ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

יגובש נוהל לחקירת רה"מ — במעונו או בתחנת משטרה

בעתירה לבג״ץ שהגיש ד"ר רפי נץ־צנגוט, נטען כי רק הנשיא יכול להיחקר במעונו • בדיון שהתקיים בנושא הודיעה המדינה כי עתה עובדים על ניסוח נוהל קובע למקום החקירה של בכירים בשירות הציבורי

הכניסה למעון ראש הממשלה. צילום: פלאש 90
הכניסה למעון ראש הממשלה. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



המשטרה תגבש עד 1 ביולי 2018 נוהל חדש בנוגע למקום חקירתו של ראש ממשלה מכהן — כך עולה מדיון שהתקיים לאחרונה בבג"ץ, בעתירה שביקשה לקבוע כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא ייחקר במעונו אלא בתחנת משטרה.

כל ששת החקירות נגד נתניהו בפרשות 1,000 ו–2,000 התקיימו במעונו הרשמי. גם החקירות של ראשי ממשלה קודמים (נתניהו בכהונה הראשונה, אהוד ברק, אריאל שרון ואהוד אולמרט) התקיימו במעון.

בעתירה שהגיש ד"ר רפי נץ־צנגוט, נטען כי רק הנשיא יכול להיחקר במעונו. בתשובתה טענה המדינה שניתן לסטות מהנהלים אם הקצין הממונה סבור שיש צורך בכך. בדיון שהתקיים בעליון ב–23 בנובמבר הודיעה המדינה כי עתה עובדים על ניסוח נוהל קובע למקום החקירה של בכירים בשירות הציבורי וכי "המלאכה נמצאת בישורת האחרונה".

בעקבות זאת קבעו שופטי בית המשפט העליון כי יש למחוק את העתירה. ואולם, השופטים הוסיפו שאם לא יפורסם נוהל חדש בנוגע לחקירת ראש הממשלה עד 1 ביולי 2018, נץ־צנגוט יוכל לעתור שוב.
מעון ראש הממשלה חקירה תחנת משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד