כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

דוח כרצונו של השוטר? מקלב דורש הבהרות

חבר הכנסת אורי מקלב דורש לקיים דיון מהיר בנושא הטלת דוחות תנועה על ידי משטרת ישראל בלא קביעת פרמטרים מקצועיים

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



אחרי סערת חוק ההמלצות המבקש להגביל את ידיה של המשטרה, דרישה חדשה בכנסת מבקשת לקבל הבהרות על הנחיות חדשות של משטרת התנועה.

חבר הכנסת אורי מקלב פנה ליו"ר הכנסת בדרישה לקיים דיון מהיר בוועדת הפנים של הכנסת בנושא הטלת דוחות תנועה על ידי משטרת ישראל בלא קביעת פרמטרים מקצועיים, זאת לאחר הודעת משטרת ישראל כי תחל לאכוף ולקנוס נהגים אשר אינם מישרים את מבטם לדרך.

כמו כן המשטרה החלה באכיפה מוגברת כנגד נהגים המשתמשים בנתיב הנסיעה השמאלי, בהנחיה החדשה של המשטרה נכתב כי "שוטר המבחין בנהג שרכבו בתנועה ואשר ראשו מוטה מטה וניכר כי מבטו אינו מופנה לדרך וכי הוא מתעסק בעניין שאיננו חלק מפעולת הנהיגה - ירשום לנהג דו"ח בגין נהיגה בחוסר זהירות. הקנס: 500 שקלים ו-6 נקודות".

מקלב פנה לנשיאות הכנסת בדרישה, לדון בנושא זה וכדי להבין אלו כללים ממשיים לפיהם ניתן יהיה לבוחן באופן ענייני ומעשי הוראה זו, בדבריו כתב ח"כ מקלב, כי "בימים אלו פרסמה משטרת ישראל הנחיה בה נדרשים השוטרים לבצע אכיפה מוגברת ולהטיל קנסות על ציבור הנהגים בגין הסטת המבט מן הכביש, בלא הצורך להוכיח את מהות העבירה או התייחסות ממשית לנתינת הדו"ח, עניין זה מצטרף להחלטת משטרת התנועה לאחרונה לתת את מיקוד תשומת הלב בנתינת דוחות לנהגים אשר משתהים בנסיעתם בנתיב השמאלי ואינם נוהגים בנתיב הימיני במסלול הנסיעה כנדרש".

מקלב מוסיף כי "אין חולק שיש לתת את מיקוד תשומת הלב לבטיחות הנוסעים ויש לבצע אכיפה מהותית מול אלו אשר אינם נוהגים כחוק, זאת על מנת לשמור את שלומם וביטחונם של ציבור הנוסעים בכביש.

אך יחד עם הנחיות אלו לא ניתנו לפי כללים ממשיים אשר ניתן לבוחנם באופן ענייני ומעשי, מה שבסופו של עניין יגרור הטלת דוחות רבים על בסיס התרשמות אזוטרית של שוטר בלא מתן האפשרות לציבור הנהגים להתמודד עניינית עם טענות אלו ואחרות כלפיהם, מה שיביא בסופו של עניין הכרעות רבות בקנסות אלו להחלטת בתי המשפט שגם כך קורסים מן הנטל הקיים. לאור זאת מן הראוי שועדת הפנים תקיים דיון מקיף בנושא חשוב זה עם כלל הגורמים הרלוונטיים", מסיים ח"כ מקלב את פנייתו.
משטרת התנועה אורי מקלב חוק ההמלצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד