י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שולי מועלם חיללה שבת? על פי הרב חותה - כן

מבוכה גדולה לבית היהודי: חברת כנסת מהמפלגה השתתפה באירוע עיתונאי ממנו יצאו דיווחים בשבת. היא אף השתמשה במיקרופון של מכון צומת

הרב בנימין חותה
הרב בנימין חותה



חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי, יו"ר סיעת הבית היהודי, השתתפה בשבת האחרונה בכנס 'שיחת שבת' באילת – והתראיינה אצל העיתונאי אטילה שומפלבי.

שומפלבי צייץ בחשבונו האישי בטוויטר - בשבת, ציטוט מדברים שאמרה ח"כ מועלם בכנס, על חקירות ראש הממשלה ו'חוק ההמלצות', וצירף תמונה של מועלם-רפאלי כשהיא מדברת אל תוך מיקרופון. כל זה כאמור בצהרי השבת.

במענה לשאלת גולשים ברשת החברתית, כיצד היא מדברת במיקרופון בשבת – הסביר שומפלבי כי מועלם שוחחה עם מיקרופון שנוצר על ידי מכון צומת – המותר בשבת.

הרב חותה בשידור. האזינו. באדיבות קול ברמה

הרב חותה, שהתראיין הצהריים בתוכנית 'חידודון' עם עמי מימון ברדיו קול ברמה, הגיב בחריפות לדברים, ואמר: "זה איסור חמור, גם מפני זילותא דשבת". והוסיף כי גם בדיעבד זה אסור ובדיעבד יש הרבה מקום בגיהנום.

תגובת מכון צומת לפנייה בעניין לפני שידור התכנית, היתה הדברים הבאים: אנו חוששים לפגוע בחה"כ שולי מועלם, שכפי הנראה שגגה. לכן לא מתאים לנו לדבר לפני שהענין ירגע.

יצויין כי ככלל, במכון צומת מתירים את השימוש במיקרופון רק "לצורך מצוה ובמקום צורך גדול" - השאלה הנשאלת היא האם השתתפות בשיחה פוליטית בעצם יום השבת, עונה לתנאים אלו.

גם בסביבתה של ח"כ מועלם סירבו להגיב.
שולי מועלם מיקרופון בשבת חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד