י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תאמינו: האתגר של בני מזל קשת

אמונה, אמת וצדק, הינם ערכים גבוהים מאוד, ובני מזל קשת שמצליחים להטמיע את הערכים האלה אל תוך חייהם והופכים אותם לחלק מההנהגה שלהם, הם משובחים וטובים במיוחד

pixabay
pixabay



השיעור של בני מזל קשת קשור במציאת האמונה שלהם, בהכנסתה את חייהם ובכל מה שקשור באמת וצדק.

אמונה, אמת וצדק, הינם ערכים גבוהים מאוד, ובני מזל קשת שמצליחים להטמיע את הערכים האלה אל תוך חייהם והופכים אותם לחלק מההנהגה שלהם, הם משובחים וטובים במיוחד.

כשבאים לדבר אסטרולוגיה, צריך תמיד לזכור, שבכל אחד מאתנו יש מ-12 המזלות. השאלה היא במינון ובמיקום. כמה יש לנו מהתכונות האלה, כמה זה מנהל אותנו, ואיפה זה בדיוק בא לידי ביטוי. רק שכשנולדים למזל מסוים, הוא הופך לשיעור, ולא רק לאיזה חלק מהחיים. לכן, יש ואפשר ללמוד מכל תכונות מזל ולהכניס אותן, בהתאמה, אל חיינו.

ענייני אמת וצדק הם משותפים לכל העולם, הם דברים נפלאים, אבל הפלא ופלא, ההיסטוריה מספרת על אין סוף של מלחמות ופשעים נוראים שנעשו בשם האמת והצדק. איך זה ייתכן? אנשים מתייחסים אל אמת וצדק כאל עניינים אובייקטיביים ועובדתיים. ככה זה ואין אחרת. יש אמת אחת, צדק אחד וכמה שהקשת חזק יותר באישיות של האדם, הוא נעול יותר על האמת והצדק, כפי שהוא רואה אותם.

האמת והצדק של הקשתים כל כך חזקים באישיותם שהם לא מסוגלים לראות שאולי למישהו אין אמת או צדק אחרים, ומאחר ומדובר בדברים כל כך גבוהים וחשובים, הם מסוגלים לצאת ולהילחם כדי להפיץ את האמת והצדק שלהם או כדי להוציא אותם אל הפועל.

אבל, על האמת והצדק צריך לדעת שהינם סובייקטיביים ואישיים לחלוטין. צדק ואמת הם בעיניו של המתבונן.

הראשון שלימד אותנו שאין אמת אחת ואין צדק אחד, היה בורא עולם.

בסוף פרשת בראשית, פרק ו' פסוק ה' כתוב "וירא ה' כי רבה רעת האדם בארץ וכל יצר מחשבת לבו רק רע כל היום וינחם ה' כי עשה את האדם בארץ ויתעצב על לבו. ויאמר ה' אמחה את האדם אשר בראתי..."

תמונת מצב – האדם רע.
המסקנה – וינחם ה'. הצטער והתחרט שברא אותו.
הפעולה – אמחה את האדם אשר בראתי.
צדק? אמת? לגמרי!

רק פרשה אחת אחרי, ותראו מה כתוב:
פרשת נוח, המבול הסתיים, נוח יוצא מהתיבה מצווה להקטיר קטורת, פרק ח' פסוק כ"א:
"וירח ה' את ריח הניחח ויאמר ה' אל לבו לא אסף לקלל עוד את האדמה בעבור האדם כי יצר לה האדם רע מנעריו ולא אסף עוד להכות את כל חי כאשר עשיתי".
רציני?
תמונת מצב – האדם רע.
המסקנה – (לפי מה שכותב רש"י) בראתי את האדם הזה עם יצר הרע מהרגע בו יצא מרחם אמו. זה אני בראתי אותו ככה, איך אפשר לבוא אליו בטענות.
הפעולה – "לא אסף עוד להכות את כל חי כאשר עשיתי".
איך יתכן? אותה תמונת מצב, שתי מסקנות שונות ופעולות שונות במהותן אחת מהשנייה?

בחסידות מסבירים, שפה העביר לנו הקב"ה דרך הנהגתו את הנהגת העולם והדרך בה אנו צריכים לנהוג. אין אמת אחת. אין פרשנות אחת, אין מסקנה אחת ואין פעולה אחת ויחידה שניתן לפעול בה. כל אירוע ניתן לפרש בשתי דרכים שונות לחלוטין, ועדיין להיות נאמנים לאמת לאמיתה.
כי אם הקב"ה שהוא אמת ותורתו אמת יכול לנהוג באופן הזה, גם אנחנו יכולים.

בעיניי זו אחת המתנות המופלאות שקיבלנו. היכולת שלנו לבחור איך לפרש אירועים ומצבים ולקחת אותם לטובתנו, לטובת החיים שלנו, כדי להכניס טוב אל חיינו. כל אירוע שהוא, ולא חשוב כמה נורא ואיום הוא, יש אפשרות לפרש אותו באופן שיביא למסקנה ופעולה חיובית וטובה. יש אפשרות לפרש אותו באופן שיאיר לנו את הטוב ויעצים אותו ויקטין את הרע.

אין לנו את היכולת לשלוט על האירועים שמגיעים אל חיינו. לא אנחנו מנהלים את העולם, אבל יש לנו את היכולת והרשות לפרש אותם באופן שיעשה לנו טוב. שיגרום לנו לשמחה. שיכניס אור אל חיינו.

ואסיים בדברי האדמו"ר הזקן, בעל התניא, שהשבוע אנחנו חוגגים את י"ט כסליו, התאריך בו יצא האדמו"ר הזקן ממאסר לגאולה ונחשב ראש השנה לחסידות.

בפרק י"ב בתניא מדבר האדמו"ר הזקן על תכונתו של האור, ומצטט את שלמה המלך בקהלת שאומר "וראיתי שיש יתרון לחכמה מן הסכלות, כיתרון האור מן החושך". ומסביר האדמו"ר הזקן שהרעיון פה הוא לא עצם היותו של האור טוב יותר מן החושך, את זה אנחנו יודעים ובשביל זה אנחנו לא צריכים את המלך שלמה, שהיה החכם מכל אדם. אלא שהרעיון פה הוא שמעט מן האור, דוחה את החושך, אבל לא בדרך של מלחמה, אלא בדרך של ממילא, כשאנחנו מכניסים אור למקום מסוים החושך נעלם משם בעצמו. בלי שנעשה שום דבר מעבר להכנסת האור.
וזה בידיים שלנו.

אז שיהיה לכולנו חודש מלא באור, בטוב, בשמחה ובפרשנויות חיוביות.

קישורים:
עקבו אחר בת שבע בפייסבוק
מזל קשת אמונה עבודת המידות פרשת שבוע אמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד