י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ריססו על בית הכנסת: "מאשימים את היהודים"

מקרה אנטישמי באוקראינה. מחוץ לאחד מבתי הכנסת של חב"ד באוקראינה, רוססו כתובות נאצה המאשימים את היהודים בסבלם של האוקראינים בימי הקומוניזם

כתובות הנאצה מחוץ לבית הכנסת
כתובות הנאצה מחוץ לבית הכנסת



מחוץ לבית הכנסת של חב"ד בעיר אוזגורוד שבאוקראינה, התגלו כתובות נאצה נגד היהודים ונגד המתפללים, בכתובות נכתב שהיהודים אשמים בצרות של האוקראינים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מספר שליח חב"ד המקומי, הרב מנחם מענדל וילהלם: "בשבוע שעבר ציינו באוקראינה את יום הזכרון, ביום הזה הם מציינים את הסבל שהם סבלו מהקומוניסטים, הם כמובן מאשימים את היהודים בזה. קיבלנו הודעה שבמרכז יהודי אחר בעיר שלנו - של ארגון הג'וינט, רוססו על הקיר בסוף השבוע כתובות אנטישמיות בהן "מוות ליהודים", למחרת קיבלנו את הכתובות הללו גם אצלינו, בהן כתובת "נקמה על השנים ההם".



שליח חב"ד הרב וילהלםצילום: שליח חב"ד הרב וילהלם
שליח חב"ד הרב וילהלם


"זה לא היה נעים לקבל כזה דבר" אומר וילהלם "בסעייתא דשמיא קיבלנו שמירה על המקום, כי אסור לסמוך על הנס. אין ספק שיש כאן איזו קבוצה שרוצה להלהיט כאן את האווירה, אבל כמו שהרבי לימד אותנו אנחנו נעשה השנה פירסומי ניסא גדול בחנוכה כדי להרים את גיוום השפוף של הרבה יהודים. יש כאן יהודים שעדיין מסתירים את יהדותם, ואחת הסיבות לכך, זו האנטישמיות".
אנטישמיות אוקראינה מנחם מנדל וילהלם שליח חבד כתובות נאצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד