י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

החתן היהודי של טראמפ הסתבך בגלל ישראל

ג'ארד קושנר, יוזמן לשימוע בחשד שביקש מיועצו של טראמפ, לשכנע את המדינות החברות במועצת הבטחון, לדחות את ההצבעה נגד ישראל, בעוד אובמה מכהן כנשיא

קושנר. צילום: רויטרס
קושנר. צילום: רויטרס



חתנו היהודי של טראמפ, ג'ארד קושנר, יוזמן לשימוע, על ידי בכיר בוועדת המודיעין של הסנאט, מארק וורנר הדמוקרטי.

אתמול מייקל פלין, יועצו לשעבר לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ, הודה באשמה ששיקר לאף-בי-איי, כולל אודות מאמציו לדחות את החלטת מועצת הביטחון נגד ישראל.

פלין הודה ביום שישי בבית משפט פדרלי בוושינגטון, באשמה על כך ששיקר פעמיים בנוגע לשיחות עם שגריר רוסיה סרגיי קיסליאק בדצמבר 2016, כאשר טראמפ נבחר לנשיאות והנשיא ברק אובמה עדיין היה בתפקיד.

הוא נחקר על ידי סוכני FBI ב-24 בינואר בנוגע לקשר שלו עם השגריר הרוסי, ואם השניים שוחחו על הסנקציות שארה"ב הטילה על רוסיה בימים האחרונים של ממשל אובמה בעקבות קביעת סוכנויות המודיעין האמריקנית כי רוסיה התערבה בבחירות.

בנוסף נחקר פלין על מגעיו עם הרוסים בנוגע להצבעה במועצת הביטחון נגד ישראל, בדצמבר שנה שעברה, לפני השבעתו של טראמפ ובזמן שאובמה היה עדיין נשיא.

אתמול פלין הגיע לבית משפט פדרלי, ובמסגרת הסדר טיעון הודה ששיקר ל-FBI, ושהוא כן דן עם שגריר רוסיה בדצמבר 2016 בארה"ב לגבי סנקציות שהטיל ממשל אובמה על רוסיה. לפי החשד, בעת קיום הפגישה עם שגריר רוסיה, פלין לא היה בתפקיד רשמי, והיה אסור לו לשאת ולתת עם הרוסים על ענייני מדיניות פנים או חוץ.

וורנר הודיע אתמול כי יבקש לזמן שוב לשימוע את קושנר, שעל פי הדיווחים בארה"ב פעל יחד עם פלין בדצמבר האחרון, כדי להשפיע על רוסיה ועל מדינות נוספות לבטל את ההצבעה באו"ם שבה הצביעו על גינוי לישראל. המאמצים של קושנר ופלין היו בניגוד למדיניות ממשל אובמה שהיה עדיין בתפקידו.

בסוכנות הידיעות האמריקנית "בלומברג", דווח כי קושנר ביקש מפלין לשכנע כל שר חוץ או שגריר של מדינה שיש לה זכות הצבעה במועצת הבטחון, לשכנע אותם לדחות את ההצבעה, מאחר ואובמה היה עדיין נשיא, לפלין וקושנר לא הייתה הסמכות להתערב במדיניות החוץ של אובמה.

טראמפ עצמו לא רצה לענות לשאלת הכתבים, והגיב: "לא הייתה שום קנוניה".
ארהב קושנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד