כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נתניהו ביקש מאמסלם: חוק ההמלצות לא יחול על החקירות בענייני

נתניהו מנסה להרגיע את הרוחות הסוערות, בעיקר לאחר הפגנת השמאל אמש בתל אביב. נתניהו ביקש מיוזם חוק ההמלצות ח"כ דוד אמסלם, שהחוק ינוסח באופן שלא יחול על החקירה המתנהלת בעניינו • "ממילא ברור לכל שלהמלצות המשטרה בענייני אין שום משמעות", כתב נתניהו

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להרגיע את הרוחות הסוערות, בעיקר לאחר הפגנת השמאל אמש בתל אביב. נתניהו ביקש מיוזם חוק ההמלצות ח"כ דוד אמסלם, שהחוק ינוסח באופן שלא יחול על החקירה המתנהלת בעניינו.

"על מנת שהדיון בחוק יהיה ענייני ולא ינוצל לתעמולה פוליטית, ביקשתי מח"כ אמסלם לוודא שהחוק ינוסח כך שלא יחול על החקירה שמתנהלת בענייני", כתב ראש הממשלה בעמוד הפייסבוק שלו.

תחת הכותרת: "חוק ההמלצות הוא חוק טוב. הוא שומר על כבוד האדם", כתב נתניהו כי "הוא מסדיר את ההפרדה הברורה שקיימת בדמוקרטיה בין תפקיד המשטרה לבין תפקיד הדרג המשפטי. בנושאים שנקבעו בחוק, הדרג המשפטי הוא הגוף היחיד שמוסמך להחליט אם להעמיד אדם לדין".

"החוק נועד למנוע פרסום של המלצות משטרה שמותירות עננה על אנשים חפים מפשע, דבר שקורה חדשות לבקרים", המשיך רה"מ וכתב כי "לצערי העיסוק בחוק ההמלצות הפך לכלי ניגוח פוליטי נגד ממשלה נבחרת שמביאה הישגים חסרי תקדים בביטחון, בכלכלה, בחברה ובזירה המדינית".

כאמור, הוא הבהיר כי "על מנת שהדיון בחוק יהיה ענייני ולא ינוצל לתעמולה פוליטית, ביקשתי מח"כ אמסלם לוודא שהחוק ינוסח כך שלא יחול על החקירה שמתנהלת בענייני".

לדבריו, "ממילא ברור לכל שלהמלצות המשטרה בענייני אין שום משמעות. נראה שהן נקבעו כבר בתחילת החקירה, הודלפו לכל אורכה, ולא השתנו למרות העובדות הברורות שמוצגות פעם אחר פעם - שמוכיחות שלא היה כלום".

"בדמוקרטיה שומרת חוק צריך לאפשר לדרג המשפטי לקבל החלטות באופן ענייני ונקי מלחצים. לכן צריך להעביר את חוק ההמלצות".

"החוק נכון ודרוש, ומשהובהר שאין לו שום נגיעה לענייני האישי, אני מצפה מכל חברי הקואליציה לתמוך בו", כתב נתניהו לסיום.

בשלב זה הקואליציה נתקלת בקשיים רבים בהבאת הצעת החוק מחר להצבעה במליאה - זאת בעקבות התגייסות מאסיבית של האופוזיציה.
דוד ביטן בנימין נתניהו חוק ההמלצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד