כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לייבל'ה בניו יורק: המפכ"ל על אזרחי סועד במסעדה היוקרתית

והשבוע בלייבל'ה: כתב ערוץ שתיים מגיע בין חשיפה לחשיפה לקנות 'טשולנט' ליד ישיבת 'מיר'. העסקנים מסבירים לתקשורת כמה באמת שווה כל בחור. ממה עשוי השטריימל השייך לחסידות 'שטפנשט'? ומי העיתונאי שהפריד בין הנשים בכנס העיתונות?

לייבל'ה בניו יורק: המפכ"ל על אזרחי סועד במסעדה היוקרתית
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



המפקד ישראלי, המסעדה אמריקאית

לא חורף, לא קיץ. הכל פעיל ורגיל, במקומות אחרים קוראים לתקופה כזו 'עונת המלפפונים', אך לא אצל לייבל'ה. לייבל'ה למד לעשות מכל דבר סלט טרי ורענן.

ובכן, שבוע עמוס במיוחד עבר לייבל'ה הן בשמחות והן סביב העולם, רבים שואלים את לייבל'ה, 'רגע היית בניו יורק השבוע?, ראיתי שבוע שעבר הבאת הרבה חומרים מבורו פארק', לייבל'ה משיב לכל אחד, לייבל'ה הוא אחד ויחיד (היזהרו מחיקויים). אך יש בכל מקום המון אנשים שהם 'לייבל'ה' בזעיר אנפין ומדווחים ישר מהנעשה.

ולאחר פתיחה מרגשת זו, בצל פרשיות 1000 ו-2000 ו'דני דנון יסדר ויעביר', הגיע המפכ"ל אלשיך היישר מישראל לביקור בארה"ב. אלשיך שרגיל לערוך קניות ב'אושר עד' נצפה דווקא סועד את ליבו במסעדה היוקרתית Reserve cut במנהטן בסמוך למרכז הסחר העולמי. לייבל'ה שאף הוא כאמור מגיע לניו יורק, נוהג אף הוא להתכבד בסטייק משובח מבית היוצר של אותה המסעדה. כרגע לייבל'ה מעביר לכם את הדיווח היישר מאחד החסידים שהגיע מברוקלין את אלשיך יושב 'על אזרחי' וסועד את ליבו.








לייבל'ה רואה לנכון לציין כי אלשיך נראה בהופעה בחליפה ועניבה, זאת לאחר שהגיע לאוהל ציונו של הרבי מחב"ד זצוק"ל, שם העתיר בתפילה וכתב פ"נ בתקווה שימליצו עליו טוב, גם לאחר שחוק ההמלצות צפוי לעבור.





לייבל'ה ממשיך לדווח מניו יורק, שם פגש בין היתר את הרב אריה קנייבסקי נכדו של הגר"ח, שבא ממקסיקו לניו יורק.

גם רפאל מאיר נצפה משוטט ברחובות 'בורו פארק', לייבל'ה תוהה אולי הוא רוצה להחדיר לשם את נושא הטכנולוגיה, לייבל'ה מוסיף כי גם עורך 'יתד', יצחק רוט נצפה השבוע בניו יורק, בשל כך לא כתב את מאמרו השבועי ב'יתד נאמן' והסתפק בכתבת מגזין על הוועידה של אגודת ישראל.

כל דפרוש מרובא פרוש

ומחוצה לארץ, לארץ הקודש. הפעם היה זה האירוע הגדול של סגן השר מאיר פרוש מנהיג 'שלומי אמונים' שחגג שרשרת שמחות שנערכה בביתו. החל מהחתונה ביום ראשון ועד עכשיו בשבע ברכות לקהילות החסידים בבני ברק, לא בטוח שמאן דהוא היה עומד בזה, אבל כולם רוצים לחגוג בשמחתו של סגן השר לאחר פסק זמן של כשש שנים מאז החתונה הקודמת.

לייבל'ה כמובן הגיע לחתונה, אמנם כל המי ומי היו שם, אך בשולחן אחד ישבה משלחת שהגיעה בטיסת בזק לישראל. לייבל'ה מדווח כי היו אלו נכדיו של הרבי הישיש מויז'ניץ ממונסי, שכן סגן השר הוא אורח כבוד בחצר בניו יורק, המשלחת בראשות נכדו של הרבי, בן הרה"צ רבי אליעזר זאב הגר והעסקן אפרים ליבוביץ', שיגרו מזל טוב בשם אלפי החסידים.





מול בר המטוגנים, נצפה השר המתפטר יענקל' ליצמן (עכשיו מותר לו לאכול לא בריא). ליצמן נראה מסתודד ארוכות עם האיש של בנט, טל גן צבי ומספר לו את שורת האירועים האחרונה והמאבק על קדושת השבת.








לייבל'ה מעולם לא ראה שבע ברכות שיותר מפוצצים מאשר החתונה עצמה, ובכן אין ספק שהדובדבן שבקצפת היה השבע ברכות של עיתון 'המבשר', שחגג עשר שנים להיווסדו. לייבל'ה עוד זוכר כי פעם מישהו אמר שהעיתון ייסגר אחרי פסח. אך לא ציין, איזה פסח. על פי מה שהיה במקום נראה שאין מפטירין אחר הפסח. במרכז השבע ברכות הופעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהגיע תחת אבטחה כבדה לאולם, לייבל'ה מציין כי עם כל הכבוד למדינות האחרונות שקיבלו את ראש ממשלתנו, מי שלא ראה את שלומי אמונים מקבלים את ראש הממשלה בסדרת נאומים שנערכה תוך דקות, לא מבין מה זו הסיעה החסידית.





בשבע ברכות של 'המבשר' ראה לייבל'ה את זושא דייטש, משב"ק הרבי מזוועהיל לשעבר. שלאחר שעזב את משרת הגבאות פתח חברת הפקות, לייבל'ה חושב כי שני התפקידים די דומים במהותם. ומאחל הצלחה.








ומכאן פונה לייבל'ה לשבע ברכות שנערכו בכפר חב"ד, לאחר שכנועים רבים הסכים יועץ סגן השר המצטנע שהפיק כידו הטובה עליו את החתונה והשבע ברכות להתכבד בברכה בשבע ברכות. אמנם זה לא היה וודקה או יי"ש כנהוג מקדמת דנא, אך גם בחב"ד יודעים להשקיע ביין.




ומכאן לשמחת שבע ברכות שנחגגה בביתר, שם ראה לייבל'ה שניים מהברנז'ה: הראשון סגן עורך משפחה אריה ארליך, והשני מוטי דייטש, האיש שלא תסעו בלעדיו לאירופה. השניים כך מתברר היו חברי חדר 'בנזר התורה', והסודות שנשפכו לאחר החיבוק החם היו רבים.





לייבל'ה גם סייר השבוע בחצרות האדמו"רים, ומספר לכם על בר המצווה בחסידות 'בעלזא', בר מצוה בויז'ניץ, וקפץ גם לשמחת נישואי נכדת גאב"ד מ'אקאווא' שנערכה באולמי 'תמיר' בירושלים, ובעוד לייבל'ה ממלמל 'ירבו שמחות' ונאנח אנחת עייפות קלה. הבחין לייבל'ה שיצא לשאוף את האוויר הירושלמי, וממולו הגיח רכבו של הרבי מגור שחזר זה עתה מניחום האבלים אצל משפחת היינה, הרבי הגיע היישר לאירוע כדי לאחל מזל טוב לגאב"ד מאקאווא. לרבי נילווה המשב"ק לייבי פנצבינסקי ובנו הרה"צ רבי דוד אלתר.

לאחר מכן בתמונה נראו האדמו"רים מגור, מאקאווא וזוועהיל.כשלצידם המשבקי"ם לייבי פנצ'בינסקי ודוד מרגלי.





מחוץ לשמחת בית 'בעלזא' כמו מחוץ לשמחת 'מאקאווא' פגש לייבל'ה את היו"ר המיתולוגי של החינוך העצמאי לייזרזון, אדם חביב מאיר פנים שמתחרט שהיה חבר כנסת, ליזרזון לא הפסיק לשוחח עם לייבל'ה אך לפתע הופסק על ידי סגן יו"ר הכנסת. אייכלר שהציע ללייזרזון 'טרמפ' הביתה, לאחר דין ודברים לייזרזון הודה בחום, אך אמר שהוא מחכה לנהגו.





ועדיין בחצרות החסידים, מנהיג חצר 'שטפנשט' בארץ ובעולם יצא למסע הקודש עם מאות חסידים ואוהדים. הנסיעה נערכה לאוקראינה ורומניה לרגל ההילולא של הרבי הראשון 'משטפנשט', זיע"א (הרבי השני טמון בגבעתיים). הרב סלומון יצא עם ה'שטריימל' החדש, ליודעי חן ידוע כי לא מדובר בשל 'וקסברגר' אלא שטריימל שנעשה על ידי המומחה קירשנבוים משיירי זנב של שטריימל שהיה שייך לצדיק מטשפנשט, שהיה בידי זקן החסידים הרב שמואל שור זצ"ל.



חרדים מאילת עד צפת

ולייבל'ה עובר במעבר חד מעולמות עליונים, לעולמנו אנו- ובכינוס העיתונאים באילת ראה לייבל'ה את יצחק נחשוני, יוסי אליטוב, שלומי קוק, יאיר שרקי, יוסי רוזנבוים. לייבל'ה שמע ששלמה קוק סיפר על התחרות והאחדות על המתחרים והקוראים ששולחים פקסים ולא נכנעים לתכתיבי הטכנולוגיה. לוינסון הרביץ השקפה חרדית למהדרין, יוסי רוזנבוים סיפר על נפלאות ''הווטסאפ החרדי, שרקי שימש מחיצה בין נשות השיווק של 'משפחה' ו'קול ברמה', (ככה זה תמיד שמים ילד בין הנשים לגברים), יצחק נחשוני התאושש מהנסיעה האקזוטית למונקו, ואליטוב הנהיג בטוב טעם ודעת.





לייבל'ה עבר השבוע ברחובות שכונת 'גאולה' בירושלים, לאחר שהתבשר על שיפוץ 'שטיבל' מפעל הפייס, 'קאמרנא' המיתולוגי. בקצה הרחוב הירושלמי ראה את האיש ומקהלת 'שירה' זאבי פריד, פריד הגיע לישראל לרגל חתונת אחותו, לייבל'ה לכד את פריד משוחח באנגלית לרגע ארוך חשב לייבל'ה כי הוא בבורו פארק, אך התברר כי הוא נפגש במקרה עם חתנו של הזמר יידל ורדיגר, הלא הוא נכדו של מרדכי בן דוד.





ואפרופו פריד, לייבל'ה ראה את פריד נפגש במלון 'מצודת דוד' עם המעבד הוותיק אלי לאופר עליו גדל שעל שיריו ולחניו המפורסמים לייבל'ה גדל, פריד ולאופר סיכמו לעשות דברים גדולים ביחד וכבר בקרוב תשמעו את העיבודים המוצלחים של לאופר במיזם גדול מאוד במוזיקה החסידית, ורק תזכרו איפה קראתם לראשונה על כך.





מה טוב לקשר את ערי הקודש זו בזו, הרהר לייבל'ה בעצמו טרם כתב את הידיעה על כי בשבוע שעבר השתתפו כל חברי הקואליציה מעיריית ירושלים בשבת גיבוש במלון 'רימונים' בצפת, יחד עם הראיס ברקת.

לייבל'ה דאג לגולל משם רשמים. סגן ראש עיריית יצחק פינדרוס נעדר מהשבת עקב שהותו בוועידת אגודת ישראל בארה"ב. לייבל'ה חושב כי שום עיר בארצות הברית לא יכולה למלא את מקומה ואווירתה של צפת.

חברי המועצה החרדים יוחנן ויצמן ופיני עזרא. הגיעו לבד ללא נשותיהם. פיני עזרא עקב הלידה (ביום שני הקרוב ברית בעז"ה), ויצמן כנראה מטעמי 'גור' באשר הם שם, בנוסף ויצמן המקפיד מאוד על כשרות, הביא את האוכל מהבית ואכל את סעודות השבת לבד בחדרו. עוד בנעדרים, חבר המועצה 'הבעלזאי' מיכל' הלברשטאם, שלא חש בטוב ונעדר גם מישיבת המועצה בחמישי שעבר.
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הניח על ראשו כיפה כראוי לשבת בחירות והשתתף בכל תפילות השבת, כולל מעריב במוצאי שבת וקידוש לבנה כנהוג, לייב'לה התרגש.

חברי המועצה ביקרו בבתי הכנסת העתיקים בעיר העתיקה. משה ליאון ודב קלמנוביץ' הגיעו לתפילה ב'אבוהב' והתברכו מהרב שמואל אליהו רב העיר. משה ליאון אף כובד בתפילת ערבית,
לייבל'ה מקווה כי זהו סוג של פיצוי מסוים על הבחירות שעברו.

לייבל'ה שכח לציין בפניכם כי גם ברקת ומנכ"ל העייריה, אמנון מרחב. הגיעו ללא נשותיהם והתפללו את כל התפילות עם חברי המועצה החרדים. ברקת שלא חשש להקלטות, נאם בפני חברי המועצה על התוכניות בקדנציה הנוכחית.

מי שעוד השתתפו בשבת היה ידידה מאיר שכמובן הביא את אשתו בניגוד לחברי העיריה, השניים נשאו דברים בעומק הפרשה והטכנולוגיה.

גם יו"ר ש"ס בבירה צביקה כהן השתתף בשבת, כהן כובד במהלך סעודת הערב במסירת דבר תורה למשתתפים ועשה זאת בטוב טעם ודעת.

ועוד בקטנה על צפת, יום הולדת צפתי: בעיר הקודש בצפון חגגו יום הולדת לגבאי ביהכנ"ס 'לעלוב' משה לוסטיג. מי שנשא דברים בשבחו של חתן האירוע הוא חבר העירייה ואולי ראש העיר הבא אליעזר לזר, שלא נח לרגע. לייבל'ה גם חוגג יום הולדת בקרוב, כתובת למשלוח מתנות בסוף המדור.





אפרופו חופשות של אנשי עירייה לייבל'ה מספר גם על ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט. זייברט הגיע גם הוא במקרה לשבות בעיר עם עשרות בחורי ישיבת 'גור' והתאכסן בבית מלון קטן במרכז העיר העתיקה.

לייבל'ה שמח לראות גם את איש היח"צ בש"ס ירושלים, יחיאל אברהם הגיע לשבות בצפת העתיקה, בעקבות טיסת הראשון לציון לחיזוק הקהילות בחו"ל הוא ניצל את השבת לטיול סופ"ש בצפון הארץ.

ורגע לפני תחקיר פנים אמיתיות על ה'ישיבע בוחרים' שמקבלים חצי מיליון שקל, נראה חבר מועצת העיר ישראל קלרמן יחד עם העיתונאי אבי רבינא בראיון לתחקירנית, השניים הסבירו לה עד כמה מגיע לכל בחור כל שקל. לייבל'ה תוהה מדוע דווקא הסכום הזה, וכמובן שומר בסוד כמה הוא קיבל לחתונתו.





ח"כ מיכאל מלכיאלי נצפה בחמישי האחרון בשיחה ערה ב'שטעטאל'ע של משה' המשודרג והמשופץ, יחד עם האיש והאגדה משה קרוקבסקי שערך השבת קידוש להולדת הבת, עם האיש החזק בספרא שמוליק יעבץ.





אל ירושלים הגיע בחמישי בעל המנגן הידוע ר' מאיר אדלר (שפודה הערב את נכדו בחמישה סלעים), כדי לשמח את אלפי חסידי 'בעלזא' בשמחת רבם, אך מסובב כל הסיבות רצה אחרת. בבעלזא הוא לא ניגן בסוף עקב החלטת הרבי שלא יהיה מוזיקה בשמחה, בסוף מצא את עצמו נכנס אל מסעדת 'גולדיס' הסמוכה להתענג קצת על מאכלי השבת של השף. אל בני ברק חזר מיודענו מרוצה לגמרי בתחושת 'הכל לטובה' הוא מתכונן להתארגן לחגיגת פדיון הבן לנכדו.








ולייבל'ה מדווח היישר ממסעדות בירושלים, בליל שישי בשיאה של המהדורה המרכזית נצפה הפרשן הפוליטי עמית סגל שנכנס למסעדה של 'קרויזר' בשכונת 'בית ישראל' הירושלמית. סגל ששמע על המקום מיאיר שרקי כתב בווייז ישיבת 'מיר' והגיע למסעדה, הפרשן קנה 'טשולנט' וקוגל והמשיך ליעד הבא. לייבל'ה לא הצליח למצוא תמונה. אך זה בסדר, ידוע כי עמית סגל הופך גם מים נקיים לטשולנעט- מקסימום שבוע הבא.

וכשפתח לייבל'ה את עיתון 'המודיע' ביום חמישי בבוקר, חשב לרגע שהשבת הוא הולך להגיד פרשת שירה, לייבל'ה ראה כי התאריך הוא אכן יום חמישי וחודש כסלו, אך פרשת השבוע בשלח. לייבל'ה מבין ש'וישלח' דומה ל'בשלח' אבל עד כדי כך. אך עם כל העניין, לייבל'ה מקווה שאף אחד לא ישלח לבית בשל טעות אנוש משעשעת זו.





לייבל'ה תוהה אולי סיבת הטעות נעוצה בכך כי עורכי העיתון הבכירים בינהם בן ציון קלוגמן, בעל ה'בנועם שיח' טוביה פריינד ואיש הדיור יענקי רייניץ ישבו ב'דינר' היוקרתי שערך העורך חיים גשטטנר במוצאי שבת, לכולל של המצוינים של 'פנים מאירות', מן הסתם מרוב בלבול התחלף להם 'וישלח' בפרשת 'בשלח'.





ועוד קצת על עולם העיתונות השבוע ערך בעל 'הסברי מרנן' יחיאל סבר בביתו מעמד סיום מסכת ללומדי השיעור שהוא מוסר מדי בוקר בבית הכנסת של קניון 'רמות' בשילוב חנוכת הבית, לייבל'ה קיבל לידיו תמונה מיוחדת של האיש והאגדה קובי סלע (שניגש כחיוב) והראיס של מודיעין עילית יעקב גוטרמן כשהם באמצע תפילת ערבית, לייבלה אף הבחין בתרגשותו של גוטרמן, אך הוא מזכיר לו כי למרות הקדושה בבית, אין מדובר בכותל המערבי.





וכמובן כמו בכל שבוע, הגם שישנו חו"ל וישנה ירושלים. לייבל'ה לא מוותר על בני ברק, היה זה שהגיע לשכונת 'קריית הרצוג' בבני ברק, פגש את הזמרים החזנים אברמי רוט וישראל פרנס, השניים היו בדרכם לשמחת הברית בחצר חסידות 'פרמישלאן', רגע לפני שנכנסו הסכימו לעמוד לתמונה ללייבל'ה.





סמוך לשם במסעדת 'שלייקעס' לייבל'ה ראה היכן הדברים הגדולים נסגרים באמת, הידידים נחמן בנשעיה שנאם בפני נתניהו ב'שבע ברכות' של 'המבשר' ושיבחו על הכלכלה, נפגש עם ידידו הטוב עורך הדין רוני פאלוך שנערך לחתונת בתו בחודש הבא. השניים הטיבו ליבם וכמובן לא שכחו לברך על המחיה ועל 'הכלכלה'.





ועוד בשלייקעס, מנכ"ל ש"ס חיים ביטון. נצפה אף הוא סועד במסעדה ומספר על ההישגים הגדולים שלו. לייבל'ה יודע כי הבחור באמת עובד קשה ויש לו כמו שאומרים במחוזותינו 'קבלות'.





והרל"ש של ממלא מקום ראש העיר רובינשטיין, נחמיה שקדי. נצפה בשיעור 'דף היומי' על הבוקר בבית הכנסת 'הראשונים', לאחר שהמגיד שיעור הוותיק עזב לייבל'ה יודע כי הדבר קשור בהפגנות הפלג הירושלמי, כעת עם העלייה במספר התושבים והסגן החדש שאיתי גדסי תפר לעיר התורה והחסידות, נראה שהעסק יציב מתמיד.





ואם כבר הזכרנו סגנים, סגן ראש העיר הבלתי מעורער נצפה בשישי בהפוגה קלה בעיר, הוא נראה בחנות הנעליים כשהוא רוכש לילדיו כמה זוגות חדשים לרגל החורף הבא, לייבל'ה לא מצליח להבין איך שפירא גם סגן, גם יו"ר מחלקה מונציפלית מספיק הכל, לייבל'ה שאל האם יש לו כוחות מיוחדים? אך נענה בתשובה - לא כוחות מיוחדים ולא נעליים.








לייבל'ה לא זונח את אלעד אחרי ערב סוער וויכוחים קולניים בישיבת המועצה, משה רבר הבלתי נלאה החליט שהוא צריך קצת שקט. החבר היקר עלה על תחבורה ציבורית (מחלקת תיירים במטוס נחשבת גם כן ציבורית במקרה הזה), לקח את 'המשפוחה', והתעופף לנשום קצת חו"ל באירופה.
וקצת על ימי הולדת, איש הרבנים בעולם התורה הספרדי חגג יום הולדת בשעה טובה.





וכשאין את השר ליצמן. העסקן הרפואי ר' יוסף ערבליך נצפה השבוע בהתייעצות רפואית דחופה בבית החולים לרפואת ילדים שניידר יחד עם פרופ' לנדא מנהל מחלקת פנימית ד' ופרופ' דגן מנהל טיפול נמרץ ילדים בביה"ח ופרופ’ יוסף פרס מנכ"ל בית החולים שניידר.





גדולי התורה שלחו את ברכותיהם למקורבם של גדולי ישראל, הרב יהודה חזן. חבריו דאגו לעדכן זאת בבתיהם של גדולי ישראל ששיגרו את ברכתם. בין גדולי התורה ששלחו את ברכותיהם לאיש ש"ס נרשמה אחדות מוחלטת, כאשר בין המברכים הגר"ש כהן נשיא מועצת חכמי התורה, הגר"ר אלבז, הגר"ד יוסף, הראשונים לציון, הגר"א בקשי דורון והגרש"מ עמאר רבה של ירושלים, הגר"ש מחפוד, הגר"י כהן, הגר"מ בן שמעון, הגר"ח רבי, הגר"מ מלכה רבה של אלעד, הגר"י דרעי רבה של באר שבע, הגר"א עפג'ין, הגר"מ יוסף, הגר"מ מוגרבי, הגר"מ מלכה רבה של ישוב מלילות, הגר"ר כהן ראש ישיבת יתד התשובה. לייבל'ה לא זוכר כזו אחדות בין כל הרבנים מאז הפאשקווילים של שנות ה80 המוקדמות.

והזמר איציק דדיה הגיע השבוע עם המפיק שלו דוד פדידה לתקן את רכבו. התיקון התבצע אצל מנכ"ל 'אוטו' בני ברק, האיש והחיוך שלומי מרציאנו שחזר לאחר שעבר תאונה קלה, פדידה זכה ליחס של 'סלבס' בחנות הרכבים של בני ברק.





וגם רב הסלבס, הרב חיים הורביץ. נתקע השבוע בסמוך למגדלי בסר בבני ברק, לייבל'ה שמע כי גם אצלו שלומי מרציאנו הוזעק למקום וסידר לרב את הרכב במהירות הבזק, בדרך לעוד חופת סלבס.





ואם כבר נגענו במוזיקה, לאחר שבילה כהוגן בבריכות המים של 'חמי געש' נצפה המפיק והעורך דוד קליגר בודק בעמדת האינטרנט שהייתה במקום, אם גם שם ניתן להתחבר לערוץ "קול חי מיוזיק" שאוטוטו עולה ל-FM.





חיים פביאן האיש שלא מפסיק להכיר את כל המוזיקאים ועוזר על הדרך לשמח את עם ישראל שימח את יו"ר הקואליציה דוד ביטן מהליכוד, לייבל'ה מאחל לו שבקרוב יהיה לו תמונות עם יותר פוליטיקאים מזמרים.





והצלם משה גולדשטיין שהחל לצלם עם משקפיים, נצפה השבוע מתדלק רכב בבני ברק שנמצא אצלו אך לבינתיים, לייבל'ה מציין כי לא מדובר ברכבו של גולדשטיין, אלא של חברו שביקש ממוישי הצלם לתדלק, לייבל'ה משער כי ככה יראה יותר טוב עם המשקפיים את הליטרים של הדלק נשפכים למקומם המדוייק ולא מתבזבזים חלילה וחס.





וחדשות עולם האופנה מנהל חנות 'בגיר' ברחוב עמוס בירושלים, דניאל ברק סיים השבוע את עבודתו בחנות. והעביר את המשמרת למנהל החדש, ברק סגר חמש שנים בניהול החנות ופונה לאפיקים חדשים, לייבל'ה שהיה קונה רק אצל ברק ייאלץ לעבור לקנות את החליפות אצל דודי שפריי בבני ברק, אך מה שבטוח לייבל'ה מתנחם בעובדה כי את 'נדבורנה' לא עוזבים.





ואפרופו חסידים, המשב"ק שהגיע השבוע לארץ הוא הגבאי של הרבי המהר"א מסאטמר, הרב חיים שלמה פישר. בואו של פישר לארץ עורר התרגשות גדולה בחסידות, החסידים ובראשם משלחת גדולה קיבלו את המשב"ק בנתב"ג.





ואם כבר הזכרנו את 'סאטמר' וארה"ב, שליחיו של לייבל'ה מדווחים היישר מוויליאמסבורג מהדינר שנערך בביתו של איש החסד -הרב אברהם בראון, ממקורבי הרבי מסאטמר. באירוע נכחו כל צמרת החסידות, לייבל'ה ראה את האיש מחב"ד השליח הנאמן. הלא הוא שניאור ובר, כשהוא מסתודד עם הצמרת. בין היתר עם הגבאי הראשי ר' משה פרידמן.





בהמשך פגש לייבל'ה את העסקן האגדי, יענקי יעקובוביץ כשהוא יחד עם יואלי פריד. ואף את יו"ר 'השומרים' הבלתי מעורער של כל האיזור, יענקי איצקוביץ. לייבל'ה רצה לדבר עימו ולהחליף חוויות, אך התקשה מעט, כיוון שלייבל'ה לא יודע אנגלית. אך איך אמרו בזמנו? העיקר שהבינו את שפת הלב.






כנסת בקטנה

שמחות ברמה כזו הן בהחלט סיבה לוותר על הכנסת, לייבל'ה אפילו לייבל'ה גם השבוע לא ויתר על הכנסת בערב יום רביעי השבוע, בזמן שהכנסת הייתה ריקה מאדם, ישבו שני הדגלאים יוסי טיכוצינסקי הכתב הפוליטי של 'יתד' ויהודה מנדלוביץ', האיש שמנווט את הספינה התקשורתית של מקלב. לייבל'ה תפס תיעוד של רגע מדהים: מנדלוביץ' מנסה לדחוף עוד כותרת לבוס שלו לעיתון של מחר. לזה לייבל'ה קורא מסירות.





ואחרי שדחף את מקלב ל'יתד' מנדלוביץ' עובר לחדרו של צבי רוזן, הכתב הותיק של המודיע.





ורגע לפני החתונה פגש לייבל'ה את שרון גל בסיעת ש"ס בכנסת, מגיע לעשות נפשות לאלאור אזריה כך גם פגש את מקלב במסדרון.








היועץ האסטרטגי ארי גלהר נחת בשבוע שעבר בסין לסדרת פגישות עם גורמי ממשל ואנשי עסקים. לייבל'ה קורא עליו את הפסוק "מליארד סינים לא טועים".

לייבל'ה ממהר להרגיע את קוראיו ולהכריז- אל תדאגו, גלהר לא זנח את תחום התקשורת והפוליטיקה והצטרף על תקן היועץ האסטרטגי של אנשי עסקים ישראלים. אנשי העסקים חתמו על שורה של הסכמים לשיתופי פעולה עם המדינה הגדולה בעולם.



פינת המזל טוב

שמחה גדולה בסוף השבוע בעולם התורה הליטאי עם הולדת הילד השלישי לדמות המפתח בכל מה שקורה, ר' יענקי קנייבסקי נכדו ונאמן ביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי. ר' יענקי חבק בשעה טובה בן, לשלום זכר שנערך בשבת בבני ברק נהרו המונים מכל קצוי העיר לקראת שמחת ברית שתיערך בסוף השבוע.

ושמחה גדולה אצל המחנך ואיש המשמרת הרב מרדכי בלוי לרגל שמחת אירוסי בנו הבחור החשוב יוסי בלוי מבחירי ישיבת 'דעת אליהו' בירושלים, הרב בלוי אף התברך מהגר"מ שטרנבוך במוצאי שבת לרגל השמחה.





ברכת מזל טוב לר' אהרן לוסטיג משב"ק האדמו"ר מלעלוב, לרגל שמחת נישואי בנו, העלייה לתורה השבת בבית המדרש לעלוב בבני ברק.

ברכת מזל טוב למנכ"ל מוסדות סאטמאר, הרה"ח ר' מנדל ולרשטיין לרגל נישואי בתו, עם בן הרה"ג רבי מרדכי יהודה דווידוביץ מג"ש בישיבת סאטמאר בירושלים.

ברכת מזל טוב לר' יחזקאל רוטר, מנכ"ל מוסדות סאטמר בב"ב, לרגל שמחת נישואי בנו. מי שהגיע לרקוד מצוה טאנץ בחתונה, היה רב הקהילה הנערץ הרה"צ רבי חיים צבי מייזליש שבעת ריקודו נרשמו שיאי התרגשות.





ברכת מזל טוב לר' משה יוסף פרידלנדר, יו"ר הכנסת אורחים מוסדות 'מעיין הישועות' בקרעסטיר שבהונגריה לרגל אירוסיו בשעה טובה.

ושמחות גם בתקשורת ברכת מזל טוב לידידנו העיתונאי המוכשר והוותיק יצחק הורוויץ מ'בחדרי חרדים' ו'בקהילה' ועוד היד נטויה, לרגל שמחת אירוסי בנו אוריאל מבחירי ישיבת 'נתיבות חכמה - וולפסון - בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לעיתונאי יהודה רוסט מ'משפחה', לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לזמר הערשי אייזנבאך (ששר לראש הממשלה השבוע לבנימין אמר), לרגל הולדת הבן, שמחת ה'שלום זכר' נערכה השבת במהלך ה'טיש' של האדמו"ר מ'פרימישלאן' בקרית פרימשלאן בב"ב.





וברכת מזל טוב לזמר ישי ריבו לרגל הולדת בנו השלישי וכן ברכת מזל טוב חמה ולבבית לזמר אהרל'ה שארף לרגל נישואיו השבוע.
לייבלה רכילות חרדית רוני אלשיך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד