י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

משמרים את האווירה הישיבתית: הכירו את עמלי התורה הספרדים

כינוס גדול נערך אמש לחברי קהילת איגוד עמלי תורה ספרדים בראשות גדולי ישראל ומעל 700 אברכים המאוגדים תחת הכותרת 'האספו' • בעצם קיומו של הכינוס ישנה אמירה חשובה - לראשונה אברכים ספרדים מכל ירושלים, מתאגדים יחדיו לרומם את עולם התורה הספרדי ודואגים לפתור את הבעיה של הקהילות והמוסדות מהשורש

משמרים את האווירה הישיבתית: הכירו את עמלי התורה הספרדים



כינוס גדול נערך אמש (מוצאי שבת) לחברי קהילת איגוד עמלי תורה ספרדים בראשות גדולי ישראל ומעל 700 אברכים המאוגדים תחת הכותרת 'האספו'.

איגוד עמלי תורה נפתח לפני כשנתיים על מנת לרומם את קרן התורה בירושלים על ידי פתיחת בתי מדרש וקהילות חניכי הישיבות ועזרה לכל דבר שקשור לבני התורה הספרדים הדבר נעשה ע"י איחוד קהילות חניכי הישיבות ברחבי ירושלים בכל שכונות העיר, מנוה יעקב, פסגת זאב, רמות, מרכז העיר, ועד בית וגן וקריית יובל, כאשר חלק מהקהילות נוסדו בזכות ה'איגוד'.

בעצם קיומו של הכינוס ישנה אמירה חשובה - לראשונה אברכים ספרדים מכל ירושלים, מתאגדים יחדיו לרומם את עולם התורה הספרדי ודואגים לפתור את הבעיה של הקהילות והמוסדות מהשורש.

כחלק מהרמת קרן התורה בירושלים נערך כינוס לכל בני הקהילות באולמי תמיר בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל וראשי הישיבות בירושלים, שדברו על הצורך הגדול לשמר את האווירה הישיבתית גם לאחר החתונה, וזה ע"י מסגרת הקהילה - דבר אשר שומר גם על חינוך הילדים.

בכינוס נשאו דברים: הגאון רבי משה צדקה, הגאון רבי שלמה זעפרני, הגאון רבי ראובן אלבז, הגאון אברהם סאלים ר"י מאור התורה, הגאון רבי רפאל ברוך טולידנו ר"י אור ברוך, ונציג הקהילות הגאון רבי יוסף רוקח.

כמו כן השתתפו הגאון רבי חנוך כהן, הגאון רבי יעקב שראבני, הגאון רבי שלום טולידנו, הגאון רבי נפתלי אברג'ל, הגאון רבי שלמה חנניה, הגאון רבי אהרון כהן, הרב רפאלי, הרב טאג'ר ועוד רבנים וראשי ישיבות.

כמו כן הוקרנה מצגת קצרה על הקהילות במסגרת האיגוד - מאז הוקם האיגוד נפתחו שלושה ת"ת חניכי הישיבות ברמות גבעת שאול ובית וגן כאשר טובי האברכים שולחים את בניהם לתלמודי התורה.











































עמלי תורה בני תורה ספרדים כינוס ראשי ישיבות קהילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד