י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המפגינים מנסים לחלץ עריק חרדי מתוך הניידת: צפו ברגעי האקשן

תיעוד מרגעים חריגים, הבוקר במרכז ירושלים: צעיר חרדי נעצר בידי שוטרי תנועה להם הוברר כי הוא דרוש לצבא בגין השתמטות • מה שקרה במקום בתוך דקות, הוא לא פחות ממדהים: מפגינים מגיעים למקום ומנסים לחלצו מתוך הניידת צפו

מתוך הסרטון. צילום: יהודה אלוני
מתוך הסרטון. צילום: יהודה אלוני



בחור חרדי מישיבה ספרדית נעצר הבוקר ברחוב שטראוס בירושלים בידי שוטרי משטרת התנועה. בתיעוד הווידאו המצורף, תוכלו לראות כיצד הדברים מתנהלים בזמן אמת - בעת שהבחור מוכנס לניידת המשטרה, ובעת שהוא מוחזק בתוכה - מפגינים נגד הגיוס מוזנקים למקום בתוך זמן קצר.

נסיבות המעצר שלו במיקום זה אינן ברורות בשלב זה, אך חבריו מספרים כי מדובר בבחור שנעצר לאחר שניסה להשתחרר משירות צבאי באמצעות פטור ונכשל. כפי הנראה, ע"פ הנתונים שהגיעו לידי 'בחדרי' מגורמים בשטח, מדובר בבחור שהיה דרוש למעצר בצבא, שנעצר בידי שוטרי התנועה - ככל הנראה בשל חשד לעבירת תנועה. כשהעלו את פרטיו במסוף - התברר כי הוא מוגדר כמשתמט.

צפו בהתרחשות בזמן אמת. צילום: יהודה אלוני

תעוזת המפגינים במקרה זה, לא פחות ממדהימה. תחילה הם מנסים למנוע מניידת המשטרה לעזוב את המקום כשהם חוסמים את דרכה, ובהמשך, דלתות הניידת נפתחות בידי המפגינים שוב ושוב, תוך שהשוטרת הנוהגת בניידת מתקשה להיחלץ מהסיטואציה.

בנקודת זמן זו השוטרים במקום בודדים, ואחד מהם שולף תרסיס גז מדמיע ומתיז כדי להרחיק את המפגינים מהניידת. בכל הזמן הזה המפגינים קוראים וזועקים לעבר השוטרים, כולל קריאות 'נאצים', והצעירים יותר - בחורי ישיבה קטנה וילדים - הם אלו שמבצעים את הפעולות הנועזות והקריאות הקיצוניות יותר.

מדובר בתלמיד בישיבה ספרדית, אך המפגינים הם מבין אנשי העדה החרדית ברובם. יחד עם זאת, 'הפלג' אף הוא לא נותר מאחור, והוועדה להצלת עולם התורה הודיעה כי היא "תלווה משפטית את תלמיד הישיבה רפאל אלמליח, עד לשחרורו המלא".
מעצר עריק הפלג העדה החרדית התנגדות למעצר תיעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד