כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הכתב הבכיר הושעה ללא שכר כי סילף דיווח

כתב בכיר ברשת ABC האמריקנית הושעה למשך חודש ללא קבלת שכר לאחר ששגה בדיווח • "הטעות שלו תתן לטראמפ את מה שהוא הכי אוהב, לתקוף את אמינותם של חברות החדשות"

הכתב שהושעה
הכתב שהושעה



בריאן רוס, כתב בכיר של רשת החדשות ABC הושעה למשך ארבעה שבועות ללא קבלת שכר, לאחר דיווח שגוי כי מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי לשעבר, העיד כי הנשיא טראמפ הורה לו ליצור קשר עם פקידים רוסיים בתקופת המעבר שבין אובמה לטראמפ. כך הודיעה הרשת ביום שבת.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח, כי הכתב בריאן רוס, דיווח כי טראמפ תידרך את פלין איך ליצור קשר עם הרוסים לאחר הבחירות כשהוא כבר נבחר לנשיא, בזמן שאובמה היה עדיין נשיא בפועל.

חברת החדשות ABC פרסמה תחילה הבהרה והתנצלות על הדיווח של בריאן רוס, בשידור חי ביום שישי, אך מאוחר יותר כינתה אותם טעות.

"אנחנו מתחרטים עמוקות ומתנצלים על הטעות הרצינית שעשינו אתמול", אמרה רשת אי.בי.סי בהודעה בשבת. "הדיווח של בריאן רוס במהלך השידור המיוחד לא נבדק באופן מלא באמצעות תהליך העריכה שלנו".

הציוץ של הרשת על כך שטראמפ הורה לפלין ליצור קשר עם הרוסים לפני הבחירות, שותף יותר מ-25,000 פעמים, לפני שהרשת מחקה את הדיווח.

רשת אי.בי.סי הבהירה את הדיווח של רוס ואמרה, כי בקשתו של טראמפ מפלין במהלך הקמפיין היתה למצוא דרכים לתקן את היחסים עם רוסיה, ההוראה ליצור קשר עם גורמים רשמיים רוסיים, היו בנושא המדינה האסלאמית דאעש, שם רצה טראמפ שיתוף פעולה עם הרוסים.

"חשוב שנציג את הסיפור הנכון ונשמור על האמון שבנינו עם הקהל שלנו - אלה הם עקרונות הליבה שלנו", נאמר בהצהרה של ABC.

מנהל המרכז לאתיקה עיתונאית באוניברסיטת ויסקונסין-מדיסון, אמר כי "הטעות של רוס תיתן לטראמפ את מה שהוא הכי אוהב, לתקוף את אמינותם של חברות החדשות, במיוחד אלה שדיווחו על הפרשה".
השעייה ABC

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד