנה.

האירועים הצפויים להיערך במקום במסגרת שבוע החסידות יהיו רבים ומגוּונים. אלפים יתכנסו לשמוע את ה'חוזר' האגדי של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, הגאון החסיד רבי יואל כהן שליט"א, שמדי שנה מכתת את רגליו מניו יורק, ועומד ומרעיף שפע של רעיונות חסידיים מעמיקים בהתוועדויות ובדרשות שהוא נושא לפני קהלים מגוונים.

משתתפים רבים, שאינם מוותרים שנה אחר שנה על החוויה החסידית הנדירה, מספרים על תחושה עילאית מיוחדת לעמוד בתוך הקהל העצום ולכרות אוזן לדברי החסידות, היוצאים מאחד מגדולי המעמיקים בכתבי החסידות בדורנו. ועל אף העומק שבדבריו, יכולתו המיוחדת של רבי יואל כהן היא להסביר את הדברים בשפה שווה לכל נפש.

השנה מגיע לארץ גם המרצה הנודע הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון, שנאומיו כובשים בשנים האחרונות את היהדות החרדית בארה"ב לגווניה. הרב ג'ייקובסון ידוע בסגנונו הסוחף והייחודי, והוא צפוי לשאת כמה הרצאות לפני הרבבות שיגדשו את בנייני האומה במהלך השבוע.

ביום רביעי בערב יתקיים מבחן לתלמידי תכנית הלימוד בחסידות 'לב לדעת', שבמסגרתה לומדים כשבעת אלפים אברכים ותלמידי ישיבות את ספר התניא ומאמרי חסידות נבחרים. לאחר מכן יתקיים במקום מעמד סיום לימוד ספר התניא, בהשתתפות הרב יואל כהן והמשפיע הגה"ח רבי חיים שלום דייטש שליט"א. בהמשך ייפתחו השערים לכל המעוניין להשתתף בהתוועדות ובניגונים חסידיים.
ביום חמישי בערב תהיה ההתוועדות הגדולה לאברכים ולתלמידי הישיבות הקדושות, עם הרב יואל כהן, שתימשך עד השעות הקטנות של הלילה.

על פרקי השירה והזמרה באירועים מופקדים הזמר החסידי ר' אברהם פריד, שמגיע במיוחד מניו יורק, לצד אמנים נוספים, כמו יונתן רזאל. לא מדובר ב'הופעות', אלא בהתוועדויות חסידיות בצוותא, כשהשירה החסידית של הניגונים העתיקים ומרוממי הנפש נישאת מפי הקהל כולו בהתעוררות מיוחדת.

אחד השיאים המרגשים בכל פעם מחדש מתרחש באולמות יריד הספרים הענק. מראה מרהיב הוא לראות אלפים צובאים על הקופות עם עגלות עמוסות לפניהם, באירוע שמתפרס על פני 2,800 מ"ר, שכוללים 800 כותרים של ספרי חסידות חדשים, מהבעל שם טוב והלאה, החובקים את משנתם ורעיונותיהם של גדולי החסידות לענפיה, עד ימינו אלה. ליריד הובאו כחצי מיליון ספרים, שיצאו לאור בהוצאות לאור המוכרות והידועות של הספרות החסידות, ולא מעטים מהם הוהדרו ונדפסו במיוחד על ידי 'תורת חב"ד לבני הישיבות', הגוף העומד מאחורי ארגון שבוע החסידות, בראשות הרב משה שילת.

גם כאן אפשר לחזות בתמהיל אנושי שדוגמתו קשה למצוא במקומות אחרים: יהודים מכל גוני הקשת, מחסידים ותלמידי חכמים ועד מתקרבים שנפשם מחפשת מענה לצימאונה - מתהלכים בין טורי הספרים וממלאים ספרי קודש בעגלות קניות. בין הבאים אלפי בחורי ישיבה, המוזילים מחסכונותיהם כדי להעשיר את ספרייתם התורנית בספרי חסידות הנמכרים במחירים שאין להם אח ורע.

יריד החסידות יפעל בימים ראשון עד חמישי, ט"ו-י"ט בכסלו. הימים ראשון ושני מיועדים לנשים. ביום שלישי יהיו אירועים לגברים ולנשים בהפרדה מלאה. והימים רביעי וחמישי הם לגברים בלבד. המארגנים מצפים לשבור את שיא השנים הקודמות עם יותר משישים אלף משתתפים מכל הארץ.


קישורים:
לאתר מכירת הספרים און ליין>>
חבד חסידות יט כסלו בנייני האומה יריד ספרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד