ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

צפו בתיעוד וידאו: גם אחרי התפטרות ליצמן, העבודות בשבת נמשכות

למרות התפטרותו של ח"כ יעקב ליצמן מתפקיד שר הבריאות, בעקבות חילול השבת ברכבת ישראל, ולמרות ההבטחות של שר העבודה והרווחה - גם השבת התבצעו עבודות על ידי רכבת ישראל. 'בחדרי' עם תיעוד וידאו בלעדי משני אתרי חילול שבת

רכבת ישראל. צילוםף הדס פרוש, פלאש90
רכבת ישראל. צילוםף הדס פרוש, פלאש90



תיעוד וידיאו בלעדי: למרות התפטרותו של ח"כ יעקב ליצמן מתפקיד שר הבריאות, בעקבות חילול השבת המתמשך ברכבת ישראל, גם השבוע "בחדרי חרדים" מביא תיעוד וידאו בלעדי מעבודות תחזוקה והשדרוג, שהתקיימו הבוקר בעיצומה של השבת על ידי רכבת ישראל, באישור משרד העבודה והרווחה. צפו בווידאו.



התיעוד צולם על ידי נכרי, בן המגזר הערבי, שכזכור, תיעד בעבר את חילול השבת על ידי רכבת ישראל, וכפי שפורסם ב"בחדרי חרדים", מה שלדברי בכירים בקואליציה גרם לזעזוע קואליציוני ולמשבר בין המפלגות החרדיות לראש הממשלה בנימין נתניהו.

השבת תיעד הנכרי מיוזמתו את עבודות הרכבת במספר נקודות, בתחנת רכבת – מרכז ברחוב ההלכה ובסמוך לצומת לטרון בדרך לירושלים.

כזכור, ליצמן התפטר מהממשלה בתחילת השבוע, לדבריו, "בעקבות עבודות ממשלתיות שבוצעו בשבתות בפרהסיה בידי רכבת ישראל מזה תקופה ארוכה – החלטתי להתפטר מתפקידי כשר הבריאות. כשר בישראל איני יכול לשאת באחריות המיניסטריאלית לחילולי שבת ממלכתיים שנעשו בפרהסיה, בניגוד לערכים המקודשים לעם היהודי, לסטטוס קוו ולהסכם הקואליציוני".

אך בעוד ליצמן עשה מעשה, השר דרעי נותר על מקומו זאת לאחר שהציג את הוראת נשיא מועצת החכמים חכם שלום כהן שהורה להישאר בממשלה ובקואליציה.

כזכור, השבוע עברה בקריאה טרומית הצעת החוק של ח"כ משה גפני המבקשת לצמצם את חילול השבת המתבצע בעיקר על ידי רכבת ישראל באישור משרדי הממשלה, זאת כחלק מהסיכום שהושג בין המפלגות החרדיות לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו במשבר השבת שאיים להפיל את הקואליציה.

הצעת החוק מבקשת לתקן את חוק שעות עבודה ומנוחה ולהוסיף בסופו כי "כן יתחשב השר ככל הניתן במסורת ישראל". המטרה: שר העבודה והרווחה חיים כץ יהיה רשאי מעתה להתחשב במסורת ישראל בעת שהוא יידרש להעניק היתרי עבודה בשבת לרכבת ישראל.

בנוסף, מחר, צפויה הממשלה להצביע בעד הצעת החוק הממשלתית שהתגבשה על ידי משרד הפנים, על פיה, חוקי עזר מסוימים – יפורסמו ברשומות רק לאחר אישורו של שר הפנים. ההצעה מבקשת לשמור את הסטטוס קוו הקיים ולא לאפשר למרכולים נוספים לפתוח בשבת את שעריהם. השר אביגדור ליברמן הודיע כי הוא מתנגד להצעה.
רכבת ישראל יעקב ליצמן שבת חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד