י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האסטרטגיה של כץ: הרכבת תעבוד בשבת אך המידע יוסתר מהתקשורת

בעוד עבודות הרכבת בשבת - נמשכות כרגיל חרף המשבר הפוליטי והתפטרותו של ליצמן מהממשלה - השר חיים כץ ורכבת ישראל עושים יד אחת להסתיר באופן מכוון את קיומן של העבודות המתבצעות בשבת • וכיצד מתייחסים בעיתון הבית המודיע

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



בעוד עבודות רכבת ישראל בשבת - נמשכות כרגיל וכפי שנראה מהתיעוד שנחשף אמש ב"בחדרי חרדים" וזאת למרות המשבר הפוליטי והתפטרותו מהממשלה של ח"כ יעקב ליצמן, שר העבודה והרווחה חיים כץ ורכבת ישראל עושים יד אחת להסתיר באופן מכוון את קיומן של העבודות המתבצעות בשבת.

דוברת השר מפנה לרכבת, ולחילופין לדוברות המשרד. דוברות המשרד מפנה לאתר אינטרנט, וברכבת הדוברות מפנה חזרה למשרד העבודה. ככל שחיפשנו באתר, מרשימה לרשימה - שמה של רכבת ישראל לא מופיע ברשימת ההיתרים.

בדוברות רכבת ישראל סירבו לפרט היכן עבדו וחיללו את השבת - מעבר לתיעודים שהבאנו אמש, הפנו למשרד העבודה והודיעו חגיגית "לא תהיה תשובה אחרת. משרד העבודה מרכז את כל האישורים של העבודות".



ל"בחדרי חרדים" נודע כי על פי הקו האסטרטגי שגובש בשבוע האחרון על ידי השר כץ והנהלת הרכבת, העבודות בשבת יימשכו כבראשונה למרות שאין בהן פיקוח נפש, אולם קיומן ומיקומן לא יפורסמו בתקשורת ולא ידווחו לעיתונאים, זאת במטרה להרגיע את הרוחות ולמנוע משבר נוסף. האם זה תקין? האם משרד ממשלתי וחברה ציבורית ממשלתית רשאית להעלים מידע כזה מהציבור?

אנחנו בכל מקרה לא התייאשנו ופנינו הבוקר, ללשכתו של השר כץ בבקשה לקבל את פירוט העבודות שאושרו לביצוע בשבת שעברה, אך דוברת השר כץ השיבה כי "אנחנו לא מנהלים את השיח הזה בתקשורת", בנוסף נמסר כי "כל אישורי העבודות מתעדכנים באתר המשרד". פנינו לאתר וגם שם לא מצאנו את הרשימה. פנינו לדוברת המשרד וזו הפנתה אותנו ל"רשימה המעודכנת של ההיתרים והרישיונות". עברנו על הרשימה, ומה שמצאנו זה היתרים כלליים ולא היתרים שניתנו לשבת האחרונה. אז שאלנו שוב, אך עד עתה לא התקבל מענה.

תשובה מתחמקת דומה נמסרה ל"בחדרי חרדים" על ידי 'רכבת ישראל', לאחר שגם היא התקשתה למסור פירוט על העבודות שהתקיימו בשבת: "אנחנו לא מתייחסים. זוהי סוגיה פוליטית ואנחנו חברה מבצעת של הממשלה", בהמשך נמסר כי "אנו פועלים בהתאם להנחיות הגורמים המוסמכים". חשוב למציין כי אף אחד מהגורמים לא הכחיש כי גם בשבת האחרונה התקיימו עבודות.

נראה שהמניע להתחמקות מובן, אך יש לו גם השלכות. ל"בחדרי חרדים" נודע כי לאסטרטגיה החדשה הייתה השלכה משמעותית הבוקר. עיתון "המודיע" שבחודשיים האחרונים מחה כמידי יום ראשון על חילול השבת בעבודות רכבת ישראל - נדם. מלבד מאמר מערכת כללי על ההפסדים הכלכליים של הרכבת, לא היה כל איזכור על חילול השבת שנרשם וכפי שתועד על ידי נכרי בתיעוד שנחשף ב"בחדרי חרדים".

העדר המחאה ב"המודיע" בא בעקבות העמימות היזומה על קיומן של העבודות שאושרו לביצוע בשבת על ידי השר כץ וכפי הקו האסטרטגי החדש שמבקש לערפל את המידע בנושא.
מאבק השבת חיים כץ משרד העבודה והרווחה רכבת ישראל תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד